weekend 4


Advertisement
Argentina's flag
South America » Argentina » Córdoba » Córdoba
February 8th 2009
Published: February 8th 2009
Edit Blog Post

er is weer een argentijns weekend achter de rug... en als ik zeg argentijns, bedoel ik argentijns...

zaterdag hebben we eigelijk allemaal nog aan ons stagewerk gewerkt... nu da van mij staat al grotendeels op punt en ik wacht eigelijk op siegmund (mijn promotor-assistent) om te weten wat ik er nog moet aan aanpassen en of het zo wel een beetje in orde is...
dus ik was rond een uur of drie al rond me mijn werk... maar de chicos nog ni...
ariel had gezegd da we naar parque sarmiento gingen en lomos famosos gingen eten, maar ja... naar argentijnse normen... we hebben hem ni meer gehoord en hebben dus ook zelf maar andere plannen gesmeed...
uiteindelijk zijn we nog tegen een uur of vijf naar het parkje hier gegaan, want dan kwam ook eindelijk pas het zonnetje derdoor...
het was superdruk daar... overal mensen... groepjes die aant breakdancen waren, groepjes die capoeira aant doen waren, skaters, kleine kindjes die heel de tijd rond de fontein aan het fietsen waren en overal mensen op de bankjes en in het gras... lucie en ik ons daar ook maar ergens in het late zonnetje gezet en genoten van de luie namiddag...

's avonds hadden we dan gedacht van met de assistenten van de clinica te gaan eten (uitgestelde lomos famosos) en daarna een stapje te gaan doen in nueva cordoba (wat zo de studenten uitgaanswijk is)...
maar ja we hadden dan weer niks van die mensen gehoord... dus lucie en ik al maar eten gaan kopen omda we dat dan toch al zeker gedaan hadden...
en dan via facebook (want een andere communicatie hebben we niet met de assistenten) proberen na te gaan wat er nog op het programma stond...
en dan kwamen we weer uit op de argentijnse maniertjes... jaaaaa, we gaan uitgaan... neeee, mss vandaag toch ni... of jaaaaaaa, toch wel... uiteindelijk na veel gehakketak toch niet...
dus zaten we hier maar een beetje saai... de chicos een filmke aant zien, ik wat aant prutsen op de computer en wa boekje gelezen...
luie namiddag doorzetten in een luie avond...

vandaag hadden we sowieso gepland da we iets actiever gingen doen...
maar jonas moest nog de laatste hand leggen aan zn stagewerk... dus lucie en ik beetje zenuwachtig aant wachten tot em klaar was...
we zijn dan te voet naar een of ander park net buiten cordoba gegaan, maar aan de andere kant, dan waar we normaal naartoe gaan... en daar was een openluchtzwembadje... wel een kleintje en eentje waar eigelijk zo alleen de plaatselijke mensen naartoe kwamen, maar ja... gezien we hier nu toch ook al een maandje wonen, voelden we ons daar nu ni echt slecht...
twas wel grappig... toen we daar aankwamen was da nog toe... maar er zaten daar zo een paar mannen op een bankje, die blijkbaar de "redders" van da zwembad waren...
en moesten we dus een medisch keuringskaartje hebben om in da zwembad te mogen (geen wratten, geen schurft, geen luizen, ...) blijkbaar hebben alle argentijnen van die pasjes en bewijsjes, maar wij dus ni... moesten wij eerst da huisje binnen om zo een kaartje te laten maken...
nu, we zijn wel ni gecontroleerd geweest ofzo, maar tis echt onnozel da ge da eerst moet hebben...
we hebben ons daar gans de namiddag aan het zwembadje gelegd en wa gezwommen en met de kindjes gespeeld, die het allemaal geweldig vonden dat we van Melgica kwamen 😊

de avond is nog jong, dus eigelijk zou ik straks pas deze blog moeten typen, maar ik vrees dat er niets noemenswaardig meer op het programma staat...
morgen eerste dag clinica... ik ben eens benieuwd... tgaat nog wel fijn zijn, want tis eindelijk met al die assistenten die we al kennen... en tis geen guardia meer...
ik weet niet hoe mijn komende verslagen er dan gaan uitzien, maar ik hou jullie in elk geval op de hoogte...

gran beso de argentina xxxxx...




Additional photos below
Photos: 14, Displayed: 14


Advertisement



Tot: 0.077s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0539s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb