Te anu - fox glacier ==>one for the road !

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand
July 23rd 2014
Published: July 23rd 2014

Ter ere van mijn vader's verjaardag hebben we vandaag heel de dag rondgereden ! Happy birthday dad !

Iets na negen vertrokken vanop de camping, kwart na vijf en anderhalve benzinetank later aangekomen op een andere camping.
We hebben heel de dag gereden! Onze tijd hier begint in te korten en we moeten zeker op tijd in Auckland zijn. De dag was allesbehalve saai. De dag begon in de mist maar na de middag scheen de zon als nooit te voren. Het landschap was gedurende heel de dag al even oogverblindend als de zon. We hebben alles gezien ! Regenwoud, oceaan, besneeuwde bergen, groene bergen, rotsformaties, open velden....
We trokken tegen alle verwachtingen ook over een bergpas langs slingerende wegen en haarspeldbochten. Onze cabana kreeg het er even warm van. Hier en daar stopten we uiteraard weer om lichaam en geest te sterken. We waren ook nog altijd een beetje ondersteboven van gisteren. Heel de dag door een brede glimlach op de lippen. We moesten ook eens stoppen omdat ze de weg aan het vrijmaken waren na een aardverschuiving, en een keer voor een boer die met een 50-tal koeien op pad was. De boer zelf te paard, zijn 5 honden toonden de koeien de weg. Aangekomen bij de camping trokken we nog een sprintje naar het plaatselijke meer om daar de zonsondergang mee te pikken. Na het avondeten trokken we met de zaklamp het bos in om gloeiwormen te zien! Nooit gedacht dat een hele dag in de auto zo goed kon zijn.

Tot: 0.152s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.1181s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb