Franz Jozef -en Fox Glacier

Oceania » New Zealand » South Island » Franz Josef
April 4th 2010
Published: April 5th 2010

Vanmorgen om 08:00 vertrokken uit Greymouth en het giet en giet..pfff..zie al gebeuren dat ik de gletsjers vandaag kan vergeten. Maar na een paar uur rijden begint het toch aardig op te klaren. Ergen vlak buiten Frans Jozef zie ik een bordje voor een helicopter vlucht, waarbij je ook land op de Franz Jozef gletsjer. Na een beetje onderhandelen kan ik meteen mee! En 10minuten later sta ik midden in de sneeuw op Franz Jozef!! Daarna doorgereden, met een paar detours doorgereden naar Fox Glacier. Naar toe gehiked via een oude rivierbedding. Heel imposant!! Was van plan om 2 dagen in Franz Jozef village te blijven, maar heb het eigenlijk wel gezien. Doorgereden naar Haast beach, een gat van niks, maar wel goedkoop overnachten... 😊
Gegeten in Jackson bay, een klein vissersdorp aan het eind van beach road. De Craypot, een oude afstandse caravan met een geweldig uitzicht op de bay en heerlijk verse vis..hadden alleen geen bier..weer jammer.. 😊
Morgen naar Queenstown!

Tot: 0.139s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 50; dbt: 0.0568s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb