Hanmer Springs & Arthur's Pass & Lara


Advertisement
Published: July 15th 2009
Edit Blog Post

Het is weer een paar weken geleden dat ik geschreven heb. Nadat ik mijn vorige bericht geschreven had ben ik naar Hanmer Springs gegaan een plaats op ongeveer 150 kilometer afstand van Christchurch. Deze plaats staat bekent om de hete bronnen waar je in kan zitten/zwemmen en ook vele nieuw zeelanders komen dan ook naar deze plaats om een dag te genieten van dit warme water.
De eerste dag na mijn aankomst ben ik gaan lopen op een berg in het bos dit pad bracht me uiteindelijk bij een waterval van 41 meter hoog, het was een mooi pad dat omhoog slingerde ik heb er zo'n 6/7 uur over gedaan. Er was nog een pad dat verder omhoog dat richting de top van de berg ging, helaas was mijn tijd echter op en begon het donker te worden. Toen ik van de berg af liep begon het al een klein beetje te sneeuwen. Toen ik de volgende dag wakker werd in het hostel en uit het raam keek was alles helemaal onder gesneeuwd. Ik heb toen een simpele wandeling op een heuvel gemaakt om naar de sneeuw te kijken en wat foto's te maken. In de middag ben ik de beroemde heet water bronnen ingegaan. Ze hadden verschillende zwembaden gebouwd waar vanonder dan het warme water uit de grond werd ingepompt. Het water was heel lekker warm en het was heel ontspannend om in deze zwembaden te zitten. Alleen sommige poelen stonken naar rotte eieren. Ik had een pas genomen waarmee ik het zwembad uit mocht dus toen ik na het avondeten terug kwam en in het donker in het water zat begon het nog een keer te sneeuwen. Het was heel apart om in de sneeuw buiten in een warm zwembad te zitten. Hierna ontmoette ik in het hostel een Australisch meisje dat met nog een Engelse aan het reizen was we hadden het over een natuurgebied wat in de buurt lag en we zijn de volgende dag met zijn drieën door dit natuurgebied naar een oud goudzoekersstadje gereden. Het was een erg mooi gebied met mooie uitzichten. De volgende dag ben ik nog een wandeling gaan maken naar een andere bergtop, al het sneeuw van de voorafgaande avonden lag er nog wat alles erg mooi maakte. Toen ik op een gegeven moment hoger in de berg was werd het helemaal mooi. Overal waar ik keek was sneeuw en andere bergen helemaal bedekt met sneeuw. Je kreeg echt het gevoel dat je helemaal in de wildernis was. Op een gegevend moment moest ik het vlak onder de top dan ook opgeven omdat ik af en toe opeens tot voorbij mijn knieën in de sneeuw wegzakte en niet ik niet een onnodig risico wou lopen om nu halverwege mijn reis een been te breken. Heel erg was dit niet want het was een prachtige wandeling. De volgende dag ben ik nog een wandeling gaan maken wat lager over de grond met hele mooie uitzichten op de besneeuwde bergen.
Hierna ben ik weer naar Christchurch gegaan en daar onder andere Lylleton harbour bezocht
Dit was een baai met daarin een haven met hele mooie uitzichten waarbij je goed kon zien dat dit gebied is ontstaan door oude vulkanen.
Na een paar dagen was het eindelijk tijd om Lara van het vliegveld te halen het was ongeveer een half jaar geleden dat ik haar voor het laatst gezien had dus het was heel goed om haar weer te zien. We zijn samen nog 2 dagen in Christchurch gebleven, in deze dagen lag Lara de meeste tijd in een soort coma slaap door het tijdsverschil en de lange vlucht. Hierna zijn we nog een keer naar Kaikoura gegaan Waar ik Lara de zeehonden, het strand de rest van het gebied kon laten zien. We hebben ook nog een keer een walvissentocht gemaakt, deze keer zagen we 2 walvissen, een hele grote groep dolfijnen die vlak naast de boot kwamen zwemmen en de gebruikelijke zeehonden en albatrossen. Ik vond het dus een geweldige tocht. Lara ging echter 5 minuten nadat we de haven uitliepen voor het eerst over haar nek en heeft de rest van de rit de beesten verwenst en erna gezworen nooit meer op een boot te willen stappen. Ik denk dat ik dus voortaan maar alleen moet gaan.
Hier na zijn we naar het nationaal park Athurs Pass gegaan waar we gister zijn aangekomen. Het hostel ligt in een hele mooie vallei en er vliegen over straat allemaal Kea's Dit is een soort papegaai die alleen op het zuidereiland voorkomen en waarvan er word geschat dat er nog maar zo'n 5000 over zijn. Het zijn hele intelligente dieren die al je niet oppast je auto te grazen nemen. Gister zagen we ze al met de rubber en de antenne van een geparkeerde auto aan de haal gaan.
We hebben gisteren gelijk een wandeling gemaakt naar een 131 meter hoge waterval die erg mooi was. Het pad was simpel maar door de grote hoeveelheid sneeuw die er in de afgelopen tijd gevallen is was het heel erg opletten om niet te vallen.
De volgende dag zijn we een langere wandeling gaan maken door het bos waarbij we bij een enorme compleet ondergesneeuwde vallei uitkwamen het was er super mooi en het was geweldig om tussen deze gigantische bergen door te lopen. Tijdens de wandeling werden we ook nog vaak verrast door mooie watervallen en ijspegels. Op en berg zagen we ijsspegels van meer dan een meter groot. Hierna kwamen we terug in het hostel om weer op te warmen en om Lara's langverwachte maal te eten, pannenkoeken!

Advertisement



Tot: 0.066s; Tpl: 0.02s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0343s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb