5 - 7 oktober 2010

South America » Brazil » ParanĂ¡ » Curitiba
November 4th 2010
Published: November 5th 2010

Tirsdag d. 5. okt. 2010
Efter 13 timer i bus naaede vi til vores anden storby paa rejsen. I Curitiba blev vi henet paa stationen af couchsurferens venner. Efter at have koert bagagen hjem, tog de os med rundt i byen til fods. Vi saa indespaerede fulgearter fra Amazonas i en offentlig park, og vi spiste frokost paa deres saedvanlige spisested - alt hvad du kan spise for 4 reias. Det var ikke sidste gang vi spiste paa dette sted! Bagefter vlle drengene tage en lur inden de skulle paa arbejde, og tilpassede couchsurfere som vi er, fulgte vi trop.. Da Ricardo(couchsurferen) kom hjem fra universitetet fandt han en flok sovende mennesker i sin stue, og det forundrede ham en del.
Om aftenene spiste vi paa burgerbaren La Barba Negre hvor hans venner arbejder. Stedet koerte en slags soeroever-tema saa vi blev betjent af selveste Jack Sparrow...

Onsdag d. 6. okt. 2010
Paa trods af utallige opfordringer fra Ricardo om at tage en alt-i-en rundtur med bus, tog vi bare til Parque Tangua. Det var en supervarm dag, og vi noed at komme lidt vaek fra storbyens larm.
Om aftenen lavede Ricaedo Boennegryde til os, og der kom nogle venner forbi og de udviklede sig til en fest kan man vel sige. Julie og jeg lukkede ballet ved at falde i soevn paa sofaen, som couchsurfere jo goer!!

Torsdag d. 7. okt. 2010
Vi aendrede vores planer, og tog til Oktoberfest i Blumenau i stedet for Ilha Do Mel. Ricardo er opvokset i Blumenau, og talte godt for det, desuden er det ikke hver dag man oplever den 2. stoerste oktoberfest i verden!!
De regnede kratigt denne morgen, og ligesom Vi havde faaet vores regnuniform paa, dukker en ven af Ricardo op, og vil koerer os til stationen. Vi foeler os heldige - igen!!!!

friske fyre, men ildelugtende sofa!friske fyre, men ildelugtende sofa!
friske fyre, men ildelugtende sofa!

Ricardo boede sammen med Leonardo, og saa var der ogsaa lige de to venner som sov paa en madres paa gulvet for tiden.

Tot: 0.073s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.0485s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb