Brasil Paraty

South America » Brazil » Rio de Janeiro » Paraty
February 14th 2007
Published: February 17th 2007

English summary

From Ilha grande we travelled to Paraty, a nice and colourful colonial town. The town itselfs is very small but has a nice ambiance to visit for a day. From the pier you can arrange trips to the nearby islands. From the fort 20 min walk you have a great view over the bay.

For more detailed (pratical) info look at our Brasil information chapter

Woensdag 14 feb nemen we sochtend de boot terug naar Angra, om vanaf daar door te reizen Paraty. Paraty is een mooi plaatsje met veel gekleurde en koloniale huisjes. We vinden een super perfect hostel Sonho Meu, een hostel die we zeker aan iedereen zullen aanraden.

Smiddag lopen we naar de haven waar allemaal kleine bootje klaar staan om je naar de nabij gelegen eilandjes te vervoeren. Wij houden de eilandjes voor gezien en gaan voor een mozarella pizzza en sparen de goed verbranden benen van willem.

Paraty is al druk bezig met de voorbereidingen voor carnaval. Het dorpje is versierd met slingers en maskers waar het dorpje bekend om staat. Het is hier de traditie om de hossende mensen massa te bekogelen met modder en verf poeder. Dit gaat helaas aan ons voorbij. Wel gaan we in argentinie carnaval vieren en heeft femke ff telefonisch 2 kaartje geregeld op 24 feb in de corsodromo van Gualeguaychu Carnaval (klik link voor info) We werden overigens uitgelachen door de braziliaan van het internetcafe.

savonds zijn er diverser live optredens in cafees, wat de toch al schattige straatjes een gezellige sfeer meegeeft.

donderdag hebben we uitgeslapen en zijn we naar het fot gelopen met mooi uitzicht op de haven en eilandjes. Hierna ontdekte we het Kilo restaurant principe. Oftewel je kan je bordje vullen met verschillende groente en fruit of zoals willem vullen met biefstukjes, chorizo´s, kipfilet en gehaktballetjes in overheerlijke tomaten saus.
de grap je betaalt dus per gewicht, dus ik (femke) betaalde voor mijn 420gr groente en fruit meer dan willem voor zijn 400gram aan carne.. hahahah

De einde van de dag pakken we de nachtbus naar Curitiba.. je spreekt het uit: Koerizzzziba

Tot: 0.082s; Tpl: 0.013s; cc: 13; qc: 27; dbt: 0.0277s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb