Brazil Rio de Janeiro

South America » Brazil » Rio de Janeiro
February 8th 2007
Published: February 14th 2007

Copa... copacabana....

Na een lange rit (taxi, vliegtuig adam-londen, vliegtuig Londen - Sao Paolo, nachtbus Sao Paolo -Rio) kwamen we vrijdagochtend 9 feb aan in RRRRio. We hadden een hostel gereserveerd (of dat dachten we, we stonden niet in het systeem) op Inpanema beach, een schitterend upclass strand naast het bekende copacabana strand. Na een paar uurtje bijslapen (ondanks de super nachtbus waar de stoelen bijna plat kunnen) pakken we onze slippertjes en korte broek om de stad te verkennen. Bleek dat we erg overdressed waren, want iedereen loopt gewoon in bikini/ zwembroek. Meteen in de eerste bus probeerde de vriendelijke dame-die-ons-net-had-geholpen ons al te rollen.. lekkerr..

we hadden zin in een wandeling dus eerst naar de berg met het christusbeeld voor een mooie view over de stad. Maar we konden met een tram en jawel vervolgens met de lift en roltrap helemaal naar boven.. ok is ook goed...

Fantastisch uitzicht (zie fotos~) de stad ligt tussen prachtige groene bergen.

Hierna wilde we toch ff wat lopen en zijn vanaf copacabana terug gelopen naar Ipanema. Superdruk, maar wederom mooi gelegen tussen de heuvels.

Savonds nog wat caparinhas gedronken (zelfde als de nationale drank van peru en chili (pisco) allemaal een eigen naam eraan gegeven..

de volgende dag tickets gekocht + gids voor de topper van vanavond in het manacau stadion met een capaciteit van 100.000 toeschouwers (flumines vs Amerca) zeg maar het ajax tegen fc utrecht.

vandaag het historische centrum bezocht en een mooie wijk, santa tereza, waar je met een oud trammetje naar toe gaat de heuvel op..
Het centrum had wel wat mooie oude gebouwen, maar alles was ingesloten door gigantische wolkenkrabbers.

In Santa Tereza een typisch braziliaans gerecht op; rijst gevuld met verschillende soorten vlees, groente en vis..
Op de terug weg weer land het strand gelopen, het is nog wat te vroeg voor onze melkwitte huidjes om vol in de zon te gaan liggen. Tijdens het lopen komen we terecht in een carnavalsoptocht, excuus was ff oefenen voor volgende week. We bleven op veilige afstand want met 35 graden konden we wel iets anders bedenken dan ons temidden van een zwetende mensenmassa te bewegen op keiharde samba muziek, die overigens wel lekker klonk.....
wat op ons valt is dat alle brazilianen, argentijnen en chilenen die we tegen komen juist NIET naar Rio gaan voor carnaval omdat het te gevaarlijk is.. De europeanen, Amerikanen en australiers die we tegen komen willen juist wel naar Rio omdat het het grootste feest van de wereld is.. hahahha. wij kiezen voor de zuidamerikanen mbt RIO en Carnaval.

begin van de avond weer terug in ons hostel om naar het stadion te gaan met de georganiseerde trip (gids + veiligheid). Echter het busje kan vanwege bovengenoemde optocht ons hostel niet bereiken dus besluiten we alleen te gaan dmv de metro. In de metro komen we in contact met 2 supporters van Fluminese die ons graag helpen met het bemachtigen van de kaartjes in een goed vak. De wedstrijd was niet van het beste niveau maar ondanks dat er maar 30.000 mensen in het stadion zaten zat de sfeer er goed in. Je krijgt een kaartje voor een zijde, niet voor 1 speciale stoel dus gingen de supporters van fluminese allemaal bij de goal van de tegenstander america zitten.. en gedurende de rust gingen we met z´n allen naar de andere kant lopen hahaha.. prachtig om te zien.. helaas verloor fluminese met 2-0 dus beide doelpunten niet van dichtbij kunnen zien..

morgen met de bus naar het paradijs.. ILHA GRANDE..

Tot: 0.209s; Tpl: 0.009s; cc: 27; qc: 137; dbt: 0.1197s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb