Puerto Madryn

South America » Argentina » Chubut » Puerto Madryn
September 6th 2008
Published: September 9th 2008

Dag 85.

Forst: Karianne - ha en super dag idag!!

Eirik vaaknet tidlig (bombe, hva)! Kl. fem var bussen kommet til Trelew, og han var sikker paa at vi skulle av her. Han duppet saa av et lite oyeblikk, og vaaknet med et rykk da bussverten ristet han i skulderen for aa sporre om vi ville ha frokost. Den besto av det samme som vi fikk igaar etter avreise, dvs. en standard frokost.

Da frokosten var ferdig og Eirik hadde tvunget nedpaa den SOTE kaffen, var bussen framme i Puerto Madryn. Paa stasjonen var det egen hotell- og hostellinformasjon som hjalp til med overnatting. Eirik paatok seg oppgaven med aa vokte baggasjen, mens Jane gikk til informasjonen for aa skaffe et sted aa bo. Mannen var svaert behjelpelig, og 10 minutter etterpaa ble vi hentet av eieren av hostellet vi hadde valgt, El Retorno Hostel.

Hostellet var ikke saa langt unna bussterminalen, men det var deilig aa slippe aa gaa rundt og se etter et sted som hadde ledig rom - spesielt saa tidlig paa morgenen! Naar vi nevner rom; det er tydelig at de bruker rommene litt ulikt alt etter hvilken tid det er paa aaret,
Fra EcosenteretFra EcosenteretFra Ecosenteret

Eirik paa vei inn i "sonarrommet"
om det er sesong eller ei. Vi fikk et 6-sengers rom til oss to. Etter vi hadde satt fra oss sekkene paa rommet, fikk vi god frokost - med grove rundstykker. Vi ble godt informert om mulighetene for aktiviteter i omraadet.

Vi var som vanlig trotte etter lang busstur, saa vi gikk for aa sove noen timer.

Da vi vaaknet var klokken blitt lunsj, saa vi gikk og spiste herlig sjomat paa en lokal fiskerestaurant.

Etterpaa spasserte vi tur langs stranden og videre til Ecosenteret, som var en tur paa 10 km. tur/retur. Ecosenteret er et “museum” og er satt opp for aa gi informasjon om det marine livet utenfor kysten av Argentina. Paa vei tilbake fikk vi en super tekstmelding fra foreldrene til Jane: de kommer til Natal i Brasil 21. januar 2009, for aa treffe oss!

Paa ettermiddagen bestilte vi dagstur til halvoyen (peninsula) Valdes til i morgen. Da skal vi se hval, pingviner, sjolover og sjoelefanter. Haaper vi! Vi betalte 550 arg.pesos tilsammen, inkludert inngang til nasjonalparken. Vi gikk for aa handle mat, slik at vi kunne lage middag paa hostellet. Vi laa oss tidlig, for vi blir hentet kl. 8.15 imorgen tidlig.

Paa EcosenteretPaa Ecosenteret
Paa Ecosenteret

viste de film fra livet i havet utenfor Argentina.

9th September 2008

Flott bilde
Bildet av Eirik i Ecosenteret var utrolig stilig!

Tot: 0.082s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 27; dbt: 0.0522s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb