Marijke and Luc

Published: September 5th 2007

Hello,

Yesterday we left Chili after a visit to the Chiloe Island, just out the coast, so we took the ferry. For a long time we had no rain, this time with the winds coming from the open sea and no protection of the mountains, we could use our raincoats. The busride to Argentina took seven hours, and we had to cross the mountainrange, so every now and then the scenery was covered with a layer of fresh snow, or melting snow came down. In the evening we tried the famous steaks, they are as good as in " De Mikke " Oostduinkerke, and the wine Trapiche from Mendoza was excellent. Now we sorted the washing, are looking through the window and see continuously snow falling down, people leave the youthhostal Periko s with many layers of clothes on, no sign of spring here so far.

Hallo,

Hier weer wat nieuws van ons. We zijn gisteren de grens met Argentinie overgestoken, ons laatste bezoek in Chili was het eiland Chiloe, daarvoor moesten we een ferry nemen van een half uur, in open zee en niet meer beschermd door de bergen hebben we onze eerste regen gezien. Het waaide en regende heel hard maar blijkbaar krijgen ze langs deze kant van Chili bijna elke dag regen dus niets ongewoons. De volgende morgen namen we dan de bus naar Argentinie, een 7 uur durende busrit door de bergen, hier veranderde de regen al gauw in sneeuw en plots zaten we in een landschap met heel veel sneeuw, soms een paar meter dik.
De winter is hier nog duidelijk niet voorbij, voor het moment zitten we gelogeerd in een mooi jeugdhotel in het stadje Bariloche een paar kilometer over de Argentijnse grens, voor het moment sneeuwt het hier nog altijd en de skiers onder ons zitten ongeduldig te wachten tot dat de mist in de bergen optrekt maar het zal niet meer voor vandaag zijn, hopelijk hebben ze morgen meer geluk.
Voor de rest verloopt alles nog naar wens, hopelijk voor jullie allen hetzelfde.

groetjes van ons en tot hoors.

Tot: 0.044s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 25; dbt: 0.0256s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb