De Nigardsbreen

Hier nog een keer de gletsjer, maar dan van een afstand. Je ziet dat zich al een hoog opgaande vegetatie heeft gevormd op de plek waar de gletsjer zo'n 100 jaar geleden nog lag.
Excursie "glaciers and vegetation"

September 28th 2005
Twee dagen op excursie in het gebied in de buurt van de Jostendalsbreen, de grootste nog actieve gletsjer op het vasteland van Europa. Hier hebben we de verschillende achterblijfselen van de gletsjer bekeken en de vegetatie in kaart gebracht. De nacht hebben we doorgebracht in chaletjes op een camping. De dag erop zijn we de bergen in gereden en hebben we boven op de stuwdam gestaan, hier wordt he ... read more
Europe » Norway » Western Norway » Jostedal

Norwegian Flag Two centuries of Viking raids into Europe tapered off following the adoption of Christianity by King Olav TRYGGVASON in 994. Conversion of the Norwegian kingdom occurred over the next several decades. In 1397, Norway was absorbed into a union with De... ... read more
Tot: 0.063s; Tpl: 0.004s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.0375s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb