Saa er der nyt fra Lima og Huanchaco


Advertisement
Peru's flag
South America » Peru » La Libertad » Trujillo
February 24th 2006
Published: February 24th 2006
Edit Blog Post

KaerlighedsparkenKaerlighedsparkenKaerlighedsparken

Et peruviansk kys i kaerlighedsparken i Lima
Saa er der gaaet et par dage siden jeg ankom til Peru, saa maa hellere lige faa sendt lidt informationer hjem til det kolde nord..... (hoerer det har sneet igen)

Landede i Lima i mandags, og brugte dagen paa lige at faa sovet lid, og saa ellers gaa rundt i Miraflores, de bydel jeg boede i. Jeg havde hoert adskillige advarsler om Lima inden jeg og hjemmefra, men oplvede nu ikke noget skraemmende, nok bl.a. fordi der er ret meget politi og sikerhedsfolk i Miraflores. Tirsdag tog jeg paa en guidet tur rundt i den historiske del af Lima, ikke vildt spaendende, det er ikke rigtig storbyer jeg er paa jagt eter. Men det var rart at vaere en stoerre grupe afsted, for saa er der flere mennesker tiggerne og gadesaelgerne kan overfalde. Fik ogsaa lige hjulpet et par peruvianske fyre med ders engelsk lektier da jeg ikke rigtig havde brug for 15 min til at tage billeder af diverse bygninger og pladser.

Jeg havde bestemt at tage videre fra Lima onsdag, men da det passede bedst med at tage natbussen havde jeg ogsaa hele onsdag til raadighed i Lima, tog paa nationalmuseet, hvilket var ok, derefter tilbage til
Plaza MayorPlaza MayorPlaza Mayor

Plaza Mayor i Lima -fra denne fontaene maales distancer i Peru.
hostelet og pakke. Hostelet var ganske fint, jeg havde et 8-sengs vaerelse for mig selv, og der boede kun et andet par der, saa det var ren luksus.

Bussen koerte ra Lima ved 22-tiden, og saa var det ellers bare at falde i soevn og sove til bussen koerte ind i Trujillo naeste morgen, det gik desvaerre ikke helt saadan. Der skulle lige vises film (Taking Lives) med hoej lyd, og en del skrig, raab osv. Taking Lives er med saa prominente navne som Angelina Jolie, Ethan Hawke og ham fra 24-timer, til gengaeld havde den et elendigt plot, men var noedt til at se slutningen saa jeg kune sikre mig at jeg havde regnet det korrekt ud.....

Fra Trujillo tog jeg direkte videre til Huanchaco, en laekker by lige ud til kysten. Her bliver jeg nok en uges tid da jeg skal have et par spansk-timer, kan godt maerke at det er ret lang tid siden jeg sidst har brugt mit spanske...... Bor paa et hostel med en del andre backpackere (paa mit vaerelse en anden pige og to fyre) det virker som om alle er fra USA, Australien eller Canada =ved ikke hvor europaeerne er?
Det
Knogler i katakomberneKnogler i katakomberneKnogler i katakomberne

Nu har de jo ikke altid vaeret placeret saaledes, men meget kunstnerisk, ikke? Lima
er et rigtigt laekkert hostel, med tagterasse med havudsigt, en lille gaard med haengekoejer, morgenmad bestaaende af yughurt med frugt og friskpresset juice (til eventuelt interesserede kan jeg oplyse at rygterne siger knap 17000 us dollars for en 2-vaerelses paa stranden)
Nu er det jo weekend, saa kan forestille mig at byen bliver fyldt op med folk fra Trujillo og Lima, det skal nok live skaegt at opleve.

Har endnu ikke bestemt hvor jeg tager hen herfra, det staar mellem at tage direkte til Ecuador, og saa vende tilbage til Peru igen senere, men samtidig frister dte ogsaa lidt at tage ind i landet her, pigen jeg bor paa vaerelse med forsoeger a kapre folk til en baadtur ind i regnskoven her i peru, og det lyder slet ikke saa ringe endda. Men samtidig er det stadig for tidligt at tage ind til bjergene pga. regntid, saa jeg skal under alle omstaendigheder tilbage til det nordlige Peru..... Men det har jeg jo en uges tid til at finde ud af.

Muhammed-sagen har naturligvis naaet de fleste backpackere, men ikke de lokale. Saa der bliver da snakket om det naar de kommer i tanke om at det da vidst
Knogler i katakomberneKnogler i katakomberneKnogler i katakomberne

Nu har de jo ikke altid vaeret placeret saaledes, men meget kunstnerisk, ikke? Lima
var Danmark de tegningr kom fra..... Dog er alle mere eller mindre uforstaaende overfor hvordan det har kunnet skabe saa meget virak.

Har da vidst helt glemt at skrive at solen har skinnet lige siden jeg kom til Peru. Lima ligger heldigvis ud til kysten, saa der kom en del vind, men til tider var det da lige ved at vaere for varmt -her i Huanchaco er det jo bare dejligt.





Additional photos below
Photos: 5, Displayed: 5


Advertisement

MusikvideoMusikvideo
Musikvideo

I kaerlighedsparken var de i gang med at filme musikvideo.... genkender I dem?


Tot: 0.061s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 56; dbt: 0.0399s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb