Novy Zeland - dil prvni

Published: September 30th 2007

Wien - Soul - Auckland - Christchurch - Fox Glacier

korejska ryzekorejska ryzekorejska ryze

varovani pro vsechny potencionalni cestujici s Korean Air - tato "ryze" s morskou rasou a zelenym cajem je pro evropsky zaludek ke snidani nestravitelna...
Moji mili, pratele a kamaradi!
Tak Vam posilam prvni pozdravy, fotky a dojmy ze sve cesty k protinozcum. Nejprve aktualni informace, kde se vlastne nachazim: uplne na konci sveta, v pralese pod horama (a protoze nejsem zadnej troskar, tak hned pod nejvyssi horou Zelandu 😊 ). Jmenuje se to tu Fox Glacier, neni tu signal (ale na mailu byvam, takze piste piste 😊 ), zato je tu opravdu uchvatna priroda (turiste se sem sjizdeji hlavne kvuli vyletum na ledovci) a hlavne jsem tady sehnala vyhodnou praci. S ubytovanim, plnou luxusni penzi a bez stresu - uklizim pokoje v hotelu a obcas obsluhuju v hotelove restauraci, coz s sebou prinasi vtipne situace, protoze hoste maji tendenci se se mnou bavit a ja jim ne vzdy rozumim 😊. Zdrzim se tu nejdele do konce rijna, to uz bych mela mit vydelano na plnohodnotne cestovani. Zustavat tu dele by bylo zdravi nebezpecne, kdyz se clovek rozhledne kolem sebe, je to tu neco jako mestecko Twinpeaks. Co mistni, to pripad. Ja jsem na tom se svou praci v housekeepingu vic nez dobre, protoze travim vetsinu casu s inteligentni a milou Japonkou Emi, ktera tady dela tu stejnou praci, ale Vaskovi, ktery dela v hotelovem baru,
letiste Incheonletiste Incheonletiste Incheon

Trafika v asijskem stylu. Jinak letiste v Soulu bylo podstatne prijemnejsi a prehlednejsi nez Videnske.
se nejak nedari najit spolecne tema k hovoru s mistnimi, kteri jsou jedinymi navstevniky toho baru. Turistu je tu uz ted pred sezonou spousta, ale ti chodi do jineho mistniho podniku.
Jsem tady na Zelandu uz skoro mesic a snazila jsem se fotkami zmapovat zhruba cely prubeh, tak je toho hned pro zacatek trochu vic. A to jsem jeste mela potize s fotakem, takze napr. vyznamny presun z Christchurch na zapadni pobrezi jsem vubec nefotila, ale protoze ta cesta fakt stala za to, pridam sem nekdy priste fotky sveho spolucestujiciho Vaska. U fotek najdete komentare, takze jen strucne, jak to zatim probihalo. No prekvapive skoro uplne podle planu. Let z Vidne pres Soul do Aucklandu byl neprijemne dlouhy, ale jinak uplne bezproblemovy, dokonce zadne cavyky pri odbavovovani na Zelandu nebyly, ackoli tim cloveka vsude strasi. Auckland nas na prvni dojem nijak zvlast nezaujal, tak jsme podle planu preleteli (hned dalsi den rano) na jizni ostrov, do mesta Christchurch. Tam se nam sice obema libilo, nicmene me to tahlo dal do hor a Vasek nastesti hned vytelefonoval moznost prace tady ve Foxu, takze jsme opet dle planu koupili auto a prejeli z vychodniho pobrezi na zapadni (to bylo vlastne poprve, co
letadloletadloletadlo

tak v techto masinach jsme stravili cca 21 hodin
jsme se zblizka kochali, nebo spis zasli nad krasami zdejsi prirody, predtim jsme omrkli hory jen z letadla). Tady nastava prvni odchylka od planu - puvodne jsem chtela do mestecka Queenstown, protoze to lezi v horach, ale zaroven to tam zije, a misto toho jsme tady na konci sveta 😊 Ale je pravda, ze takove pracovni misto bychom asi jinde nedostali, a zajimavy to tady taky rozhodne je. No a od 15. 9. jsme tady a pracujeme.
Vsechny Vas moc zdravim a preju hezky barevny podzim!
Blanka

pohled ze skytowerpohled ze skytower
pohled ze skytower

Auckland jsme si prohlidli skoro jen shora - nejdriv z letadla, pak jsme vysplhali na Skytower.
jumpjump
jump

hned po priletu bylo jasne, ze Zeland je zeme atrakci - vsuda zaplava letacku s lakadly, ze Skytower skacou lidi bungee jumping, pricemz je vzdy zastavi pred vyhlidkovou plosinou, aby z toho meli neco i ostatni...
na kafina kafi
na kafi

No ja jsem si tam dala jen kafe, atrakce nechame na pozdej :)
skytowerskytower
skytower

A to je ona, straasne vysoka Skytower.
houpackahoupacka
houpacka

Komu se zrovna nechce skakat z 300 m, muze se hned vedle "trochu pohoupat".
Christchurch - namestiChristchurch - namesti
Christchurch - namesti

A to uz jsme v Christchurch - podstatne vetsi pohoda, podstatne vetsi zima.
ocean v Christchurchocean v Christchurch
ocean v Christchurch

Tichy ocean...
kochani u oceanukochani u oceanu
kochani u oceanu

Vasek a Verka, ktera se nas po prijezdu provedla po Christchurch a ubytovala v mezinarodnim buddhistickem domku.
buddhabuddha
buddha

Asi to opravdu byli buddhisti, i kdyz by to do nich jeden nerek... Pod timto obrazkem jsem spala.
slepa babaslepa baba
slepa baba

ponekud zvlastni socha v botanicke zahrade
stromstrom
strom

a taky zvlastni stromy tam byly...
fontanafontana
fontana

a jedna lehce kycovita fontana
Vasek variVasek vari
Vasek vari

Vasek vari a bavi ho to... Mam ja to ale stesti :) Ostatni lidi v hostelu si ted dost mozna mysli, ze Cesi jsou nenasytni jedlici, jak jsme si tam vyvarovali :)
Blanka variBlanka vari
Blanka vari

No nevypadam, ze by me to nak bavilo... Ale taky varim! :)
autobazarautobazar
autobazar

Tak tady jsme koupili nase auticko!
zvecnenizvecneni
zvecneni

Zvecnili jsme nase podekovani na zdi bazaru a doufali, ze auto pojede a nebudeme toho pozdeji litovat...
subaru legacysubaru legacy
subaru legacy

A tady je, subinka :) Zatim to vypada, ze jsme koupili dobre.
postelpostel
postel

A to uz je muj prechodny domov ve Fox Glacier, tzn. v podstate teplo a postel :) Trosku dekadentni vyzdoba na zdi zustala po nekom evidentne od podzimku...

16th October 2007

marousek-ahoj
Nazdarek! Preji at se dari porad lip a lip. Dokolika mate v baru otevreno - ze bych se stavil. Marek
1st November 2007

us bus
zdarec zelandec, ja jen, ze bych se taky stavil na bar, Marouchu, drz me misto:-) Jinak ti to taky dost zavidim.....no jo no, jenze ja uz jaksi nemuzu:-( "uz se narajzoval dost, doma bude"!). Priste napisu vic, uz musim. Martas

Tot: 0.087s; Tpl: 0.019s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.0359s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb