Mendoza, Argentina

Argentina's flag
South America » Argentina » Mendoza » Mendoza
April 26th 2005
Published: May 10th 2005

Vi kom til Mendoza sent paa kvelden etter en kald og strabasios 12-timerstur over Andesfjellene fra Chile. I Mendoza tok vi inn paa et veldig hyggelig ungdomshostel og gikk ellers rett I seng. Da vi vaaknet var det Snorres bursdag og tid for feiring! Dagen gikk med til kakespising, drikking og mer kakespising. Kvelden ble feiret paa en fancy restaurant og endte paa en lokal studentfest der vi ble gode og fulle alle tre J Morsom kveld! Mendoza er i hjertet av Argentinas vinland, og regionen staar for 70% av landets vinproduksjon. I lopet av dagene der fikk vi baade med oss en lang paragliding-tur noen hundre meter over bakken, og en rundtur paa to av de locale vingaardene. Vinproduksjonen her maa sies aa vaere noen hundre hakk mer moderne enn den vi saa I Peru.… Her er det ellers host naa,og rimelig kaldt, med nakne traer og lov paa bakken. Ikke akkurat det vi trengte etter en maaned med kulde i Peru og Bolivia… Vi endte likevel opp med aa bli i Mendoza i fem dager for vi dro videre til Buenos Aires.

Tot: 0.121s; Tpl: 0.043s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0499s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb