Marijke and Luc

August 6th 2007
Published: August 6th 2007

Hello,

Problems with the server were the cause why we could not write our story so far, today no more problems. We just came back from a trip by boat on the Titikaka lake, 175 km long, 60 km wide and 285 meters deep, we stopped at one island Taquile, climbed a steep path to see a village having a fiesta, ate good food, and walked to the other side of the island, where the boat picked us up to continue to an other island, Amantani, where we could spend our time with a local family and stayed the night at the altitude of 4000 meters. Interesting was a game of soccer the tourists played against local youngsters, they were jumping and running, while we were out of breath after five minutes. In the evening we were invited to come to a party, were tourists and locals dansed in traditional clothing, making good fun while breathing heavily.
This morning the boat took us back to the Uro people, they live on floating reetislands.
Tomorrow we head to the borders of Peru and Bolivia by bus, and we should arrive in La Paz in the afternoon around five local time.

Problemen met ons programma waren de reden van niet schrijven, nu is alles terug normaal. Pas terug van een boottocht op het Titikakameer op 4000 meter hoogte, het hoogst bevaarbare meer ter wereld. Op het eerste eiland Taquile werden we gelost in een kleine haven, klommen naar het dorp via een steile helling en vonden de dorpelingen volop aan het volksdansen, een kleurrijk spectakel, een goede maaltijd en na een wandeling naar de andere kant van het eiland werden we opgepikt om te vervolgen met de boot naar een tweede eiland Amantani, waar we met ons twee bij een locale familie konden verblijven. In de vooravond speelden de toeristen een match voetbal tegen locale gasten, zij liepen en sprongen rond terwijl wij na vijf minuten buiten adem waren, na een maaltijd bij ons gastgezin werden we verwacht in het ontmoetingshuis in locale klederdracht voor een T-dansant met panfluit, gitaar en drum als muziek voor de volksdansen, weer zonder adem na 1 danske. Vanmorgen teruggekeerd langs een drijvend dorp, bewoond door de Uro. Rietwortels worden losgesneden en samengebonden, opgevuld met een meter riet en vastgeankerd in de bodem van het meer.
Morgen trekken we naar de grens met Bolivie, waar we rond vijf uur in de namiddag in La Paz moeten arriveren.

Ps gelukkige verjaardag Pa.

7th August 2007

ook terug
Hallo, Na verblijf op het eiland Texel, veel slecht weer, en geen enkele vis meer te vangen in de waddenzee, ben ik zojuist naar de formulle 1 races gaan zien in Hongarije. Boedapest bezocht en een tripje gemaakt rond het balabanmeer. Een plaatselijke schone heeft mijn vreemde muntencollectie(briefjes) gejat uit mijn achterzakportefeuille. Ze zal raar opkijken als ze naar de bank gaat en er toch niets voor zal krijgen,haha. Er was ook staking op de luchthaven gedurende enkele uren. Groetjes,bouwverlof gepaseerd nu.
9th August 2007

De ééne dochter op reis naar spanje, de andere dochter gaan logeren bij een vriendin, en de mama en papa achter den computer. Vanaf nu kunnen we ongeveer beginnen met de rekensom te maken van de dagen zon tijdens ons verlof, zijnde +/- 4!!! ,dus alle reden om jaloers te zijn op de mensen aan de andere kant van de lijn. Er is ook een vergadering voorzien voor ' ALLE ' filliaalmanagers van Blokker op 13.08.07 maar er zijn er die de dans zullen ontspringen ( t' zijn de beste ) en het is U verdomme gegund. Den brommer staat in de garage te wachten op mooiere dagen om alsnog een ritje te kunnen maken, maar de chauffeur geeft nu geen goesting door het vlaemsche rotweer en de verplichte werken, alsook met de hete adem van de werfleider in de nek, is een vlucht hier onmogelijk.We maken er hier toch ook het beste van en bij de minste zonnestraal maken we een uitstapje ( één ervan was Brugge gekend om zij restaurants en z'n bierrrrrren !!!!). Saluukes, en tot horens. Wij laten ook nog iets weten hoor. .
15th September 2007

bij nazicht in de comments vinden we onze berichten niet terug? en hopen dus dat deze U zal bereiken. Om Marijke een beetje op de hoogte te houden van haar werkgever, was er deze week weer een vergadering in Zoersel aangaande eindejaar , en alweer zonder haar bijzijn?!,. Er was daar niets belangrijks te melden, volgens Caroline, alles kort en bondig, ze hebben zelfs geen artikels gezien. en de boeken waren reeds toe om 13.00u. Verder gaat alles hier zijn gewone gang, hebben verleden week mooie motortreffen gedaan in de streek van het heuvelland, alsook een deel in frankrijk. Vandaag het voegen van de buitengevel afgewerkt en het plafond van de badkamer behangen, de mama zag dat liever dan latwerk . De vloer voor het terras is in bestelling, en normaal worden de buitenramen en deur de komende week geleverd. Dan nog juist de afwerking van het dak, en we naderen het einde van de eerste fase. Vanaf d

vervolg vanaf dan zullen de mama en papa een bad nemen bij kaarslicht. Verder moeten wij hier nog altijd wachten op een nieuwe regering, dus is het mogelijk dat er ons een nieuwe verkiezing staat te wachten, en zo te horen zullen ze ook alle belgen in het buitenland terugroepen om dit alhier te doen. Dus misschien vieren jullie toch nog eindejaar thuis. Tot dan wensen we jullie alvast het beste aldaar, en dat van twee jaloerse mensen uit beveren, tot wat later, daaaag

Tot: 0.136s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 51; dbt: 0.0869s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb