WOW, La Paz wat een stad!

Bolivia's flag
South America » Bolivia » La Paz Department » La Paz
July 27th 2010
Published: July 27th 2010

Dat stuk van Santa Cruz naar Cochabamba hebben we zondagavond gevlogen; daar zijn we twee nachten gebleven en vanochtend hebben we de tocht van Cochabamba naar La Paz gedaan.

Hostal ElisaHostal ElisaHostal Elisa

Uitzicht vanuit de voordeur van ons kamertje in Cochabamba.
Buenos Tardes!

We zijn in La Paz!!!!! Wat een mooie stad is dat! We kwamen aan toen de zon bijna onderging en konden zien hoe mooi de canyon waarin deze grote stad ligt eruit ziet. Bizar steile hellingen/bergen waarop de stad is gebouwd. De Rough Guide heeft geen woord te veel gezegd als deze stad een unieke ligging heeft. We zitten in een hotel naast een van de twee hoofdpleinen van de stad en kunnen voorlopig overal heenlopen over straatjes waar je liever niet over fietst... Morgen gaan we de stad bewonderen en foto's zullen zeker volgen!

Voorlopig hebben we ook nog steeds goed weer, iets wat de BBC ons niet beloofd had. Toen we zondag in Santa Cruz de weersvoorspellingen voor Cochabamba bekeken, werden we spontaan verdrietig. Van ons zonnige 25 graden stadje Santa Cruz leek niets meer over te blijven. Cochambamba had zware regen en max 8 graden in het vooruitzicht. Eenmaal 's avonds na een korte vlucht in Cochabamba aangekomen, met een vreemde landing, bleek dat toch niet helemaal te kloppen. Het was namelijk prima weer en op de binnenplaats van ons leuke hostal elise zittend zagen we een volle maan en heel veel sterren. Kortom,
Chola-vrouwen demonstratieChola-vrouwen demonstratieChola-vrouwen demonstratie

We weten niet precies wat er aan de hand was in Cochabamba, maar er was een demonstratie/optocht van allemaal Chola's, dat zijn de vrouwen van de Aymara, het oorspronkelijk volk hier.
geen wolk te bekennen in die stad aan het 'begin' van de andes (al ruim 2000 meter hoogte). De volgende ochtend scheen de zon onze kamer fel binnen en werden verblind en verblijd door die mooie stad Cochambamba. De hele dag hebben we in de bloedhete en volle zon rondgeslenterd in een stad vol leuke pleintjes en kerken en kloosterjes en vers geperste jugo de naranja.

Vanochtend in de zon afscheid genomen van die stad om de hoofdstad van Bolivia eens te gaan ontdekken. Onderweg (een rit van ruim 7 uur) spectaculaire uitzichten op landschappen en toppen boven de 4000 meter (incl sneeuw), over de kale altiplano, een gigantische hoogvlakte die dan opeens eindigt en uitmondt in La Paz, de hoofdstad.

Beunos noches!
Daan en Fre

AltiplanoAltiplano
Altiplano

Uitzicht vanuit de bus van Cochabamba naar La Paz, het vlakke deel wel te verstaan. Dit ging zo uren door...!

Tot: 0.039s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 26; dbt: 0.021s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb