Suomalainen ja chileläiset

Chile's flag
South America » Chile » Araucanía » Pucón
February 22nd 2008
Published: February 23rd 2008

Sebastian totesi suomalaisten ja chileläisten välillä seuraavia eroja. Suomalainen tykkää matkustaa yksin, ei ole läheisissä väleissä sukulaistensa kanssa. Chileläisille suku on tärkeää eivätkä halua olla yksin, pitää olla porukassa vaikka olisi riitaista. Totesin siihen että ne suomalaiset eivät matkusta Etelä-Amerikassa, jotka eivät halua matkustaa yksin, ja aika harva lähtee tänne myöskään porukalla.

Nukuttiin pitkään ja päästiin kaupunkiin vasta neljältä. Muut menivät rannalle, minä 30 tunnin tauon jälkeen nettiin. Oli tullut kymmenkunta viestiä. Olin ajatellut jatkaa seuraavaksi Valparaisoon, mutta Paula ilmoitti että olen tervetullut Concepcioniin, joten jatkan siis sinne. Kävin selvittämässä jatkoyhteyksiä. Huomasin etten osannut liikkua tässä kaupungissa yksin! Piti käydä turistineuvonnassa kysymässä missä bussien terminaalit olivat, myös se jota olin jo käyttänyt monesti kun on menty Catripulliin. Sunnuntaiksi näytti löytyvän sopiva yhteys: klo 13.15 - 18.30.

Ostin vesipullon, jonka korkki oli tahmean likainen. Halusin pestä käteni ja poikkesin ennen rantaa ravintolassa nimeltään Antu Mapu. Olisin ottanut siellä maitokahvin, mutta kun ei ollut maitoa, otin teen. Paikassa myytiin chileläistä ruokaa, ja ajattelin poiketa sinne uudestaan.

Kävin rannalla. Sebastian oli loikoillut koko ajan, Marcela oli käynyt uimassa muutaman kerran. Minua ei sinänsä kiinnostanut rannalla loikoilu. Uin ja kuivasin itseni. Sebastian totesi että he olivat menossa vaateostoksille. Sovittiin että he soittavat kun ovat menneet syömään.

Kävin syömässä Antu Mapussa. Siellä kaksikin tarjoilijaa kysyi mistä olen. Toinen heistä, Fernando, sanoi lähtevänsä kohta Eurooppaan, ensiksi Saksaan katsomaan poikaansa ja sitten matkustamaan muutenkin. Hän sanoi olevansa muusikko. Vaihdettiin meiliosoitteet. Kävin ostamassa matkalipun sunnuntaiksi.

Sebastian soitti kun he olivat menneet syömään. Lähdimme niin myöhään takaisin Catripulliin, että piti turvautua Naton apuun. Nuoriso lähti vielä diskoon, mutta minä jäin nukkumaan. Niin, näistä paikkakunnista: mikä pitäisi merkitä matkakohteeksi. Catripullissa käydään nukkumassa ja vaihtamassa vaatteet, mutta valveilla ollaan pääosin Puconissa.

Tot: 0.259s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.1488s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb