hospital de niños...


Advertisement
Argentina's flag
South America » Argentina » Córdoba » Córdoba
March 5th 2009
Published: March 5th 2009
Edit Blog Post

de eerste dagen pediatrie zijn gepasseerd en misschien is het tijd voor een update...

maandag was onze eerste dag, dus goed op tijd vertrokken naar het ziekenhuis... we hadden om acht uur een afspraak met het diensthoofd, die eveneens onze coordinator is voor de komende zes weken... natuurlijk kwam die der pas door om negen uur...
enfin ja... we zijn dan te weten gekomen dat we elke week drie wachten moeten doen, maar die lopen niet door tijdens de nacht zoals in de maternidad, maar stoppen om negen uur savonds...
nu, das wel oké, da we nog thuis kunnen gaan slapen, maar tzijn toch wel lange dagen hoor...
normaal is het op maandag, woensdag en vrijdag, maar aangezien ik deze week vrijdag me mama en papa mee naar mendoza ga en ze volgende week juist op donderdag en vrijdag hier zijn, heb ik het gelukkig kunnen verzetten naar maandag, dinsdag en woensdag...
de andere dagen moeten we werken tot twee uur... vandaar dat ik nu eindelijk nog eens een namiddagje vrij heb en ik dit kan posten...

het ziekenhuis zelf is supergroot en veel mooier dan de maternidad... eveneens, de hygiene enzo laat een beetje te wensen over, maar dat begint al een algemene argentijnse laxheid te lijken...
in de voormiddag staan we op sala 100 (cien)... das gewoon een afdeling van pediatrie, patiëntjes die niet te lang in het ziekenhuis liggen over het algemeen en eerder in de richting van infectieziekten...
dan is het gewoon zaalronde en patiënten bespreken en die dingen, dossiers in orde maken, met de ouders praten, ...
en in de namiddag gaan we dan naar beneden naar de guardia...
de guardia is opgedeeld in een deel kleine chirurgie (wondes hechten enzo), een deel interne geneeskunde (brakerige kindjes of kindjes met luchtwegproblemen, ...) en een deel traumatologie (breuken, gipskes, ...)
het merendeel van de tijd volgen we op het internistische deel, want hechten mogen we hier toch niet doen en traumato, das naar de fotos en ne gips derrond, dus daar kunnen we ook ni veel betekenen...
dinsdag en donderdag blijven we daar dan tot twee uur en de andere dagen tot negen uur...

we gaan ook ergens ne keer een weekend moeten doen... alé twee weekenddagen... we mogen ze gesplitst doen, maar ik denk dat ik het eerder zie zitten om een weekend op mijn tanden te bijten, dan twee weekends achter elkaar mij druk te moeten maken over vroeg opstaan en een hele dag in het ziekenhuis te zitten...

ik heb helaas nog geen fotos van hier en ik denk ook niet dat het nog voor deze week gaat zijn, maar ze komen er zeker wel aan...

ook op pediatrie is het een beetje zoals op gynaeco... vier weken in het hospital del niños en twee weken in la clinica reina fabiola (jaja, naar onze koningin), wat ook weer een privé ziekenhuis is... waar ik nu sta is een openbaar ziekenhuis... lucie is weer in het andere begonnen, maar binnen een weekje is er alweer een wissel...

uitkijken naar morgen !!! na acht weken, iemand van het thuisfront zien...
tgaat sowieso een emotioneel weerzien worden...

dikke zoen xxxxxxxxx

Advertisement



Tot: 0.292s; Tpl: 0.016s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.2614s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb