Water valt

Argentina's flag
South America » Argentina » Córdoba » Córdoba
April 28th 2008
Published: April 29th 2008

De reis gaat deze week van Buenos Aires naar Puerto Iguazu en wordt vervolgd door een kort tripje naar Cordoba. Volgende week een nieuwe reistip. Voor nu, droom maar fijn van over onze mooie verhalen, dan gaan wij weer leuke dingen doen.

Super camaSuper camaSuper cama

Breng de champagne maar rond!
Live vanuit Argentinië, zijn hier Sander en Remco

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, als je ooit in Argentinië met de bus gaat reizen doe dat in een Super Cama bus. De vorige keer dat wij op onze blog schreven zaten we vast in Buenos Aires omdat er te veel rook en vuur was om onze reis naar het noorden te starten. Uiteindelijk hebben we een dag later toch deze nachtelijke tour gemaakt en het was totaal niet vervelend. In de Super Cama bussen serveert men niet alleen avondeten maar krijg je er ook nog wijn bij te drinken en niet te zuinig ook. Voor het slapen gaan was er daar de keus uit een goede champagne of een heerlijke Whisky. Slapen doe je in deze bussen niet rechtop maar in een 180graden ligpositie! Gewoon geweldig.

Los van het feit dat de bussen geweldig zijn, blijf je er een beetje gebroken uit komen na 18uur en een duik in zwembad van het hostel is dan erg welkom. Jaja, we hadden een Zwembad. Het hostel in Puerto Iguazu was een ex Casino op een oppervlakte van 3 hectare land. We hebben dan ook niet veel uitgespookt
SunsetSunsetSunset

Fijn toch?
tijdens ons verblijf dan zonnen zwemmen en socializen. In dit meest noordelijke puntje van het land hebben we tot nu wel ons grootste moment van de reis beleeft. De watervallen van Iguazu zijn echt schitterend. Het park bestaat eigenlijk uit een gigantisch bos met overal watervallen. De grootste is te zien op de foto van ons tweeen voor dat geval, maar er zijn er zo veel meer. en allemaal zo verschillend. Er valt zoveel water per minuut, niet voor te stellen. Je moet er bij geweest zijn. Gelukkig hebben wij voor de ongelukkigen van jullie die dit soort natuurgeweld nog nooit hebben gezien een video gemaakt. Helaas moeten jullie dan wel wachten tot de camera thuis is want we kunnen hem hier niet uploaden. We zijn al blij dat er uberhaupt nog iets op tape staat, want na ongeveer 6 minuten film hield de camera er mee op. Water is niet best voor die dingen, maar ik geloof dat ie het weer doet nu.

Gelukkig is Arg. niet zo´n groot land en kun je in 22 uur van Iguazu naar Cordoba reizen, je bent dan nog net niet halverwege! Wat een rit weer, meer omdat er geen optie was
Overzicht watervallenOverzicht watervallenOverzicht watervallen

Deze kan zo aan de muur bij elke willekeurige Chin. Ind. Spec. Rest.
tot super cama. Geen luxe voor ons, alleen wat eten en een stoel die net iets fijner slaapt dan een standaard touringcarstoel. Cordoba is de studentenstad van het land en heeft alleen al 7 universiteiten. Dit was ons de reden om maar eens een keer flink op stap te gaan en dat heeft er toe geleid dat onze andere plannen hier snel vergeten kondne worden. Het beklimmen van de hoogste bergtop van de regio was geen optie meer toen we om 5uur ´s middags wakker werden. Voor de insiders onder jullie: Ik had nog zo gezegd geen Tonic!!!!!!
Gelukkig was er nog genoeg tijd om wel het ouderlijk huis van Ernesto 'CHE' Guevara te bezoeken in een nabij gelegen dorpje. Je moet soms keuzes maken tussen natuur en legendes 😊. Het was wel een bijzonder huisje met de bekende relikwien: zijn bed, boeken, plee, motor, sigaren en veeeeel foto´s. Een kleine video waarin jeugdvrienden vertelden zijn tijd in Alta Gracia ("Che was een pientere jongen die nooit honden plaagde"). Ook waren er veel foto´s van het bezoek dat zijn makkers Fidel en Chavez een paar jaar terug aan het huisje brachten, die zijn blijkbaar erg populair hier.

Cordoba is voor ons naast de relaxte stad ook de stad van de verdoeming geworden. WIJ WILLEN NAAR USHUAIA. Helaas gaan er hier amper bussen naar het zuiden en dus zijn wij verdoemd om via via via te gaan reizen. Dit eigenlijk meer omdat we te laat waren met de meest directe bus en omdat vliegen geldtechnisch onmogelijk gemaakt wordt door het monopolie van Aerolineas Argentinas. Nou ja, we gaan vanavond met een bus richting Puerto Madryn aan de kust en hopen dan met nog 2 bussen op zondag aan te komen in Ushuaia. De volgende keer kunnen we jullie dus vertellen of je beter een klein fortuin kan uitgeven, of dat een zere reet niet zo erg is.

Doe de Koningin de groeten en tot snel amigos y amigas

Sander en Remco

ApenrotsApenrots
Apenrots

Wethead..

29th April 2008

het klinkt weer allemaal geweldig heren!!
30th April 2008

hi
Gaat goed jongens...ga zo door!!! Hele dikke zoen vanaf de piste in Oostenrijk: X
1st May 2008

TOnic?!?
Oh men...leuk hoor in 180graden een reisje maken! Maar kan je dan niet beter je reisroute aanpassen aan waar die bussen je heen willen brengen? Zo veel water is dan ook wel weer een mooi stukje natuurgeweld...chapeau mannen! en volgende keer even duidelijk roepen! "hee barman, doe mij een geen tonic!!" (hulde!)
4th May 2008

haha...
Volgens mij hebben jullie het prima naar je zin daar in Zuid-Amerika...de geen tonic heeft mij vannacht ook weer bedrogen! En ik ben natuurlijk uitermate benieuwd naar de watervallen op video! ciao xx
4th May 2008

Goede verhalen, goede foto's en goede reis nog!! Keep up the good work!! Buen viaje
5th May 2008

Super om telkens jullie verhalen te lezen! Geniet er lekker van! Liefs Hanneke

Tot: 0.186s; Tpl: 0.017s; cc: 8; qc: 53; dbt: 0.1225s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb