La Alma Patagonica

April 3rd 2010
Published: April 3rd 2010

Glaciar ChicoGlaciar ChicoGlaciar Chico

hola Chicos,

Hoe langer je in Patagonia rondtrekt, hoe meer je erdoor geïntrigeerd geraakt en hoe verder je je van het begaande pad begeeft. We proberen onbestaande routes en stippen naamloze toppen aan.

De wind steekt op en blaast je tegen de grond. Het begint te sneeuwen en op slag zien de volgende dagen er toch wel heel anders uit. Patagonia is emoties ontdekken, waarvan je niet wist dat ze in je zaten. Je zakt tot aan je knieen in de modder en bent plots dolgelukkig dat je toch maar dat extra paar droge kousen hebt ingepakt. Hunkeren naar een warme douche, na dagenlang zweten in hetzelfde shirt. Ontgoocheling omdat het plan in duigen valt, maar daarna vreugdekreten omdat je een naamloze top beklimt in de zoektocht naar alternatieve routes.

Patagonia is ronddwalen op zoek naar het eindeloze, tot helemaal in het zuidelijke puntje van Zuid-Amerika: Vuurland. Het ontzag is groot voor de uitgestorven Vuurlandindianen, die in dit arctisch klimaat haast heel het jaar naakt (Vuurlandindianen hadden een hogere lichaamstemperatuur dan gemiddeld) door de wildernis doolden.

Ontmoetingen met gauchos die kiezen voor een afgesloten leven diep in de wildernis ver van de bewoonde wereld, inspireren tot exploratie.
Lago y Cordon O´HigginsLago y Cordon O´HigginsLago y Cordon O´Higgins

Ruta de los glaciares, Aysen, Patagonia, Chile
Leven op het ritme van de natuurelementen, zonder drukke agenda. Onze gedachten dwalen mee met de wind over de goudgele, oneindige steppes tot hoog in de Patagonische Andes, langs azuurkleurige meren en diepblauwe gletsjers die van de ijskappen kommen gestroomd.

We moeten het toegeven, we zijn verslaafd. De aantrekkingskracht van Patagonia is groot. Terugkeren naar het normale levensritme, zal niet gemakkelijk zijn.

Disfrute de la vida!

Stevo y Catarina

Lago O´HigginsLago O´Higgins
Lago O´Higgins

Huisje van gaucho langs Lago´HigginsHuisje van gaucho langs Lago´Higgins
Huisje van gaucho langs Lago´Higgins

Bemerk de voorbijtuffende ijsbergen. De gaucho die ons hier in de warmte binnenliet had in geen jaar iemand gezien. Hij leeft hier op het ritme van de wildernis met zijn paarden, koeien en 2 honden. Ruta de los glaciares, Aysen, Patagonia, Chile
Glaciar ChicoGlaciar Chico
Glaciar Chico

Reusachtige gletsjer komt van de zuidelijke ijskap gestroomd. Ruta de los glaciares, Aysen, Patagonia, Chile
Cascada diep in de wilde Diablo-vallei.Cascada diep in de wilde Diablo-vallei.
Cascada diep in de wilde Diablo-vallei.

Ruta de los glaciares, Santa Cruz, Patagonia, Argentina
Lago Del DesiertoLago Del Desierto
Lago Del Desierto

Ruta de los glaciares, Santa Cruz, Patagonia, Argentina
Pliegue de TumbadoPliegue de Tumbado
Pliegue de Tumbado

Ongelofelijke uitzichtsberg op de beroemde rotstoren van Cerro Torre en Cerro Fitz Roy. PN Los Glaciares, Santa Cruz, Argentina
Bever als huisdier?Bever als huisdier?
Bever als huisdier?

op bezoek aan onze bivakplek Vuurland, Argentina
Laguna del CaminanteLaguna del Caminante
Laguna del Caminante

4th April 2010

Stevve en Katien, Hewel jullie zullen wat gezien hebben in jullie leven, dat is allemaal heel prachtig, en zulke mooie foto's. Groetjes uit Langemark Robert
4th April 2010

Drukke agenda?
Steve en Katrijn Onze Wieze heeft ons ertoe aangezet onze agenda niet te veel te vullen, het snelle ritme van onze leefwereld is niet aan haar besteed. En dat heeft ze zeker van mij mee. Maar het lukt, thuis zijn betekent voor ons plezier. Facebook hou ik op verre afstand en onze vakanties brengen wij door ver weg van alle drukte, liefst in een bos aan een meer of rivier. Het kan echt anders hoor, hier in ons eigen landje. En als mij gevraagd werd hoe dat 't gaat zei ik stévast druk druk druk, je kent dat hé. Nu zeg ik goed, op't gemak, genieten. Maar zolang je kunt reizen op jullie manier moet je het zeker doen. Leven van de ene reis naar de andere is ook leven. Veel plezier nog en groetjes van Plat'n Belle
5th April 2010

weeral prachtig
Katriijn, jij kan nogal schriijven, je kan een heel goede reisgids samenstellen en met jullie prachtige foto's om er goesting van te krijgen zelfs al reis je niet graag zoals ik. Nog een heel goed einde van de reis en kom heelhuids thuis alle twee blij dat ik in je blog zit Ria
5th April 2010

prachtig
tjaa, mooi mooi, maar katrien, dirk, joram en ik zijn vandaag toch maar lekker naar bobbejaanland geweest. we zaten echt tussen de cowboys en indianen!!!
7th April 2010

increible
H ola Katrijn y Steve, siempre de vagabundo por el mundo, que bien. Hay que disfrutar porque nunca se sabe lo que puede pasar. Aprovechalo todo. De momento estoy en Belgica pero vuelvo a España este fin de semana. Un saludo
7th April 2010

Amaai, jullie zijn goed bezig! Super schone foto's, met een uitleg erbij die je zin krijgt om erop uit te trekken! Geniet ervan! En Behi, we zijn met de Flodder nu ook op ons gemak dat je er niet bij zal zijn met 't Flodderweekend. Zo zijn we zeker dat de top 69 meer muziek zal zijn dan gezever door den micro! ;-)
12th April 2010

Geweldig, jullie blijven maar doorgaan met het verkennen... vele groetjes uit het momentele regenachtige Leuven.

Tot: 0.306s; Tpl: 0.016s; cc: 21; qc: 90; dbt: 0.1876s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb