Huilailua pikkukaupungissa

Argentina's flag
South America » Argentina » Misiones » Posadas
January 14th 2007
Published: January 19th 2007

Aamulla syötiin nopeasti aamiainen ja hypättiin bussiin. Koska poistuisimme Brasseista pidemmäksi aikaa täytyi meidän suorittaa rajavelvollisuudet kummallakin puolella. Ne menivät onneksi kivuttomasti. Huvittavaa oli, että Brasilian puolella oli tullivirkailija, joka passimme nähtyään tokaisi suomeksi ”hyvää päivää” ja lopuksi ”näkemiin”.

Puerto Iguazun bussiasemalle päästyämme saimme heti liput puolen tunnin kuluttua lähtevään bussiin Posadasiin. Bussissa törmäsimme toisiin suomalaisiin (Hanna ja Antti) ja kuuden tunnin matka sujui täten nopeasti.

Posadasissa löydettiin muutaman kyselyn jälkeen Garage Hotelli, joka nimensä mukaisesti sijaitsi autotallin päällä. Siisti huone ja suht halpakin (55 pesoa), joten jäätiin sinne. Matkustamisesta tulee aina nälkä, joten käytiin tutustumassa paikalliseen tarjontaan ja hyvinhän se taas maistui. Illalla kaupungissa oli vilinää. Kadut olivat valaistuja ja jengi istuskeli kadun varrella kahviloissa.

Aamulla lähdettiin reippailemaan rantabulevardille, jota mukava hotellin omistajamme meille oli suositellut. Aamupalan (pelkkiä leivonnaisia ja kahvia tarjolla!) syötyämme lähdimme matkaan, joten keskipäivän vaihteessa olimme taas saaneet kunnon annoksen aurinkoa. Tässä vaiheessa kello läheni jo 12, jolloin kaupunki hiljeni siestan viettoon. Joka päivä klo 12-16 lähes kaikki paikat olivat kiinni ja kadut hiljaisia. Siinä me sitten kulutettiin aikaa hotellihuoneessa Unoa pelaten.

Illalla lähdettiin taas kaupunkiin Katjan shoppailuintoa lievittämään. Tomi vietiin täksi ajaksi ”miesparkkiin” kävelykadun kahvilaan reilusti pesoja mukanaan. Näin Tomi sai viihdyttää
Katja ja metallinen matemiesKatja ja metallinen matemiesKatja ja metallinen matemies

Taalla melkein jokaisella on termari mukana, jotta saavat mate-annoksensa mahdollisimman nopeasti.
itseään kaljan tapaisilla virvokkeilla Katjan ravatessa pitkin kauppoja. Illan pimetessä löydettiin kuitenkin itsemme samasta paikasta kaljalasit edestä..

Tarkoitus oli olla vain yksi yö kaupungissa ja jatkaa sitten Buenos Airesiin. Valitettavasti kaikki bussit olivat täyteen buukattuja. Busseja ei myöskään lähtenyt sellaisiin paikkoihin, joissa oltaisiin haluttu käydä, joten päätettiin viettää vielä yksi yö Posadaksessa.

RantakatuRantakatu
Rantakatu

Tata me kaveltiin kuumimpaan mahdolliseen aikaan (ei nakynyt paljon muita).
Tomi rantakadullaTomi rantakadulla
Tomi rantakadulla

Encarnacion (Paraguay) jokipahasen toisella puolella
PatsasPatsas
Patsas

Naita riittaa. Aika monessa on just hemmo ja heppa. Taallapain San Martin on aika kovassa huudossa. Henkilosta lisaa varmasti wikipediassa.
Tomi ja jaateloTomi ja jaatelo
Tomi ja jaatelo

Taa on MUN jaatelo
PaitaPaita
Paita

Meinasin melkein ostaa.. ;) Terveisia ko. henkiloille!

19th January 2007

Heippa Kaima! Rantauduttiin kotinurkille viime lauantaina, ja mikäs se mukavampaa kuin vesisade tammikuussa koto-Suomessa. Vaikuttaa mahtavalta tuo teidän reissu ja on tosiaan hauskaa seurata, kirjoitelkaa ihmeessä! Se piristää hyvin tässä vesisateessa, vaikka välillä huomaakin kateuden pistoksia sydämessä ;) Oikein ihanaa reissun jatkoa!

Paita
Moi! Tosi kiva lueskella näitä matkajuttuja! Kovin olisi ollut ainutlaatuinen ja hieno paita..

jelous...
Mialetontä! Minaki yritan rustata Inside-juttuja, kateudesta kankeena. Olispa aikakone, jolla sinne paasis. Siis ilman mitaan Boing-lendekaa. But don´t cry for me! Argentina. Ja seuraavaks Cuba Libre, Viva! Tomppa alkaa muistuttaa Perjantaita tai Fidel Castroa partoineen ja Katja tarttis nakkikastiketta ja perunamuusia.
20th January 2007

Kassalla istuessa...
Waude, mitä menoa teillä! Sain viimein metsästettyä sivut ja täältähän löytyi jo vaikka mitä :) Kyllä nyt kuluu viikonlopun työpäivät vikkelästi, kun ihailen kuvia ja hykertelen jutuillenne! Hyvää riessun jatkoa!
20th January 2007

AJA TOI NAAMAS! (tämä siis Tomille)
21st January 2007

Kerava
Joo toi parran kasvatus ei vaan ole sun juttu..

Tot: 0.112s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 77; dbt: 0.0792s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb