Marijke en Luc

Published: August 21st 2007

Hello,

What a unique experience to sit in a fourwheeledrive crossing one of the largest saltplanes in the world high in the Andes, looking at the mountains around the white surface, under a clear blue sky. I must say it is impressive. Our Gap tourleader arranged for us three comftable Toyota jeeps, lugage on top, and two cookingladies who took care of the meals during the trip. The first hotel was build with solid blocs of salt, aswel as the furniture. Quite cold but we survived. The stars at night were amazing because no lightpollution there. The next day we left the saltlake and enjoyed the ride over sand, gravel, stones, rocks, big rocks and lot of dust driving through the top of the Andes, the scenery just amazing. The place we stayed the night was constructed with mudblocs, communal sleepingrooms, one for the girls and one for the boys, colder night because higher in the mountains. The next morning early wake up for the sunrise at the geisers, a 5000 m high place with boiling mudpools and steaming fumeroles, sissling smoke coming out of the ground, just like in Rotorua New Zealand, ask Lode and Sandi. Sandra and Katalina, our cookingladies, made us pancakes, while some of our group jumped in a hotpool. Later on the day we arrived at the border with Chili, after many visits to lagoons and strange rockformations, sculpted by wind and erosion.
Now we are in San Pedro de Atacama, for a few relaxing days. Wednesday we leave on a 18hour busride for Santiago.

Hallo,

Wat een unieke ervaring om in een 4x4 door een van de grootste zoutvlaktes ter wereld te rijden hoog in het Andes gebergte, uitkijkend op de bergen in de achtergrond onder een crystalblauwe hemel. Gewoon indrukwekkend en met niets vergelijkbaar. Onze gapbegeleider zorgde voor 3 4x4 toyota jeeps, babage bovenop, onze coverzakken die Mia gemaakt heeft kwamen hier heel goed van pas, we werden ook vergezeld van 2 uitstekend koks, Sandra en Katalina, de echtgenotes van onze chauffeurs, wat deze dames uit hun kookpotten toverden in primitieve omstandigheden was buitengewoon fantastisch. De eerste nacht sliepen we in een lodge volledig gebouwd uit zoutblokken, inclusief alle meubels binnen, het was er zeer koud eens de zon was onder gegaan, maar met een goede slaapzak en thermisch ondergoed hebben we alles goed doorstaan. De volgende morgen vertrokken we voor een rit door de woestijn, over een goerige bane ging ons vader zeggen en je ging gelijk get aen. Van steentjes tot grote stenen over rotsblokken en door diepe putten iets om nooit meer te vergeten en moeilijk te beschrijven als je het niet gezien hebt ( nu weet ik waarom een jeep twee verschillende versnellingsniveaus heeft, de bergvitesse ). Die nacht sliepen we in een met kleiblokken opgetrokken lodge, nog kouder en primitiever dan de vorige nacht. Er was een slaapruimte voor de meisjes en een voor de jongens en 2 toiletten en dat was het, maar ik kan je verzekeren, bij deze temperaturen is een douche het laatste waaraan je denkt om 5 uur smorgens toen we vertrokken voor een bezoek aan de geisers, grote stomende modderpoelen zomaar opborrelend uit Pacha Mama, of zoals wij zouden zeggen Moeder Aarde. De kookdames zorgden weer zoals altijd voor een fantastisch ontbijt met pannekoeken deze keer, ze bleven ons verbazen met hun kunsten. De rit ging verder door een fantastisch landschap met vulcanische meren, prachtige door de wind vervormde rotsformaties en lagunes vol met roze flamingos. De rit eindigde aan de Chileense grens waar we afscheid namen van onze jeeps, daar deze niet over de grens mogen met Chili, een realiteit hier, die wij niet kennen, hier kunnen de mensen niet, zoals wij, zonder problemem van het ene land naar het ander reizen. Na alles overgeladen te hebben in een minibus reden we verder naar de grensstad San Pedro in Chili. Hier zullen we nu genieten van een paar rustige dagen na de intensieve, die we zopas achter de rug hebben. De hostal waar we nu verblijven is zeer comfortabel en de zon schijnt van smorgens vroeg, savonds wordt het wel heel koud maar alle restaurants hebben hier grote kampvuren waar we gezellig kunnen rond zitten om te eten, het eten is hier uitstekend. Woensdag vertrekken we voor een 18 uur durende busrit naar Santiago, waar een groot deel van de groep ons zal verlaten en nieuwe mensen zullen bij komen, meer nieuws eens we daar gearriveerd zijn.

21st August 2007

wauw!!

hey,hebben als test prive bericht verstuurd gelieve na te zien
22nd August 2007

Katalina deed die nie mee in de Matrouska's anders mag ze voor mij ook nen keer koken hoor ;)

Tot: 0.058s; Tpl: 0.022s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0296s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb