Narkomistanke i Medellin

South America » Ecuador » North » Quito
July 24th 2011
Published: June 22nd 2017

Geo: -0.223151, -78.5127

Da har i krysset ekvator og har kommet frem til Quito. Vi spiste på en veldig hyggelig Mexicansk restaurant noen kvartaler unna hotellet, Der spiste vi en deilig argentinsk biff.

Turen hit gikk ikke helt uten dramatikk. På flyplassen i Medellin ble vi spurt ut av en politimann som ikke kunne noe engelsk. Etter innsjekking så vi at bagasjen vår ble plukket ut og bringt til en narkohund (så at den ikke markerte). Da vi skulle gå til kontrollen ble vi stoppet av samme politimann og bedt om å vente. Det kom en annen politimann som tok oss med til et rom, der vi måtte registrere passene på et skjema. Vi ble bedt om å underskrive. Det viste seg av vi måtte gjennom en "bodysearch". Camilla fryktet at de skulle sjekke henne både her og der med gummihansker. Det vi skrev under på var at vi var klar over konsekvenser av å være i narkobesittelse. Vi måtte gjennom en bodyscanner. Resultatet var selvsagt ingen funn.
Vi opplevde hele greiene som ubehagelig, selv om vi ikke hadde noe å frykte.

Gleder oss veldig til imorgen. Etter en god natt søvn, står vi tidlig opp og reiser til Galapagos.

25th July 2011

Huff s? skremmende - god tur videre.

Tot: 0.03s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0129s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb