My Kiwi experience

May 22nd 2008
Published: May 22nd 2008

This content requires Flash
To view this content, JavaScript must be enabled, and you need the latest version of the Adobe Flash Player.
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: Skydive 375 secs
Op 21 februari kom ik aan in Christchurch, New Zealand.

Ik heb er afgesproken met 2 vriendinnen die ik enkele maanden ervoor in Melbourne had leren kennen.

Klara, een belgisch-tjechische die besloten had om alleen te gaan reizen nadat ze 5 jaar in New York had gewoond, en Britt, een nederlands-limburgische die al een goed half jaar onderweg was.

Samen hadden we gouden tijden beleefd, in the land Down Under...

Enkele dagen later gaan we onze campervan uithalen, die we voor 14 dagen gehuurd hadden.

Nu bleek dat ding maar voor 2 volwassenen en 1 kind plaats te hebben, maarja hiermee moesten we het doen, dus vertrokken we op ons avontuur…

De eerste 14 dagen hebben we samen en goei 3.000 km afgelegd op het South Island.

Het is er prachtig gewoon, the scenery veranderd er elke paar honderd kilometer.

Omdat we onze eigen auto hadden, deden en reden we waar we maar wilden.
Zo belandden we op de meest exclusieve plaatsen, waar verder niemand te bespeuren was...

De eerste dagen betaalden we voor een campingplaats, wat vooral handig was ivm stroomvoorziening, maar achteraf parkeerden we onze camper gewoon in the wild om er de nacht te spenderen.

Aan prachtige stranden, mindblowing lakes of in rainforests aan verbluffende watervallen, wat een ervaring om op dergerlijke plaatsen wakker te worden!

Door de dag werd het dan soms wel spannend wanneer we hostels of campings binnenglipten, om er ons te wassen of om er onze laundry te doen.

New Zealand draait echt om de natuur, we deden samen dan ook soms echt lange, maar achteraf ook heel bevredigende hikings in de prachtige gebergtes.

'It's not the mountains we conquer, we conquer ourselves …', heeft bij mij ondertussen wel betekenis gekregen. Na veel zweten en afzien tijdens het beklimmen van een berg, voel je je eens de top bereikt echt schitterend.

De eerste 14 dagen vlogen weer om en het was tijd om onze campervan opnieuw in te leveren in Christchurch.

Ik besloot samen met Britt opnieuw een auto te huren voor de komende 11 dagen, om richting North Island te trekken.

Klara ging hetzelfde doen met Tom, een andere Belg die we in Melbourne hadden leren kennen.

We hebben dan de laatste 11 dagen opnieuw 1.700 km afgelegd op het South en North Island.

Vooral geleefd op water, brood en (veel) wijn, hebben we opnieuw de beste tijden beleefd.

Ons autoke diende opnieuw als vervoermiddel, slaap -en eetplaats ..., we hebben wat meegemaakt onderweg!

In mijn ogen was het South Island echt het mooiste, alhoewel het North Island zeker ook de moeite was ...

Anyway, na alles wat we samen hadden meegemaakt, was het toch alweer tijd om afscheid te nemen.
Ik keek er zeker naar uit om nog eens in een bed te kunnen slapen, maar ik moet toch toegeven dat ik de tijden met ons 2 of 3kes in de auto wel gemist had.

Je leert mekaar zo goed kennen als je zo dicht op elkaar leeft, en samen je wasjes en plasjes doet ... (Nuja dat laatste misschien niet helemaal 😊)

Een van de mooiste dingen aan al dat reizen is ook dat je jezelf zo dikwijls tegen komt.
Je leert je goede, maar vooral ook je minder goede kantjes kennen en leert daar mee omgaan.

De laatste avond spraken we opnieuw af met ons 4-en, op de parking dichtbij de luchthaven, om er samen het glas te klinken...

Voor de zon terug opging, zat ik alweer op het vliegtuig richting Cairns, op de oostkust van Australie.

Tijd voor een nieuwe start, nieuwe mensen, that' s the way it goes …

22nd May 2008

hi stranger
looks like ya havin an amazing time love the sky dive, im guna be doing 1 hear soon with a few mates cant wait. i love all the pics looks like you enjoyed new zealand, im having a great t6ime in italy to, its soooo hot now, an guna get hotter, my boss is buying a swimming pool which is fab cant wait.im not depressed any more, just enjoying life, fell off again today, not hurt. my new dog, kia she is lovely helping me get over salty, still think of him but having a pup around certainly helps. any way hun try and keep intouch,cant belive how quickly time has flown, well it does when ya having fun!!! my mum and dad came to see me for a week it was real cool had a lush time it had been 10months since id seen them. any way babe look after ya self lots of love anna xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Tot: 0.145s; Tpl: 0.014s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0747s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb