annu vid liv


Advertisement
Peru's flag
South America » Peru » Loreto » Iquitos
March 21st 2007
Published: March 21st 2007
Edit Blog Post

Hej, ville rapportera att jag har kommit till Iquitos i Peru efter en lang och riktigt pafrestande resa fran Ecuador. Jag blev sjuk i slutet av forra veckan, med feber och enorm svaghet, och i detta tillstand reste jag ensam genom ett helt land, holl pa att svimma i passkontrollen, holl pa att do pa flygfaltet men klarade av allt sist och slutligen. Framme i Iquitos sokte jag upp en doktor for att fa ett malariatest, men Sr Doctor sa att jag har turistdiarre (diarre hade jag for det forsta inte alls, bara hog intermittent feber), matte tempen till 37 gr och skickade hem mig med ett rec pa ciprofloxacin men utan malariatest. Att det kan vara svart. Na, jag kanner mig redan mycket battre efter att ha vilat ett par dagar, ser ut som ett skelett men kommer nog igen. Tror sjalv att det var malaria eller dengue, men far val aldrig veta.

Har idag borjat mitt voluntarprojekt i sjukhuset i Iquitos. Var idag med pa min forsta rond pa inremed, men maste avbryta mitt i eftersom jag holl pa att svimma av svaghet efter sjukdomen. Hann anda se en 15-arig pojke med MRSA pneumoni och totalt forstorda lungor, ett sorgligt fall, kommer inte att leva lange till. Och sa vackra ogon. Det tar sjukt i hjartat att se en sa ung kille lida av ansvarslos antibiotikaanvandning och dalig sjukhushygien...

For forsta gangen under denna resa kande jag av hemlangtan. Vakade natterna hela veckan da jag var sjuk och nynnade Finlandia for mig sjalv, absurt jo... Aldrig i mitt liv vad jag kommer ihag har jag haft hemlangtan, det var en helt ny kansla, men intressant och det gor mig lite lycklig. Fortsatter anda min resa med ny energi och mycket entusiasm for projektet. Hor av mig senare igen!

Advertisement



Tot: 0.089s; Tpl: 0.017s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.058s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb