Dag 23: Cuyabeno Lodge

South America » Ecuador » East » Cuyabeno Reserve
May 2nd 2007
Published: May 2nd 2007

CuyabenoCuyabenoCuyabeno

Wat een klein kikkertje...
Voor het ontbijt hebben we van onze gids Jose informatie gehad over het gebied waar we nu zitten. Het natuurpark en hoever het zich uitstrekt (tot in Brazilie zelfs).
Om negen uur gaan we niet met de kano op pad maar we maken een wandeltocht door de jungle. Dit betekent regenlaarzen aan en regenponcho om. De tocht leidt ons door het oerwoud waar hele hoge bomen staan en door het moeras (handig die laarzen) waar we heel goed moeten opletten waar we onze voeten neerzetten (voor je het weet zit je vast of is het heel diep). Natuurlijk gaat het regenen, maar gelukkig heeft iedereen zijn poncho mee. We zien een tarantula (iiieeeee......), veel vogels, een reuze mier die heel hard kan bijten en hele kleine miertjes (in een zaad) die je schijnbaar kan eten (smaakt een beetje zuur, die miertjes maar wij hebben ze niet geproefd... rondrennende miertjes op je tong.....iiiieeeeee).
Na de lunch gaan we met de kano op piranhas vissen, alleen deze keer hebben de piranhas er niet zoveel zin in om te bijten. Alleen 1 kleine piranha wilde nog wel op de foto. Ook deze tocht zien we de ondergaande zon en de opkomende maan, maar
CuyabenoCuyabenoCuyabeno

Jungletocht
ook een luiaard (ver weg) en veel vleermuizen die op vis jagen.
Na het diner krijgen we taart, want Wim (1 van de lodgebewoners) is vandaag jarig. En natuurlijk een lekker biertje als afsluiter.

Dirk voor de stam van een 40 meter hoge boom

Zo hoog is 40 meter...

Iiiiii, een tarantula !
Cuyabeno

Jungletocht met een beetje regen
Cuyabeno

De jungletocht is veranderd in een survivaltocht (door het moeras waar je goed moet opletten waar je je voeten plaatst. Voordat je het weet lig je in de modder)
Cuyabeno

Na de jungle-/survivaltocht zie je er dus zo uit.
Cuyabeno

Iiii, een kaaiman bij onze lodge.
Cuyabeno LodgeCuyabeno Lodge
Cuyabeno Lodge

Aapjes, gezien vanuit het 'badkamerraam'
Cuyabeno

Op weg naar de zonsondergang
Cuyabeno

Ahhh, daar is de zonsondergang...
Cuyabeno

En bij de zonsondergang hoort natuurlijk de maanopkomst

Guarda, la Luna

Tot: 0.213s; Tpl: 0.022s; cc: 8; qc: 61; dbt: 0.1023s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb