Puolivali

Oceania » New Zealand » North Island » Taupo
March 14th 2008
Published: March 14th 2008

Olin valinnut matkakohteekseni Taupon, koska se oli sopivasti Aucklandin ja Wellingtonin puolivalissa, enka halunnut menna koko 10 tunnin bussimatkaa kerrallaan. Tama on myos matkani keskimmaisin paiva: seka edessa etta takana on 43 matkapaivaa.

Herasin jo kuudelta. Pakkasin ja lahdin klo 9 bussilla kohti Taupoa. Asemalla kuulin pariskunnan puhuvan suomea. Menin juttelemaan ja istuttiinkin bussissa perakkaisilla penkeilla. He olivat tulleet tanne vain kahdeksi viikoksi ja menivat kertaheitolla Wellingtoniin asti. Bussi pysahtyi kunnolla kaksi kertaa: ensin puoleksi tunniksi ja sitten oli 40 minuutin ruokatauko, jolloin kaikkien piti poistua bussista.

Kavelin asemalta Rainbow Lodgeen. Vuokrasin hostellista polkupyoran ja lahdin katsomaan Waikato-joen maisemia. Ensimmainen oikealle kaantyminen tuntui aika hurjalta, kun oli vahan epavarma olo, minnepain piti katsoa. Hostellissa minulle neuvottiin reitti, joka oli kavelypolku ja jota pitkin ei olisi edes saanut pyorailla. Se oli makinen, mutta paremmassa kunnossa kuin Paasiassaaren jotkin tiet. Kosken kohdalla paasi ylittamaan joen siltaa pitkin. Poljin viela katsomaan "Kuun kraattereita", paikallisia geisireita. Palasin takaisin valtatieta pitkin, siina oli ihan hyva piennar pyorailla.

Kavin saunassakin. Siella ei olisi tosin saanut heittaa vetta kiukaalle. Yhdessa nettilassa oli tarjous: jos aloittaa netin kayton ennen klo 19, saa olla koko illan 2,5 dollarin tuntihinnalla, joka on taalla sangen edullinen hinta, joten kiirehdin sinne, vaikka syominen olikin jaanyt aika vahalle.

Olen huomannut etta Ballofdirtiin kirjautuminen on mutkikasta: pitaa kirjautua monta kertaa. Taidankin jatkossa paivittaa sita puolta harvemmin.

Tot: 0.053s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 26; dbt: 0.0318s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb