Woensdag 22 oktober 2014

Oceania » New Zealand » South Island » West Coast
October 23rd 2014
Published: October 23rd 2014

Vanmorgen werden we wakker met een aangename verrassing: $200 dollar boete omdat we gecampeerd hebben in een gratis zone voor self-contained campervans...

Ik dus in een grote furore naar de gemeente. Ruben kon niet anders dan volgen en proberen mij een beetje te kalmeren. Vergis u niet, hij was er ook niet gelukkig ermee, maar mijn humeur is nogal explosief bij onrechtvaardigheden...

Bleek daar dat we inderdaad self-contained zijn, maar dat de verhuurmaatschappij nooit de moeite heeft genomen om hun wagens te certifiëren. De vriendelijke ambtenaar raadde ons aan het op te nemen met Apollo. Blijkbaar hebben ze al vele boetes betaald voor hun klanten...

Omdat wij niet van plan zijn de boete te betalen, hebben we dus prompt besloten de camper een dag vroeger terug te brengen. Vrijdagochtend kunnen we pas om 8u binnen bij de verhuurder en onze vlucht vertrekt om 11u... Niet genoeg tijd om deftig van mijn oren te maken...

Eens dat uit de weg was, konden we aan onze dag beginnen.

We begonnen met Skanty Town. Een herbouwd goldminers dorpje, toeristisch ingericht, maar een schat aan informatie over de goldminers van de westcoast van Nieuw Zeeland. Aan te raden om te bezoeken als je in Nieuw Zeeland bent in een niet-toeristisch seizoen!!

Daarna reden we verder richting Hokitika. Een dorpje dat bekend is om zijn Jade-sieraden en souvenier-winkeltjes. En inderdaad, we hebben hier wat souveniers voor thuis gevonden. 😊

Daarna hebben we een duwtje gedaan richting Haast (hehe, hoe passend...) om daar te overnachten.

Tot: 0.095s; Tpl: 0.015s; cc: 13; qc: 49; dbt: 0.0494s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb