Stroemstad x 10 og fugleliv!

Brazil's flag
South America » Brazil » Paraná » Foz do Iguaçu
August 27th 2006
Published: August 27th 2006

La oss understreke at vi har det helt fantastisk selv om vaeret er smaasurt og Haavard er blitt forkjoelet! Siris bihuler er forresten helt fine, for de som maatte lure. I dag hadde vi to nye ting paa agendaen; 1) sjekke ut Paraguay med sin grenseby Ciudad del Este, og 2) dra til fugleparken ved Iguacu (Brasil-siden).

Vi tok buss fra hostellet til Ciudad del Este. Siri satt og knuget passet halvt i filler og var nervoes da vi passerte tungt bevaepnede grensevakter med lavt blodsukker og tilsynelatende liten humoristisk sans. 30 meter fra grenseovergangen kommer byen Ciudad del Este som et knyttneveslag i mellomgulvet. Noen av dere har kanskje vaert i Stroemstad paa flesketur og sett handelskulturen der? Og noen av dere har kanskje vaert paa rockefestival og sett alle salgsbodene der? Ta begge disse kulturene, slaa de sammen, gang med 10, og legg til en porsjon danskebaat, og vips: Der har du Ciudad del Este! Salgsbod etter salgsbod og fyrer som kommer etter deg med 5-pack sokker eller barbermaskiner(paaskrudde, opp i ansiktet..Haavard var litt skjeggete idag...). En dame KLAGET paa at vi kom inn i butikken hennes for andre eller tredje gang. "Tres vezes?" sa hun. Alle butikkene
En TucanEn TucanEn Tucan

Nydelig fugl, men litt lei av besoek kanskje? En av de hakket til Siri i armen.
var jo ganske like og vanskelig aa holde oversikt over hvor vi hadde vaert. De solgte alt for smaa dametopper, alskens elektronisk utstyr, ulltepper, t-skjorter, collegegensere, boblejakker(noen av de var faktisk paa grensen til aa vaere litt kule, bare at fargene var litt feile) og duker og kjoler brodert av damene som solgte de( vi tviler). Vi var i Paraguay max en time, det var mer enn nok. Vi tok bussen tilbake til vaart kjaere Brasil og kom oss etterhvert til fugleparken. Fugleparken var veldig stor, tok sikkert 2 timer aa gaa gjennom hele. Noen av fuglene var parvis i bur, mens andre levde i flokk i digre inngjerdinger med tak. Flamingoer lever vanligvis sammen i tusentall. I denne parken var det cirka tredve flamingoer, saa parkfolkene hadde satt opp digre speil saan at de skulle tro de var flere. (God idé hvis man foeler seg ensom en dag!).

Fuglene var mange, fargerike og tildels helt spektakulaert fine. Vaart forhold til dyr i bur gjorde det imidlertid til en blandet opplevelse. Det toppet seg da en idiotisk turist begynte aa slaa paa hodet til en stor strutseaktig fugl som fra foer har et saarbart temperament. Fuglen ble aapenbart opproert, og vi gikk bort til den og ba om unnskyldning paa vegne av menneskene etterpaa. Like etter passerte vi to papegoeyer som hadde faatt vingene avklipt av illegale fuglefangere foer de kom til parken. Siri endte i taarer, saa vi bare kjopte noe aa spise og stakk derifra. (NB! Parken har visstnok fugler som er truede og som er blitt skadet o.l, saa de gjoer forsaavidt gode ting.)

Deretter, den gode gamle rutinen: Tilbake til hostellet med forfriskninger og gode samtaler i bakgaarden :-)))

28th August 2006

Dette ser stabilt ut!
Som dere får oppleve!! Veldig gøy at dere holder oss oppdaterte på denne måten og godt å se at alt står bra til!! Dere ser veldig fornøyde ut! klem fra marie
29th August 2006

JUHU!
Så utrolig kult å lese om alt dere opplever. Høres ut som dere har det helt fantastisk! Jeg følger med:-) Håper dere får en fantastisk tur videre! Stor klem fra Hildis og Kay

Tot: 0.081s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0549s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb