New Zealand

Oceania » New Zealand » South Island » Christchurch
February 21st 2009
Published: February 21st 2009

Christchurch

Ankom til Christchurch, hvor vi brugte 3 dage på at kigge lidt på byen, køre en tur ud til banks peninsula, tog Christchurch gondola, samt gik nogle lange ture i området. Hundekoldt i forhold til Australien, så vi er nødt til at have lag på lag tøj på, samt tænde for de elektriske tæpper i sengene!. Men New Zealand er lige så fantastisk som sidste gang.

Hamner Springs

Så blev vejret lidt bedre og vi kørte nordpå til Hamner Springs. Et område hvor der er en del naturlige varme kilder. Vi brugte en hel dag i kilderne, ungerne nægtede dog at gå i den på 41 grader - da den stank af rådne æg.

Kaikoura

Dagen efter kørte vi til Kaikoura, stadig godt vejr!. Vi var så heldige at komme på en Hvaltur 2 timer efter vi ankom, da der var meldt storm og regn de næste 2 dage. Da vi skulle af sted - blev vi informeret om at der var stor søgang , så vi burde tage søsygepiller hvis vi skullel have noget ud af det. Det var nu ikke så slemt, og vi var utrolig heldige - vi så 2 kaskelot hvaler, albatrosser , 5 spækhuggere/killer whales, samt 200 delfiner som svømmede ved siden af båden. En fantastisk oplevelse. De næste 2 dage i Kaioura tilbragte vi i regn, tog ud og så et show hvor de klippede får, fik lavet en masse lektier, gik et trek i regnen og så en sælkoloni.

Tot: 0.046s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0234s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb