Dag 14: Galapagos Island Wolf

Ecuador's flag
South America » Ecuador » Galápagos
April 23rd 2007
Published: April 23rd 2007

Onderweg naar Wolf Island. Hier met Stephen en Neil
Vanochtend konden we uitslapen, het ontbijt was om 9 uur. Om half 11 komen we aan bij Wolf eiland en hebben we de eerste briefing....
De eerste duik van vandaag is om half 12 en gaat richting ´Sand Slide´ bij Wolf eiland. Er is niet veel stroming tijdens de duik en we kunnen ons goed vasthouden aan de rotsen op zoek naar haaien. Wat hebben we allemaal gezien: veel murray eels (murenen),
veel rey´s , reef cornetfish, mexican hogfish, moorish idol, guineafowl puffer, hawkfish, wahoo, schildpad en.......
hammerheadsharks ! Tijdens de safety stop is er heel veel stroming en een aantal galapagoshaaien onder ons, toch wel een beetje eng...
Lunch aan boord en natuurlijk een briefing voor de 2e duik.
De 2e duik is op dezelfde plaats als de eerste duik: ´Sand Slide´ Wolf eiland. Tijdens deze duik is er meer stroming dan de 1e duik en we hebben weer genoeg dieren gezien: veel murenen, veel rey´s, schildpadden en een hamerhaai. Tijdens de safety stop is de stroming nog sterker geworden en we drijven een heel eind af maar gelukkig hebben we goede pangariders die ons na elke duik feilloos weten te vinden in de oceaan. Tijdens de safetystop weer

Op de achtergrond is Wolf Island
een school galapagoshaaien onder ons.
Na de duik hebben we weer een heerlijk diner aan boord. En natuurlijk de debriefing over de duik en we krijgen wat info over de geschiedenis van het ontstaan van de Galapagos eilanden.
Vannacht varen we van Wolf eiland naar Darwin eiland, zo´n 4 uur varen, maar dan slapen we allang.... en dromen we over haaien.....

Lonely planet:
Isla Wolf (Wenman) & Isla Darwin (Culpepper)
The northernmost islands are the twin islands of Isla Wolf and Isla Darwin. They are about 100km northwest of the rest of the archipelago and are very seldom visited, except on scuba-diving trips. Both have nearly vertical cliffs that make landing difficult; Isla Darwin was first visisted in 1964, when a helicopter expedition landed on the summit.

Wikipedia, the free encyclopedia:
Wolf Island, also known as Wenman, was named after the German geologist Theodor Wolf. It has an area of 1.3 square kilometres (0.5 mi²)and a maximum altitude of 253 metres (830 ft). Here fur seals, frigates, masked and red footed boobies, marine iguanas, sharks, whales, dolphins and swallow-tailed gulls can be seen. The most famous resident is the vampire finch which feeds on the blood of the boobies
Mistral IIMistral IIMistral II

De kapitein van het schip
and is only found on this island.

De briefing van de 2 duiken van vandaag: waar duiken we, hoe diep duiken we, wat kunnen we gaan zien etc.

Is de familie Rey meegevaren?

Dirk in zijn element, want....

daar is de eerste hamerhaai!

Deze rey komt ons even bekijken, zo dichtbij is hij.

Wolf Island van dichtbij

Kiekeboe !

Silvia heeft het tijdens het duiken niet koud: 2 x 5 milimeter wetsuit en nog een 2 mm vest met hood. En dan zie je er dus zo uit....

De ondergaande zon beschijnt Wolf Island

En weer een mooie zonsondergang als afsluiter van de dag

Tot: 0.164s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 61; dbt: 0.079s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb