Tur til strendene Galheta og Mole

South America » Brazil » Santa Catarina » Florianópolis
October 2nd 2008
Published: October 7th 2008

BlomstBlomstBlomst

Bildet tatt fra stien mellom strendene.
Dag 111.

Da Eirik sto opp sa han likssom tilfeldig til Jane at det var helt blaa himmel ute. Dette trodde ikke Jane noe paa, det var sikkert noe han sa for aa faa henne tidligere opp av koyen. Da hun sto opp litt seinere viste det seg (selvfolgelig) at han hadde rett. Irriterende.

Erich (fra gjestehuset) hadde snakket om en tur, over et lite fjell, som var veldig fin aa gaa. Vi kunne da komme til strendene Galheta og Mole. Frokosten ble gjort unna i en fart - Jane ville ut! Vi sa til Erich at vi ville gaa den turen han hadde snakket om, og han tilbod seg straks aa kjore oss til der stien begynte (en biltur paa 5 minutter).

Til aa begynne med var stien forholdsvis bred, men det var en del steder hvor det var grodd godt til, og stien ble smalere. Da vi kom til "toppen" var det et stiskille. Den stien som gikk til hoyre gikk videre mot stranden. Den som gikk til venstre var mot en annen liten topp hvor det skulle vaere flott utsikt over deler av oyen. Vi gikk derfor forst til venstre. Her var det kun en smal sti, og buskene var tidvis hoye. Stemningen var litt nervos - hva kunne vi treffe paa av smaakryp, tro!? Fra toppen var utsikten nydelig. Vi kunne bl.a. se stranden Mocambique, som vi hadde gaatt tur paa tidligere dager. Og kanalen som gaar paa tvers gjennom den ene halvdelen av oyen. De to strendene (Galheta og Mole) som vi skulle gaa videre til, kunne vi ogsaa se.

Det var varmt, saa det tok ikke lang tid for vi gikk tilbake til stiskillet, og videre ned stien til den forste stranden, Galheta. Det var nydelig hvit sand, og nesten ikke et menneske aa se. Vi fant en stor, flat stein som vi kunne sitte og slappe av paa, ved enden av stranden.

Etter en times tid gikk vi langs vannkanten til den andre enden av stranden, til vi kom til stien vi maatte opp paa for aa komme over til den andre stranden,Mole. Stien var ganske gjengrodd og det var steder hvor det var ganske "sorpete". Det var flere folk paa denne stranden. Det skyldes nok at den er naermere veien (lettere tilgang), og at det er et par strandbarer her. De fleste som solte seg satt/ la a rett ved strandbarene - mest sannsynlig for at flest mulig skulle se dem.

Vi satt oss ned ved et bord i skyggen paa den ene baren, for aa faa i oss noe a drikke for vi fulgte en humpete landevei opp til hovedveien. Derfra tok vi buss del lille stykket tilbake til gjestehuset.

Paa kvelden laget vi pasta til middag.

Barra da LagoaBarra da Lagoa
Barra da Lagoa

Med kanalen i midten.
Barra da Lagoa 2Barra da Lagoa 2
Barra da Lagoa 2

Gjestehuset er ca. midt bildet
Smal stiSmal sti
Smal sti

Mellom toppen og stiskillet.
Sjosprut 2Sjosprut 2
Sjosprut 2

Like ved der vi satt og slappet av og solte oss.
The perfect beachThe perfect beach
The perfect beach

Stranden Galheta. Vi satt ved steinene helt til hoyre i bildet.
Langs vannkanten Langs vannkanten
Langs vannkanten

Jane provde en snurr. Paa vei til stranden Mole.

8th October 2008

Så deilig med strandliv....her er det nesten vinter,,,
Hei hei :) Ser bare litt deilig ut, og skulle gitt mye for å være der dere er nå :) Her var det minus grader forgje uke, ungene har fått på seg ull kær og "strømpikker ". Var i Bergen i helgen i barnedåp til min bror sin lille gutt og da våknet vi til snø(les slaps) om søndagen...var redd vi ikke kom oss til kirken da vi hadde sommer dekk :) Har forresten tipset en kompis om bloggene deres, han har veldig lyst å reise rundt i sør amerika, broren hans suser rundt der nede nå, og han var veldig klar for reise tips :) Nyt fine været, men hvorfor er det ikke blitt noe bading??? og tenk litt på oss her hjemme som fryser ræven av oss :) Savner dere:) klem
9th October 2008

Elegant
Jane, ikke ofte jeg har sett deg i skjørt, elegant :-) Jeg lurer også på hvorfor dere ikke bader, er det skumle dyr i sjøen?
9th October 2008

Ferie
Hei! Lenge siden siste komentar, men dere klarer jo dere uten det anyway :-). Har begynt på ferie nå. Vi reiser til Gran Canaria den 23, Oktober. Skikkelig chartertur! Ellers er de nye rosene i samme tempoet som renten til Sentralbanksjefen! Snakkes.....

Tot: 0.158s; Tpl: 0.016s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.1009s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb