curio bay ...het aardse paradijs

Oceania » New Zealand » South Island » Curio Bay
February 19th 2009
Published: February 19th 2009

hey bloggertjes

Eindelijk zijn we op de surfplanken geraakt!
in drie woorden, geweldig, vermoeiend en niet gemakkelijk...
als surplus kwamen de dolfijnen mee surfen in de golven... je kon van de dolfijnen leren welk de goede golven waren.
we kregen dan ook nog eens een persoonlijke dolfijnenshow... ongeloofelijk mooi
we hebben ook een nieuwe vriend gemaakt, Sammy de zeeleeuw, die lies gegijzeld had in het winkeltje , die kwam uitrusten op de kampeerplek en waarvan mama dacht dat het een hond was, maar waar poten naartoe waren kon ze niet op antwoorden...
in de buurt van de baai was een fosielenwoud van 170 milijoen jaar geleden. hier waren yelow eyed pinguins. schattig om de pinguins te zien rond hoppen over de stenen. geweldig om op zo een kleine plek omgeven te zijn door zoveel verschillende dieren.
het weer was wel guur daar, zelfs in een wetsuit was het niet echt warm( zegt mama, als je genoeg aan het oefenen was om te surfen had je niet veel tijd om het koud te hebben).
lies was zo moedig geweest om in het water te duiken, in haar badpak om met de dolfijnen te zwemmen. helemaal onderkoeld is ze er terug uitgekomen zonder een dolfijn te zien.
tip: kijk eerst of er dolfijnen in het water zijn voor je er zelf in gaat !

nog een leuke anekdote van in Dunedin:
het was al laat en donker en mama moest naar de wc (voor de 362 keer): 1 van mama haar nieuwe oefeningen, het vervolg van de boomknuffels, is praten met de bomen...dat lukt nog niet maar mama blijft oefenen. dus mama staat naar de boom te luisteren en ineens denkt ze dat ze de boom hoorde praten... met beter te luisteren hoorden ze een raar, astmatisch beest, gggh zo schrok zo erg dat ze al gillend terugliep naar de tent en una en lies riep om haar te redden van het gruwelijke beest.
lies denkt dat het een egel is maar is daar niet zeker van, enya komt ineens aangelopen om te zeggen dat er een beetje verder 2 egels een paringsdans aan het doen waren.
mama haar vreselijk beest(en) waren parende egels.

van curio bay zijn wij naar Invercargill gereden.
en zijn we begonnen aan onze zeemansdagen.
in Bluff hebben we de boot genomen naar Stewart Island. op Stewart Island hebben we een onderwaterboot genomen. prachtig het leven onder water te kunnen zien. we hebben daar dan een bootje gepakt naar Ulva Island = Volgelparadijs eiland, hier wonen geen mensen, alleen vogels.
de volgende dag hebben we een cruise gedaan op de Doubtful Sound en nadien een dagboottrip naar de Milford Sound dit zijn prachtige fjorden van nieuw zeeland.
als we in Te Anau waren hebben we een gloeiwormen grot bezocht, ook met een bootje.( heel mooi in het donker enkel verlicht door de gloeiwormpjes)
we hebben al echte zeebenen nu behalve lies die moet oppassen wat ze eet of niet eet en een meer gaat maar een zee is erover.

na deze drukke week rustdag ahum, neen er is er eentje jarig, Enya
dus verjaardag vieren in plaats van uitrusten, haar menu klaarmaken met ons kampeermateriaal neemt een hele dag in beslag.

ahoy tot de volgende logboek
xxx

sammysammy
sammy

de plager

een uitzichtje

HET UITZICHT
Doubtful Sound

kea, de slimste vogel van N-Z , voor eten doet hij veel, hij krijgt vandalistische neigingen met je auto

una en een uitzichtje

amai
dat ziet er altijd maar beter en beter uit, als jullie niet oppassen staan we een van de dagen allemaal voor jullie tenzeil :-)

het aardse paradijs
Hallo de reizigers, jullie zitten nu precies wel echt in het aards paradijs he. Kusjes en knufels van ons getwee.

Happy birthy Enya
Liefste Enya, Van ons alle dikke kussen en een gelukkige verjaardag aldaar. vanwege Bompa,jeannine,Birgit
20th February 2009

dikke kussen
Een lekje (ze steekt nu alles in haar mond) en een knuffeltje van jackie voor Enya en dikke kussen van mij en Tony. Jullie moeten Tony maar eens leren surfen want die kon er niks van! Veel plezier!!!
21st February 2009

Steeds Mooier
De natuur is toch ongelooflijk mooi.Wij kijken al uit naar wat er nog allemaal komt. Doei .
24th February 2009

happy birthday Enya !!
Allereerst een gelukkige verjaardag voor Enya !! Wat geniet ik toch altijd van jullie avonturen ! Blijf zo voortdoen !! groetjes en kusjes Nancy, Eric, Steven, Annelies en Jonas

Tot: 0.077s; Tpl: 0.012s; cc: 13; qc: 28; dbt: 0.0468s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb