Vakantie Sha en Mars

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
April 7th 2006
Published: April 7th 2006

De liefste wezens die er zijn!!De liefste wezens die er zijn!!De liefste wezens die er zijn!!

Is dit geen geweldig plaatje!!
Hoi allemaal!
Nou, dat is weer veel te lang geleden dat we wat op de site hebben gezet. Het enige excuus dat ik kan aandragen is dat we het erg druk hebben gehad met het bezoek van Sha en Mars, en de naweeën van weinig slaap en te veel drank.... Maar laten we beginnen waar we vorige keer zijn geëindigd.

En dat was vorige week maandag... nou, dan valt het allemaal nog mee! Ik dacht dat we al bijna 3 weken niets van ons hadden laten horen... Nou goed, vorige week was het dus enorm druk op mijn werk. Ik ben nog steeds met die trainings omgeving bezig, en omdat ik een paar dagen vrij zou hebben later, ben ik de hele week vroeg begonnen. Wat op zich wel lekker is, omdat hier geen hond te bekennen is om 7 uur ’s ochtends, vaak kan je gewoon 2 uur in alle rust werken voordat er eens een keer een collega binnen komt. Gelukkig kon ik veel doen op mijn werk, want het stak ons toch echt wel dat we niet naar de outback konden vliegen voor onze vakantie met Sha en Mars... echt balen gewoon. Hadden we maanden naar uitgekeken,
Vrouwtjes samesVrouwtjes samesVrouwtjes sames

Liefde op het 1e gezicht
en nu kon het niet. Maar ja, zo is het leven he, je kan niet alles sturen. We hebben de tickets kunnen annuleren, en ze blijven nu een jaar geldig, dus met een beetje geluk kunnen we ze nog een keer gebruiken in de toekomst. Maar goed, Sha en Mars hadden het ondertussen heerlijk, de SMS-jes maakten ons erg jaloers....

Achteraf was er eigenlijk ook nog wel een geluk bij een ongeluk dat we niet weg konden... we ontvingen namelijk een brief op de vrijdag dat we de donderdag erop inspectie van het apartement zouden krijgen. En aangezien we geen toestemming hebben om huisdieren te houden, moesten we een list verzinnen om balou te verstoppen... dit was dus niet echt erg prettig nieuws geweest als we de volgende dag om 8 uur ‘s ochtends zouden moeten vliegen naar Adelaide! Gelukkig hadden we nu de tijd om op het gemak een oplossing te vinden, en die hebben we uiteindelijk gevonden door een auto te huren en allebei een dag vrij te nemen, met een van ons in de auto met Balou, en de ander gewoon in het apartement. Wat dat betreft is het toch wel weer een andere wereld hier...
Lekker, stink sandalenLekker, stink sandalenLekker, stink sandalen

Iedereen die Balou een beetje kent komt dit beeld erg bekend voor.... stink schoenen waar hij helemaal op geilt! Iedereen die hier op vakantie komt moet dus eerst 3 weken de outback in!!!
huurbazen doen geen fuck aan de huizen, als huurder mag je niets veranderen aan de woning (je mag zelfs geen spijker in de muur slaan zonder toestemming, en als je denkt: dat zien ze toch niet.... think again! In het huurcontract staat letterlijk onder het kopje ‘inventaris bij aangaan huur’: 1 haakje aan de muur om foto’s aan op te hangen... ja ja, je leest het goed, we hebben 1 haakje aan de muur hangen..... en wee ons als we het durven om er een 2e haakje bij te nemen, of om (als we echt ff brutaal en stoer willen doen) een spijker in de muur te rammen.... kortom, de huurder mag hier echt bij gods gratie een huis huren, en als hij te moeilijk doet mag hij gelijk opzouten...

De rest van de week hebben we getracht ons leventje weer op te pakken. Na alle ellende en stress van de afgelopen periode merkten we echt dat we weer ff ons leventje op de rails moesten zetten. Dat betekent dus weer regelmatig en gezond eten, minder snoepen (gelukkig waren alle kilo’s drop die Sha en Mars uit Nederland hadden meegenomen allemaal al op...) en weer voorzichtig beginnen met sporten. Op zich is dat redelijk gelukt, al zijn we nog niet waar we wezen willen. We slapen ’s nachts dan ook nog erg slecht, Balou moet niet alleen water hebben ’s nachts, hij wil ook nog eens aandacht... dus hij maakt ons iedere nacht meerdere keren wakker door gewoon simpelweg op je hoofd te krabben, of op je arm, en pas op te houden zodra hij geaaid en geknuffeld wordt. Niet echt bevorderlijk voor de nachtrust dus, en ook niet echt bevorderlijk om nou eens ff lekker relaxed te gaan sporten. Maar goed, het begin is er en nu moeten we dat maar uitbouwen. We hebben nog wel het ziekenhuis gebeld en gevraagd of we balou wat langere periodes ‘droog’ konde laten staan, omdat we er zelf nou niet echt vrolijk van worden. En zij zeiden dat dat eigenlijk wel kan, zodat we ’s nachts in ieder geval maar 1 keer hoeven op te staan, en ook af en toe overdag eens weg kunnen voor een paar uurtjes. We hadden echt het idee als kluizenaars door het leven te gaan!!!

Donderdag hadden we dus vrij genomen, en een auto gehuurd voor balou. Ze zouden tussen 1 en 3 uur
Zelfs Bou is blij dat de Boeffies er zijnZelfs Bou is blij dat de Boeffies er zijnZelfs Bou is blij dat de Boeffies er zijn

Tsja, die krat VB (Victoria Bitter, zeg maar de Heineken van OZ) is niet door ons opgedronken hoor... ;-)
komen ’s middags, dus uiteraard hoopten we dat ze vroeg zouden komen zodat we nog wat aan onze vrije dag zouden hebben... helaas kwamen ze natuurlijk pas om half 4 ofso langs, dus onze vrije dag is al met al redelij kin het water gevallen.... erg gezellig om 3 uur in de auto te zitten met de kat, terwijl Jacq boven in het apartement zat te wachten.... nou ja, we hebben het weer gehad voor tenminste 6 maanden... vrijdag moesten we allebei nog een dagje werken voordat Sha en Mars zouden komen. Ik had besloten om op de fiets naar mijn werk te gaan. Het blijkt dat ze hier in het pand een douche hebben, en daarnaast een bewaakte parkeerplaats voor de fiets. Ik begon echt een beetje gek te worden van die trams: veel te druk, irritante mensen, etc. etc. Als ik nou een iPod zou hebben ofso kon ik me tenminste afsluiten van al die herrie en me op mijn boekje concentreren, maar zo werd ik er gek van. Dus dan maar op de fiets! Het is zo’n 7 kilometer over een rechte weg die recht het centrum inloopt vanaf ons huis (St Kilda Road heet dat ding) dus goed te doen. Al met al scheelt het me zo’n 3 kwartier reistijd ook nog eens om op de fiets te gaan ipv met de tram, dus dat is een leuke bijkomstigheid. Ga zo rond half 7 de deur uit, en ben tegen half 6 thuis, vroeg genoeg om nog wat aan onze avond te hebben.

Vrijdagavond zijn we eerst maar eens lekker bappies wezen doen voor als de boeffies zouden komen, waarbij het belangrijkste natuurlijk de drank was.... Sha houdt wel van een wijntje, en laten ze nou net een aanbieding hebben: als je 6 flessen wijn koopt krijg je 10% korting... nou ja, Ange en Marco komen komend weekend langs, dus die wijn komt wel op.... dus na de bappies waren we goed voorzien van lekkere hapjes, en hadden we een flesje of 9 wijn in huis met daarbij nog een paar biertjes, we zouden in ieder geval geen dorst krijgen zeg maar, haha!!

Zaterdagochtend moest ik nog ff naar de dierenarts om speciaal voer voor Balou te halen, en dat was wel weer een aparte ervaring. De dierenarts zit namelijk vlak bij Albert Park, waar tijdens het weekend de Formule 1 werd gehouden. En

let's go!!
net toen ik daar liep was de training van de F1 bezig, en wat was dat een bizar geluid zeg, geweldig!! Ook het sfeertje rond het park was super, mensen zaten op het terras te ontbijten en TV te kijken naar de kwalificatie, anderen zaten aan het bier, overal vlaggen en petjes te koop, was erg leuk! Nadat ik dus ff snel het voer had gehaald voor Balou snel teruggegaan naar huis. Ondertussen hadden we een sms-je van de Boeffies gehad dat ze bijna in Melbourne waren. We hadden dus een beetje hoop dat we ’s middags nog iets van de gezelligheid konden meepikken met zijn allen. Jacq en ik zijn in Acland Street in een cafeetje de echte kwalificatie gaan kijken, en vlak daarna kwamen de Boeffies aan. Was weer erg gezellig om ze te zien kunnen we wel vertellen!! Eerst dus ff met een lekker drankje een beetje bijkletsen en hen een beetje bij laten komen, en daarna zijn we naar Albert Park gegaan om alvast een beetje sfeer te proeven. Uiteraard onder het genot van een lekker drankje hebben we daar ff gezeten. We kwamen daar Emma en Scott nog tegen die ook bij de F1 waren

let\'s go!!
geweest, en verder was het gewoon een beetje sfeer proeven en enthousiast worden voor de zondag!!!

Daarna zijn we weer teruggegaan naar St Kilda, waar we eerst ff bappies hadden gedaan voor het avondeten. Eerst naar de visboer om sushi en oesters te halen, en daarna naar de Indier voor een lekker bak Indiaas voor in atoombom formaat... Mars en ik hadden de afspraak staan om zijn gerechtje ene stapje pittiger te nemen, en dat hebben we geweten! Tijdens het eten moesten we na iedere paar happen echt wel ff blussen met een biertje, want het was gewoon te heet! We hebben ook niet alles opgekregen, was gewoon te pittig. Maar goed, de drank maakte een hoop goed! Daarna de oesters te voorschijn gehaald, die zelfs ik lekker vond.... verder lekker zitten knabbelen aan van alles en nog wat en uiteraard een paar drankjes op...... de kleine viel als een blok in slaap, dus we hadden echt de tijd voor onszelf. En dat was te merken de volgende eochtend, want Mars en ik hadden allebei een aardig wollig gevoel in ons hoofd... niet echt ee nkater, maar wel het besef dat we misschien een biertje teveel op hadden..!! bovendien

V8 Super Cars
hielp de Indiase atoombom ook niet echt mee voor een prettig gevoel in de buik... Mars was er zelfs wakker van geworden ’s nachts, en ik had de volgende ochtend een flinke rommel in mijn maag. Kortom, we hadden onszelf ’s ff lekker toegetakeld!! De kleine had prima geslapen, dus we waen helemaal klaar voor een heerlijk dagje Formule 1. we hadden besloten om in de buurt van het circuit te gaan ontbijten, je kon er maar alvast zijn tenslotte. Helaas werd het ontbijt op zijn Ozzies bereid, dat wil zeggen dat er geen rekening werd gehouden met de klanten... eht eten werd bereid door zoveel mogelijk dezelfde gerechten samen te nemen, zodat de keuken lekker efficiënt kon werken. Alleen betekende dat wel dat wij na een 3 kwartier nog steeds geen ontbijt hadden, en we toch wel trek begonnen te krijgen... bovendien was Youri het ook wel zat na die tijd. Dus maar ff boos geworden op de serveerster, drankjes afgerekend en naar het circuit gegaan. En ja, dat was toch wel erg bijzonder hoor! Moet echt zeggen dat ik Albert Park totaal niet herkende, een complete metamorfose. Net toen wij aankwamen waren de V8 Super Cars bezig, dat

V8 Super Cars
zijn de échte Ozzie auto’s: de Ford Falcons V8 en de Holden Commodore V8 (de Holden is trouwens gewoon een Opel hoor). Het zijn echt walgelijke auto’s, maar de Ozzies kicken erop. Je ziet ze hier op straat ook rijden: van die Johnnies met zo’n dikke V8, veel te grote uitlaat eronder, grote walgelijke spoiler, verschrikkelijk gewoon! Ach ja, je kan daaraan wel merken dat benzine hier een stuk goedkoper is dan in NL (al is de diesel duurder dan in NL, en daar weten Mars en Sha alles van na hun trip van 5.000 kilometer door de Ozzie outback!!!). Maar goed, die race was wel heel leuk omdat die auto’s redelijk aan elkaar zijn gewaagd. Was een mooi begin van de dag zeg maar! We zochten dus een mooi plekje op waar we alles konden zien, en dat was goed gelukt! Precies tegenover een groot beeldscherm, met een goed overzicht over 2 bochten, prima dus! Daar hebben we op het gemakje de rest van de V8 super cars bekeken, (toen nog) in het zonnetje, met maar weer een biertje erbij om bij te komen van de avond ervoor! Na de race werd de spanning echt opgevoerd door de organisatie...

Demonstratie van de luchtmacht
ten eerste kwamen er vliegtuigen over van de luchtmacht waarmee ze allerlei formaties vlogen, was wel mooi om te zien. Maar daarna begon het pas echt... ze hadden ook een F18 ingezet om wat rondjes boven het circuit te vliegne, en mijn god wat was dat bizar zeg!!! En wat een herrie, ongelooflijk gewoon. En toen dachten we dat het echt voorbij was, maar als uitsmijter hadden ze nog een Boeing 747 van Qantas die heel laag over het circuit voorbij kwam scheren, ook heel apart! Maar goed, het ging natuurlijk om de race!

En dat was echt iets geweldigs... Jacq en ik hadden al zo lang we elkaar kenden hier op zitten wachten. We hebben meerdere keren in Monaco over het circuit gereden, en het was ons idee dat we daar ook onze eerste race ‘live’ zouden bijwonen. Wisten wij veel dat we ergens zouden gaan wonen waar ze in de achtertuin hun rondjes gingen rijden!!! Het was echt erg bijzonder, de oordopjes waren absoluut nodig, want na een paar minuten wordt het geluid wel erg indringend, en kan je eigenlijk niet meer zonder. Jacq werd geloof ik ook echt helemaal gek, de lach was niet van haar

De mannelijke Boeven tak
gezicht af te slaan, en ze kon alleen maar bij het hek blijven staan om te kijken. Een ding was helemaal supertof, en dat was de voetgangers-tunnel over de baan heen. Hiermee kon je van de ene kant van de baan naar de andere kant. Als je daarin liep en die wagens kwamen voorbij, dna leek het wel of diet unnel uit elkaar knalde, dat hele ding trilde gewoon door de kracht van die motoren, ongelooflijk gewoon!!! Was zelfs zo bijzonder dat jacq zelfs in de tunnel ging liggen om de ervaring nog aparter te maken.... ze blijft me toch altijd maar weer verrassen!! Tsja, eigenlijk is het alleen maar met superlatieven te beschrijven, het was echt werelds gewoon. De drukte viel ons alleszins mee, maar volgens de media kwam dat door de Commonwealth games die net zijn geweest. Ach, wij vonden het prima, want het was niet al te druk, en we hadden prima zicht. Het is trouwens wel leuk o mte vermelden dat Youri het ook geweldig vond!! Dat ventje kon alleen maar naar de auto’s wijzen, en heeft geen seconde gehuild! Zelfs niet toen hij lag te slapen en ruw wakker werd geschud door de Formule 1
Formule 1!!Formule 1!!Formule 1!!

F-18 Hornet... wat een kabaal als dat ding over vliegt zeg...
wagens die hun opwarmrondje gingen rijden... een bijzonder kind! Maar goed, het was echt een waanzinnige belevenis. We hebben niet zoveel van de race meegekregen als op TV, maar de ervaring was werelds. We zijn aan het einde van de race een stuk langs de baan gelopen, om te kijken of het overal zo tof was! En ook dat was een ervaring, lekker op je gemakje een rondje lopen en al die mensen en wagens zien, geweldig gewoon!

Na de race zijn we op het gemakje naar huis gelopen, en toen waren we toch echt wel erg moe hoor. Die kleine was ook erg moe, dus we hebben er een relaxte avond van gemaakt. Youri lag weer op tijd op bed, en wij hebben lekker op het gemakje gegeten en zijn toen maar weer aan de drank gegaan voor de verandering..... ’s Avonds hebben we ook nog de foto’s van Sha en Mars zitten bekijken van hun trip door de outback, en god wat waren we jaloers... wat kan niets toch een geweldige indruk maken!! En dan bedoel ik ook niets, want daar in die outback is er gewoon bijna niets te zien... alleen maar woestijn, struiken, en een
Formule 1!!Formule 1!!Formule 1!!

Wat een herrie... hoor nix!
oneindige lucht. Een ding is zeker: voor wij hier vertrekken gaan wij daar zeker een keer naartoe!! Echt schitterend gewoon. De avond was erg gezellig, maar doordat we erg moe waren sloeg de wijn hard in... en de verhalen werden alsmaar slapper. Om verder geen verkeerde dingen te zeggen zal ik maar niet herhalen wat we allemaal besproken hebben, maar laten we het er maar op houden dat Marcel het zwaar had, en er iets is besproken waar we hem regelmatig aan zullen herinneren!!!!! Maar goed, rond 11 uur gingen de lampjes toch echt uit, en doken we onze bedjes in.
Maandagmorgen zouden we de stad ingaan, want daar waren we nog helemaal niet geweest!! We hadden besloten om de vakantiegangers mee te nemen naar Brunswick Street, een soortgelijke wijk als St Kilda, met veel kunstenaars en aparte cafeetjes en restaurantjes. Hier hebben we weer lekker ontbeten, en zijn we op het gemakje rond gaan wandelen. Marcel dacht eerst dat de kleding in Melbourne niet veel soeps was, maar die mening veranderde wel gedurende de dag. Melbourne staat bekend om veel lokale ontwerpers, die allemaal kleding maken die elders niet veel wordt gedragen. Melbourne is een echt ‘grungy’ stad, met

jahoe, komen ze!!
veel alternatieve mensen en kunstenaars. Daar is de kleding dan ook naar. Je vindt hier dus niet veel haute-couture, maar weer spullen in de trend van gescheurde spijkerbroeken en stoere jurkjes en shirtjes. Erg leuk, en vooral ook omdat het zo lekker afwijkt van wat we op de Coolsingel kunnen vinden!! De dag verder was erg gezellig. lekker bij de bekendste banketbakker van de stad taartjes gegeten, een lekker biertje gedronken in het centrum van de stad in een cafe dat zijn eigen bier maakt, langs mijn werk gelopen, en ff bij de Nike winkel gaan kijken voor voetbal shirtjes. En tot onze verbazing verkochten ze het mooie oranje shirt!! Die moet ik toch binnenkort maar eens gaan kopen voor op de voetbal... toen was het een uurtje of 5 ’s middags, en waren we helemaal uitgeteld... inclusief Youri! Wat is dat ventje toch flink zeg, de hele dag op pad en gewoon niet huilen, super! Op de weg terug in de tram had het vermoeide ventje wel ff een paar minuutjes liggen slapen... en dan heb ik het over mezelf!!! Ik was echt kapot... terug in St Kilda weer langs de visboer voor ons dagelijkse portie oesters en sushi,
Formule 1!!Formule 1!!Formule 1!!

Die wagens gaan te snel om een goeie foto te maken...
en gauw naar huis om maar weer eens aan de drank te gaan. Dat was ons nog niet eerder overkomen dat we pas om half 6 het eerste VB-tje openmaakten!!

Sha en Mars zijn toen al begonnen om de tassen in te pakken, en ik ben ff snel naar de dierenarts gegaan om wat medicijnen voor balou te halen. Die had ondertussen alweer een dag of 4 niet gegeten, dus we maakten ons zorgen. Gelukkig gaat het nu weer wat beter, door de medicijnen (en warschijnlijk ook door de afwezigheid van de Boeffies) eet hij weer redelijk, al is het een stuk minder dan eerst. Nou ja, afwachten maar. En toen gingen we onze laatste avond tegemoet.... balen was dat zeg. Maar het was wel weer erg gezellig. een paar maanden geleden toen we een tripje hadden gemaakt naar de Mornington Peninsula hadden we een fles wijn gekocht bij een lokale wijnboer, met het idee om die open te maken op onze eerste avond met de Boeffies in de outback, lekker aan het kampvuur. Dat ging dus helaas niet door, dus maar opengemaakt op de laatste avond. En ik kan wel zeggen dat het een erg bijzonder wijntje was, denk dat ik nog nooit zo’n lekker rood wijntje op had, kan natuurlijk niet voor de anderen spreken, maar hij was erg goed! Tsja, en de rest van de avond stond voor de verandering in het teken van eten en drinken.... zelfs zoveel dat het Sha ff allemaal teveel werd... laten we het er maar op houden dat het dat laatste slokje sambuca was dat het deed, maar het was een mooie afsluiting van een heelrijke tijd!!!

Dinsdagochtend nog snel een auto gehuurd, is ongeveer even duur als een taxi nemen naar het vliegveld, en een stuk aangenamer. Daarna zijn we nog een laatste keer wezen ontbijten bij de Galeon, en toen moesten we alweer naar het vliegveld toe... en het afscheid was weer niet makkelijk. Jeetje, lijkt wel het verhaal van onze tijd hier, afscheid nemen... bah. Toen ze door die douane liepen moesten we toch wel ff een paar keer slikken hoor. Dan besef je je pas hoe fijn het is om goeie vrienden dicht bij je te hebben... dat besef wordt dan toch wel weer ff versterkt. De weg naar huis hebben jacq en ik het er nog lang over gehad, hoe gezellig het wel niet
Formule 1!!Formule 1!!Formule 1!!

Van opzij, maar ook van voren op het beeldscherm!
was, en hoezeer we ons beseffen dat we hier niemand hebben!!! Nou ja, laten we maar gewoon genieten van de tijd hier en dan zien we wel hoe het allemaal uitpakt.

Nou goed, dit was dan wel het verhaal van onze tijd met de Boeffies. Wat is er verder nog te melden? Allereerst is het footy seizoen weer begonnen... wat een heisa wordt daar van gemaakt zeg hier, jeetje. De eerste ronde was verspreid over 5 dagen, en iedere avond waren er 2 wedstrijden op TV geloof ik, ongelooflijk.... de kranten staan er weer vol mee, reclames op TV, footy shows als er niet gespeeld wordt, het is nog erger dan in NL! En ik kan er met mijn hoofd nieet bij, maar iedereen kan van iedereen winnen, en het is een raar spelletje hoor... als die bal o pde grond kom duikt iedereen erop, en een schop tussen die palen is een goal, weet neit wat ik ervan moet vinden, kan er nog weinig spanning in ontdekken. Maar op mijn werk hebben we een tipping competie opgestart, inleg $40 en dan iedere week voorspellen welke teams winnen. Snap er nix van, maar wel leuk voor de onderlinge sfeer
Formule 1!!Formule 1!!Formule 1!!

Go Schumi!! Onze held heeft het verziekt helaas...
zal ik maar zeggen!

En verder is het wel goed om te vermelden dat deze week de herfst écht is begonnen... de temperatuur komt ’s nachts al zowat onder de 10 graden, en we hebben echt ons dekbed nodig. Tijdens de rit naar mijn werk heb ik zowaar kouwe handen en benen... en het regent ook al iedere dag. Het is echt omgeslagen van +30 naar ercht guur herfstweer. Het enige wat er nog aan ontbreekt is de wind die we in NL altijd hebben, dat is dan wel weer fijn. Had op het nieuws al wel gezien dat het volgende week weer 25 graden wordt, dat is dan wel weer lekker! Deze week hebben we gewoon zelfs al de kachel aangehad... hadden het er met Marcel nog over dat we binnen 4 weken de kachel wel aan zouden hebben, en ze zijn nog niet weg of de kachel gaat al aan.. de huizen zijn erg slecht geisoleerd hier, vandaar.

Nou, dat was het weer voor nu. Het is nu vrijdagavond, en we zitten lekker bij te komen van een zware week. Lekker bijgekomen met een lekker Beklgisch biertje (nogmaals bedankt Mars, enorm lekker en vooral omdat het
Formule 1!!Formule 1!!Formule 1!!

FF time out voor die kleine
ier niet te krijgen is!!!) en een Indiase maaltijd, en we zijn helemaal klaar voor de verjaardag van Jacq komende zondaag. We weten nog niet wat we gaan doen, maar wees maar gerust dat we er iets gezelligs van gaan maken!!! Komend weekend wordt een rustig weekend, en dan lekker een lang en uitgebreid paasweekend, heerlijk vooruitzicht!

Tot gauw weer allemaal,
groetjes Jackie en Robin

7th April 2006

sponsje
Wat een lief sponsje!! Weet je wat je daarmee kan doen?

Tot: 0.164s; Tpl: 0.017s; cc: 15; qc: 83; dbt: 0.1107s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb