Taaskin Vang Viengissa

Asia » Laos » West » Vang Vieng
December 14th 2006
Published: December 14th 2006

Ihan melkeen havettaa tunnustaa, etta taas ollaan taalla. Bussimatka Paksesta Vientianeen sujui oikein mukavasti Erittain Tarkeille Henkiloille (VIP) tarkoitetussa kyydissa. Bussissa tarjoiltiin ruokaa (ei syoty), vetta (juotiin) ja karamelleja (taitaavat olla edelleen jossain repun pohjalla). Penkit olivat kangaspaalysteiset (ei peppu hionnut), ilmastointi pelasi kiitettavasti (valilla paleli) ja peitot tulivat yhtion puolesta (melkein selvisi ilman pitkahihaista). Vientianessa sitten annettiin aamulla arvan (kivi-sakset-paperi) paattaa puolestamme kaupunkiin jaamisesta. Alkoi armoton majatalojen kiertely, silla taalla tuntuu olevan paras sesonki meneillaan ja useimmat hotelleista on tupaten taynna. Vihdoin loydettiin sitten kohtuuhintainen (12 dollaria/H2) hotelli, josta loytyi kaksi vapaata huonetta. Ehei! Meilla ei ole mennyt Katjan kanssa sukset niin pahasti ristin, etta tarvittaisiin oma huone molemmille, vaan toinen huone oli irlantilaiselle ystavallemme Markille, joka tarttui mukaan jostain Kratien vaiheilta.

Vientianessa oltiin vain yksi yo, ja sitten jatkettiin matkaa tanne Vang Viengiin. Mark tosin jatti meidan laadukkaan seuramme ja meni Luang Prabangiin. Ensimmaisen paivan ohjelma meni jokseenkin seuraavaan malliin: Saavuttiin iltapaivalla yhden maissa tayteen pakatulla paikallisbussilla Vang Viengiin (meikalainen istui matkan ajan bussin keskikaytavalla jonkun sakin paalla). Kirjauduttiin Phaserdsay Guest Houseen, missa kahden hengen huone omalla vessalla (vessapaperia on) ja kuumalla suihkulla (myos pyyhkeet sisaltyy hintaan), maksaa kokonaiset 3 dollaria. Siita siten jatkettiin pikimmiten meitin suosikkiravintolaan burgereille ja "hedelmasheikeille". Katja otti kookosta ja banaania - meikalainen nautti sitruunaa ja kahvia. Ruokailun paalle otettiin pienet tirsat. Kun herattiin, kaytiin pikaisesti nettikahvilassa ja sitten taas vakkariravintolaan...raskasta.

Eilinen paiva meni tunnin kavely lenkkia ja paria ravintolavierailua lukun ottamatta nukkuessa. Taytyy oikein itsekin ihmetella meikalaisten valtavia unenlahjoja. Liekko tsetse karpanen puraissut.

Tanaan ollaan sitten oltu huomattavasti aktiivisempia. Aamiaisen jalkeen (siina yhdentoista aikaan) lahdettiin tubbaamaan, eli siis laskemaan jokea kumirenkaalla. Edelliseen kertaan verrattuna joessa oli huomattavasti vahemman vetta ja siksi vauhti oli myos paljon hitaampi. Valilla joutui ihan tosissaan tekemaan toita, jotta paasi virtaa alas. Parin pysahdyksen kanssa saatiin kulutettua joella kuutisen tuntia, mika lienee ihan kohtuu aika, jos otetaan huomioon, etta palasimme hotellille ihan selvinpain (OK yksi olut juotiin puoliksi).

Irlantilainen ystavamme liittyy jalleen huomenna seuraamme, ja talla kertaa han on luvannut tuoda mukanaan myos jonkun pohjoisessa tapaamansa englantilaisen hepun. Luvassa lienee paljon kiintoisia keskusteluhetkia. Meilla on Katjan kanssa ihan suunnattomia vaikeuksia saada selvaa Markin aksentista. Molemmat vaan nyokkaillaan ja hymyillaan, kun han puhuu, ja sitten jalkikateen kysytaan toisiltamme, etta "ymmarsitko sa mita se sanoi?" Useimmiten tilanne on se, etta kumpikaan ei ole tajunnut sanaakaan.

Taidetaan olla taalla Vang Viengissa viela useampi paiva ennen Bangkokiin palaamista. Ehka-kenties-saattaa olla, etta mennaan Bangkokiin joskus 20. tai 21. paiva paikkeilla.

17th December 2006

Joulu toivotukset
Ihan tulee vesi kielelle noita "hedelmasheikkeja" ajatellessa. Matka bussin keskikaytavalla sujui varmaan ihan rutiinilla silla harjoittelithan jo lypsyjakkaralla istumista Guilinissa. Bryssel kiittaa Cambodian kortista ja siirtyy muutamaksi viikoksi Suomeen joulun viettoon. Hyvaa joulua ja onnellista uutta vuotta missa liekin niita vietatte

Tot: 0.387s; Tpl: 0.01s; cc: 22; qc: 96; dbt: 0.324s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb