Dalsi tyzden :)

February 1st 2006
Published: February 1st 2006

Tak nazdar!
Z Dunedinu, kde sa nam az tak nepacilo ako vo vacsine vacsich miest, lebo tie su dobre len na lacne nakupy potravy pre nas a auto sme sa presunuli cez juzne pobrezie po Scenic route, kde sme navstivili aj najjuznejsi cip NZ a videli par tucniakov a tulenov do Te Anau - vychodzieho bodu pre Fiordland Park.
Ozaj este som zabudol, ze v dunedine sme sa boli pozret na albatrosiu koloniu - su to pekne velke vtaky, ale vstupne bolo drahe, tak sme cakali na parkovisku, kym nejaky nepoleti okolo 😊 a toho sme potom fotili a filmovali co to dalo a potom sme zase cakali ale uz sme ich videli len z dialky. Tak sme si ich isli pozret z blizka do miestneho Otago muzea, kde su vypchany a ktore je tiez zadarmo 😊
Pocas tej Scenic route, co som pisal vyssie sme absolvovali kopec zastavok, turistickych atrakcii ako to ja volam. Vystupis z auta a ides sa pozriet na nejaku penknu vec - tak 15 min-1 hodinu. Tymto sposobom sme videli Catedral Caves - velke chodby vyhlbene morom, skamenely les z pred neviem kolkych rokov z obdobia Jury a vodopady a vodopady, tych je tu kopec 😊
papagaj Keapapagaj Keapapagaj Kea

na Kepler Treku sme mali konecne to potesenie, nastastie nam neukradli ziadne jedlo :)
a maju tu velmi pekne pralesy - vsetko vratane stromov je obrastene machom a kopec papradia, je to pekne a su tu aj take tie papradove stromy - ked je to male tak to vyzera ako papradie a potom to stale vyzera tak isto, len to papradie sa dviha na kmeni stale vyssie. A pekne su tie zakrutene, co maju NZ ako symbol vycapene vsade.
No a z Ten Anau sme isli na Kepler Track - jeden z tzv. Great Walks, pockali sme si na pocasia a bolo to super, mozno az moc teplo bolo a ja som si nezobral kratasy, reku, ze hore mi bude aj tak zima, ale Sona si zobrala a hodili sa jej 😊. Isli sme tam okolo jazera Te Anau, co sa to ci skoro okolo celej cesty a su tam super zatokya and nimi hory no a tu sa uz pomaly dostavam k tomu ako je to v Milford Sounde - asi najfotenejsie miesto z NZ - tam je to tiez velmi pekne a my sme tam boli zavcas rana, este bolo prazdno a opar a kludna hladina, proste parada. Blizko sme stretli prveho slovaka co sme tu stretli v takom kempe a tam
Milford SoundMilford SoundMilford Sound

za vcas ranka
nam zacalo aj prsat nastastie aj hned prestalo, tak sme mali zlu viditelnost, resp ziadnu z jedneho pekneho miesta - Key Summit sa vola, no tak sme sa presunuli do Queenstownu a tu sme vybehli na zjazdovku nad mestom ako inak so super vyhladom (slovicko super pouzivam dost casto sa mi zacina zdat 😊, okolo je na mraky hor, zasnezenych aj nezasnezenych... no proste krajinkar by sa tu ufotil k smrti 😊
Co je trochu skoda a dost mi to vadi, ze aj vo Fiordlande aj vsade su vsetky turisticke chodniky tahane popri riekach cez prales. Co je sice tiez pekne, ale nam staci prales tak 20 minut a potom chceme mat vyhlad 😊 A ked vidis tie hory.... tu by bolo hrebenoviek na 100 rokov a oni vsetko tahaju udolim. Podla mna sa tu da vybehnut aj mimo chodnika bez vacsich sankcii, ale pusti sa len tak pralesom niekde a nevies ani ako ani inc, hlavne ked sa tu tak rychlo meni pocasie a prales je husty a pri prsani sa rychlo zdvihne hladina riek... atd, proste si netrufam. Ked je nejaky kopec uz nad urovnou lesa, tak je to v pohode, ale najskor sa tam treba dostat 😊
Milford SoundMilford SoundMilford Sound

na lodi vo fiorde

No uz asi staci, majte sa dajte si za mna nejaky hotdog, lebo tie mi tu chybaju najviac. Tu maju len take PaHotdogy (od slova Padelek 😊

Milford SoundMilford Sound

Fiordland

2nd February 2006

WOOOOW!!!
Ahoj Bratre a Soni:)No ale to mate krasneeee!!!normalne som si vytlacila fotky vo farbe a budem si ich tu stale kukat a mysliet na vas:)veeelmi sa majte krasne, velmi, velmi!!! P.S.:to je super ze moj comment je tu prvy:) hahaha
6th February 2006

Hobiti a kiwi
Teda je tam krasne, hned by som s vami menil, ale stale postradam niekolko veci. nasli ste uz kiwi? Rastie to tam ako ovocie alebo ako vtak?
28th February 2006

Hviezdna rota
Teeeeeda mam svoj comment hned vedla vitazky hviezdnej roty:red:

Tot: 0.084s; Tpl: 0.011s; cc: 16; qc: 24; dbt: 0.0488s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb