Salar de Uyuni y San Pedro de Atacama

Published: June 5th 2009

Le Salar de Uyuni est dans le sud de la Bolivie. C´est le plus grand salar du monde. Pour le visiter, nous avons du booker un tour avec une agence. Il y a une soixantaine d´agences...et il est difficile de choisir. Nous en avons pris une au hasard. Dans notre voiture, il y avait un couple de retraites francais, un irlandais, un americain et une bolivienne. Notre groupe etait tres sympa. L´americain voyageait en velo depuis pres de 3 ans. Il est parti de Seattle en Septembre 2007 et va rejoindre le sud de l´Argentine...tout en velo!

Les paysages du salar sont magnifiques mais il faisait un froid et un vent horribles! Selon le chauffeur, les couleurs des lagons n´etaient pas au top a cause du vent....

Les nuits etaient extremement froides...sans chauffage...avec des fenetres cassees....Heureusement, nous avions un jeu de cartes et une guitare pour passer le temps!

En trois jours, nous avons parcouru le salar, passe des lagons, des geysers et des volcans....vraiment de merveilleux paysages!
Apres le Salar, nous avons rejoint San Pedro de Atacama au Chili. Nous y avons passe 2 journees en compagnie des amis rencontres dans le Salar.

Nous avons passe notre premiere soiree dans un observatoire astronomique. Un astronome francais nous a parle des etoiles pendant a peu pres 3heures. Nous avons pu observer le ciel grace a plusieurs telescopes...nebuleuses, galaxies, voie lactee, Saturne, Jupiter, la Lune...magnifique!

Apres San Pedro, direction Salta en Argentine.

---------

The Salar de Uyuni is located in Southern Bolivia. It is the biggest salar in the world. To visit it, we booked a tour through an agency. There are about 60 different agencies in Uyuni...so we picked one by chance. We met a couple French people, an Irish guy, a Bolivian girl and an American guy. They were all soooo nice! The American guy had been traveling by bike since September 07. He left from Seattle and is planning to go all the way to South Argentina....all on his bike!! impressive!

The landscapes and sights in the Salar are wonderful but it was extremely cold. The wind was terrible. According to our driver, the colors of the lagoons were not quite right because of the weather.

Nights were so cold, there was no heat and all the windows were broken! Fortunately, we had a deck of cards and a guitar to pass the time.

In 3 days, we went through the salar, saw a couple of volcanoes, geysers and lagoons...It was really beautiful!
After the salar, we went to San Pedro de Atacama, Chile. We spent 2 days there with friends met during the Uyuni tour.

We spent our first night in an astronomy observatory. A French astronomer told us about stars and constellations for about 3 hours. We observed the sky thanks to 10 different giant telescopes....nebuloses, galaxies, milky way, Saturn, Jupiter, the Moon....wonderful!

After San Pedro...direction Salta, Argentina

Salt hotel - hotel de selSalt hotel - hotel de sel
Salt hotel - hotel de sel

Cet hotel est totalement fait de sel, exterieur comme interieur. Il est cependant interdit d´y rester car son occupation abime l´environnement. Il a ete transforme en musee, mais certaines agences l´utilisent quand meme. This salt hotel is totally made of salt, outside and inside. It is forbidden to stay in because it damages the environment. It is now a museum even if some agencies still use it as a hotel

Tot: 0.061s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.0337s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb