Trekking

Asia » Nepal » Kathmandu
January 13th 2007
Published: January 13th 2007

Den lokale HFKDen lokale HFKDen lokale HFK

Tja... Faldt lige over den lokale Hi-Fi Klub....
Moenster: I morgen gaar det afsted til Annapurna for at komme vaek fra den her by. Ud til frisk luft, og knap saa mange mennesker. Glaeder mig.

Kavli: Vi er ved at vaere godt traette af diverse folk der vil saelge os hash, smykker, grimme dingenoter, trekking tilladelser, smaa drenge der kan alle verdens hovedstader og som bare vil have maelk, slet ingen penge. Jeg er meget glad for at bo i "Freak street" frem for Thamel, hvo man bliver standset flere gange i loebet af nogle meter. Vi var endda ude for en kvinde der nev sin baby for at vaekke medlidenhed.. Meget ubehageligt.

Moenster: Ja, jeg ved ikke rigtig hvad det er med mig. Maaske folk synes jeg ligner en ordentlig hash-ryger, for tror jeg naaede op paa 5 mennesker der proevede at saelge mig lidt i dag. Men i hvert fald skal i ikke regne med at hoere herfra lgie forloebig da vi som sagt tager afsted i alt for morgen tidlig kl. 6.30.

Kavli: Men men.. det hele har ikke vaeret ren lurendrejeri. Vi har set nogle fantastisk flotte steder, og er naesten ikke blevet krejlet. Jeg gav desvaerre for meget for et par
Abe! (duh)Abe! (duh)Abe! (duh)

En abe fra abetemplet.
solbriller, men saadan er det jo.

Moenster: Nej vi er naesten ikke blevet krejlet, men det er nok mest fordi, de ikke naar det. Kavli krejler nemlig dem foerst. Der er ved at vaagne en aegte Jyde-krejler i hende.

Kavli: Saa det skal naturligvis udnyttes! Naar vi kommer hjem fra trekking skal jeg ned paa markedet.. (-:
Kontrasten mellem rig og fattig her er enorm. Paa vej ud til et budhistisk abetempel for vi vild, og endte nede ved floden, hvor den almindelige nepaleser boede mellem lort, affald, hunde og masser af stoev. Der var ingen turister, ingen rickshaws (Cykel-taxier) og det hele var graat og trist. Det gjorde et stort indtryk, og en del at taenke over. Vi har dog indtil videre kun givet donationer til handicappede og hellige maend.

Moenster: nemlig. Det var en maerkelig oplevelse, og samtidig meget klamt.. det kom en taet ind paa livet, hva der der hele tiden har vaeret meget distanceret, men det var jo ogsaa noget af pointen ved turen.

Hav det godt og koldt.

(Kavli: For her er pissekoldt hver morgen og hver aften. Og det der med husvarme.. hvad er det? Vinduerne skal da vaere
TempletTempletTemplet

Det budhistiske abe-tempel, hvis navn vi ikke lige kan huske.
aabne! Saa vi spiser med 3 lag toej, handsker og hue)

14th January 2007

Endelig
Oplevelsen med fattige folk ved floden og kulde....lover godt. Nu er I ved at nærme jer det rigtige Nepal. Turen fra Pokhara op mod Annapurna er fantastisk. God tur væk fra wireless net. Onkel Tom
15th January 2007

Prutskid
Hej Katrine (og også lidt Mønster) :D Jeg har omsyet alt dit tøj til blonderober og ladet din kat skide på dit gulv. Ellers ikke så meget.. Nåh jo, den dansk-historie opgave du hjalp lidt med fik jeg 10 for :DDD (Har lige forklaret mor meningen med smileyer.. "Hvad betyder alle de kolon-D'er?" Ak ja, den stakkel..) Det er skide smart med denne her blog, som du så fint har sat mor ind i, og vi vil ønske jer en rigtig gut trekking. Men husk nu at strække ud, du er jo trods alt Metal-element ;) Vi var til Dortes 50-års fødselsdag d. 13/1-07 og mor var pikkelfuld. med mega tømmermænd dagen efter. Ha haa.. Og Jensle sang/snakkede en lidt grov men meget sjov sang til Dorte, der blev helt vildt glad for den og bare syntes den var meeega sjov.! Vi har fastsat datoen for min fødselsdag (d. 10. Feb) Og det ville nu have været meget rart hvis du havde været med, men så længe du krejler på livet løs, går det nok :p Mor har ingen slutkommentar (hun stener på skærmen) Men får lige sagt: Pas på jer selv børn, og husk at skyl efter når i har brugt det dersens stå-op-lokum. Ellers får man orm.. Jeg siger bare farvel farvel, og skriv en masse blog. Hilsner fra det ganske danske land (Vejen) (Men ikke landevejen) Sissel & Mor :*

Tot: 0.141s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0857s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb