Salar de Uyuni

Published: November 5th 2010

Vulkan, solne plane a laguny s plamenaky

Super vylet! 4 dny dzipem. I kdyz jsem se zpocatku bala, ze budeme porad jenom v dzipu a obcas vybehneme neco vyfotit, bylo to opravdu super. Bylo nas 6 zen, 2 francouzske kanadanky, 2 danky, 1 svycarka a ja. Plus jeden mistni ridic a kuchar v jedne osobe.
Prvni den jsme si nejdriv prohlidli staricke masinky na vlakovem hrbitove v Uyuni (tak tomu opravdu rikaji...) a pak uz jsme zamirili na solne plane! Neuveritelna plocha! Obed si davame v solnem hotelu - postavenem ze solnych cihel! A pak uz pres plan smerem k vulkanu s mensi zastavkou na fotecky... Vecer jeste vyrazime pozorovat zapad slunce a pocitujeme vyrazne teplotni rozdily mezi dnem a noci. Zacina foukat a je teda dost kosa... Snad to v noci preziju, varovani ze bude zima jsem dostala spoustu!
Druhy den rano vyrazime priblizit se k vulkanu, az na hranu by nam to trvalo asi 2 dny, tak aspon kousek. Je to docela vyslap, ale zezhora mame krasny vyhled na plan, na okrajich to vyapada jako zamrzly (hodne velky) rybnik, ktery pomalu taje. Cestou dolu se zastavime pozdravit mumie a vyrazime pres plan k ostruvku. Ostruvek je plny kaktusu! Vecer uz nas ceka jenom mens neprijemne prekvapeni - v cele vesnici netece voda, tak bohuzel slibovana sprcha nebude (vecer pred tim take nebyla, stava se to trochu pravidlem...). Tak se obleceme do vseho co mame, zahrajeme si karty a jdeme spat.
Treti den je ve znameni plamenaku v ruznych lagunach. Vecer se sice vysprchovat muzeme, ale je to za extra poplatek a protoze dalsi den nas cekaji horke prameny hned rano, tak to s diky odmitame - predstava sundavat ze sebe vsechny vrstvy take neni moc lakava, zahrajeme karty dokud funguje elektrina - ta se vypina v pul desate a jdeme spat, protoze rano vstavame ve 4, abychom videli vychod slunce.
Vychod slunce u gejziru je sice fajn, ale nic se nevyrovna koupeli v horkych pramenech po 3 dnech bez sprchy! Pak uz jenom dalsi laguna a ja a Vreni cekame na autobus na bolivijsko-chilske hranici. Trochu stresu na zaver - kdyz uz ma konecne autobus odjizdet, sdeli nam ridic, ze nase listky jsou na linku s jinou spolecnosti a chvili se tvari jako ze je mu to upne jedno... nakonec nas ale necha nasednout - to si porad jeste myslime, ze nas popoveze kousek k mistu, odkud odjizdi ten druhy autobus, ten uz ale odjel a my nakonec jedeme az do San Pedro de Atacama....

Tot: 0.08s; Tpl: 0.013s; cc: 10; qc: 57; dbt: 0.0447s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb