Uruguay


Advertisement
Uruguay's flag
South America » Uruguay » District of Montevideo » Montevideo
September 29th 2007
Published: October 4th 2007
Edit Blog Post

Fotballkamp i MontevideoFotballkamp i MontevideoFotballkamp i Montevideo

Karoline med Peñarol supporter lue
Fra Iguassu falls hadde vi en 11 timer lang nattbuss gjennom Argentina til Salto i Uruguay. Bussen var helt fantastisk, store seter, pute og pledd pluss mat og vin servert. Men jeg sov ikke saa godt allikevel, midt paa natten var det skikkelig regnver og torden, og jeg var livredd for at bussen skulle faa vannplaning og kjore av veien, de kjorer saa fort!! Ellers begynte jeg aa fole meg daarlig underveis, og da vi ankom hotellet i Salto gikk jeg rett i seng. Salto er en liten by helt paa grensen til Argentina, som er mest kjent for sine naturlige varme kilder. Jeg folte meg bedre etter noen timer med sovn og ble med de andre til Daymen thermal baths, et stort spa senter hvor de varme kildene er lagt inn i basseng. Selve stedet var ganske gammelt og slitt, men det var utrolig deilig aa slappe av i det varme vannet. Tempraturen i Uruguay var som en kald vaardag i Norge, saa det var ganske kaldt aa komme fra 30+ i Iguassu til 15 grader i Salto. Mens vi var der tok alle jentene 30-60 min massasje, veldig deilig aa faa knadd opp slitne ryggsekk skuldre. Paa vei tilbake ble jeg daarlig igjen, kanskje pga massasjen, man skal vel egentlig ikke ta det naar man er syk. Saa jeg maatte tilbringe resten av dagen i senga mens de andre gikk ut for aa spise biff, som skal vere like god i Uruguay som i Argentina... noe den visstnok var ogsaa, grrr.

Etter en 6 timer lang busstur kom vi frem til Montevideo, hovedstaden i Uruguay. Det var iskaldt, 10 grader og kald vind, saa her var det paa med lue og vanter, fleece og softshell jakke. Forste kvelden gikk hele gruppen paa fotballkamp, paa stadion i Montevideo der forste world cup ble spilt i 1930. Vi kjopte de billigste billettene og satt sammen med supporterne til laget Peñarol. Veldig bra stemmning, og da laget scoret 1-0 det siste minuttet av kampen gikk alle helt amok, det var nesten litt skummelt, Emma og Beccy ble revet med av guttene som sto nermest saa vi maatte dra dem ut av kaoset igjen.

Vi tok en city tur dagen etter, og besokte plaza Independenzia hvor en stor statue av nasjonal helten staar, det er faktisk graven hans og man kan gaa ned aa besoke han hvis man vil! creepy.. ellers
Colonia del SacramentoColonia del SacramentoColonia del Sacramento

Cat, Keane, Emma og meg paa rundtur med vaar speedy-golfbil
fikk vi en rundtur inne i Parlamentet, kjorte til stadion, det rike stroket, ned til stranda og et utsiktspunkt over byen. Det var overskyet og vinden maa ha gjort tempraturen til rundt 0 grader. Paa ettermiddagen gikk Romina og jeg for aa shoppe litt, og satt oss paa en cafe etterpaa med et stort glass vin. Magen vokser her nede.. god mat og billig vin og ol gjor hver kveld til en fest!

Etter Montevideo hadde vi en dag i Colonia del Sacramento, en kjempe koselig by! Emma, Cat, Keane og jeg bestemte oss for aa leie golfbil aa kjore rundt i byen.. siden kun jeg hadde med forerkortet var jeg sjaafor for dagen. Tror vi kanskje kom opp i 30 km i timen, noe som var skummelt nok naar du ikke helt vet hvor du skal.. men trafikken var ganske rolig i forhold til andre steder vi har vert saa det gikk fin-fint! bortsett fra naar vi rota oss bort og havna paa motorveien..oops. Kvelden tilbragte vi paa El Drugstore, en veldig kul resturant med masse plakater paa veggene og 60 talls interior.. hadde sjokolade fondue til dessert, med verdens beste sjokolade mmmmm.









Additional photos below
Photos: 14, Displayed: 14


Advertisement

City tour MontevideoCity tour Montevideo
City tour Montevideo

Rob, Cat, Damon, Emma, Romina og Keane utenfor parlamentet
MontevideoMontevideo
Montevideo

Romina i gamlebyen, plaza Independenzia i bakgrunnen
ColoniaColonia
Colonia

Keane, Cat og Emma. En liten stopp for aa ta bilder underveis


4th October 2007

Uruguay
Takk igjen for nye "opplevelser" sammen med deg og dine venner. Godt at du har med varmt tøy, når temp. er så varierende. Det er interresant å lese om alt du opplever! Fortsatt god reise kjære Cece min :-)
5th October 2007

Flott

Tot: 0.114s; Tpl: 0.022s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.0784s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb