Kolme tuntia Vientianessa

Asia » Laos » West » Vientiane
December 18th 2006
Published: December 18th 2006

Hetki sitten saavuttiin jo kolmatta kertaa reissun aikana tanne Laosin paakaupunkiin. Talla kertaa pysahdys jaanee kuitenkin vain kolmen tunnin mittaiseksi, silla tarkoitus on jatkaa matkaa kohti Bangkokia.

Aika Vang Viengissa vierahti todella nopeasti. Edellisen kirjoituksen jalkeen vietettiin viela yksi paiva tubaten ja kaksi riippukeinussa makoillen. Seuraa meille pitivat "vanha" irkku tuttavamme Mark ja uudempi tuttavuus Englannista eli Brian.

Tubbaaminen sujui meilta jo rutiinilla. Kuusi tuntia ja yksi olut puokkiin. Talla kertaa kaytiin myos matkanvarrelle sattuneessa luolassa. Luola ei ollut ihan yhta ahdas, kuin mita edellinen kaymamme, mutta hamahakkeja nahtiin ainakin tupla maara (eli siis kaksi). Luolat tuntuvat aina olevan yhta ahdistavia. Tuntuu, etta sinne eksyy ja happi loppuu, mutta kun paasee ulos niin on todella ylpea itsestaan, kun uskalsi menna.

Eilinen paiva oli yksi noista riippukeinu paivista. Tuijotettiin vain bambumajan kattoa ja valilla joenrantaan saapuvia tubbaajia. Suurinta hupia tarjosivat kanooteilla virrassa kaatuilevat turistit. Juotiin lukuisia hedelmasheikkeja ja edettiin kirjoissamme ehka sellaiset kymmenen sivua. Laiskaa. Illalla auringon laskettua hotellille lahdettaessa meikalaisen kenkia ei sitten loytynytkaan mistaan. Kontattiin bambumajan alla, etsittiin riippukeinuista ja majan lattialta, pengottiin reppumme ja kyseltiin jopa naapureilta. Vaan ei loytynyt ei - ei edes ravintolan henkilokunnan avustuksella. Tiesin kayttaneeni kenkia viimeksi vessassa kaydessani ja aloin epailla
Tubbaus tauollaTubbaus tauollaTubbaus tauolla

Irkku, Katja ja englantilainen.
unohtaneeni ne jonnekkin majan ja ulkohuussin valille. Pieni aavistus kavi mielessa, etta "ystavillamme" saattaisi kenties olla asian kanssa jotain tekemista, mutta silti epailtiin enemman voroa tai lahistolla pyorineita koiria. Ravintolasta sain ystavallisesti lainaan (jopa meikalaisen jalkaan aivan liian suuret) varvastossut, joilla sitten lapsyttelin hotellille, missa kenkien kohtalo sitten vihdoin selvisi...

SIIS JOS ETSII KENKIAAN, NIIN MIKSI IHMEESSA SITA TULISI KATSONEEKSI BAMBUMAJAN KATOLLE?

Syyllinen (se Irlannista kotoisin oleva) sai luvan lahtea hakemaan kengat bambumajan katolta. Ikavia ystavia meilla taalla! Yleisena varoituksena siis kaikille - vahtikaa kenkianne erityisen tarkkaan, jos lahistolla liikkuu Mark niminen heppu!

No kengat on nyt meikalaisella jalassa, ja en niita kovin herkasti enaa silmistani paasta. Tanaan lahdetaan viiden aikoihin bussilla kohti Laosin ja Thaimaan rajaa, mista sitten jatketaan yon yli Bangkokiin, mine meidan pitaisi saapua huomenna aamulla kuuden maissa.

18th December 2006

;o)
Ei hassumpaa seuraa teillä....
27th December 2006

just kattelin samaa...
28th December 2006

Joo kylla meitin kelpasi!

Tot: 0.13s; Tpl: 0.01s; cc: 16; qc: 91; dbt: 0.0979s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb