Met zijn 2-tjes de koude winter in


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
April 21st 2009
Published: April 21st 2009
Edit Blog Post

Blue MountainsBlue MountainsBlue Mountains

Dit lag achter de mist
Nou, dan eindelijk eens een update waarin er weinig te melden valt… zoals vermeld in de laatste update waren we met zijn allen in Sydney gebleven: de dames voor een vakantie-tripje, ik voor werk. Mijn trip is positiever verlopen dan die van Jacq en K geloof ik, want de deal waarvoor ik er was lijkt binnengehaald te zijn... nog niet officieel, maar de signalen die we ontvangen hebben zijn gunstig. Het tripje van de dames daarentegen was niet helemaal zoals verwacht... ten eerste regende het pijpenstelen op de dag dat ze aankwamen... een van de natste dagen in de laatste jaren in Sydney door een enorm lagedrukgebied boven de Tasman Sea... lekker hoor, dagje stad-ten en ondertussen 100mm regen op je dak krijgen, haha!! Nou goed, paraplu hielp wel wat, maar fijn is anders natuurlijk, vooral toen Jacq mij om een uurtje of 4 die dinsdag belde en me het nieuws vertelde, terwijl ik met 30 graden en blauwe lucht in Albert Park mijn tijd zat vol te maken in het zonnetje tot mijn afspraak bij de de physio. De woensdag was dan wat beter geloof ik, veel wolken maar geen drupje regen. Ideale dag dus om met de ferry de
Blue MountainsBlue MountainsBlue Mountains

En aan de andere kant van de mist dit uitzicht
stranden op Bondi (met de beroemde wandeling naar Coogee) en Manly te bezoeken. Die avond hebben ze heerlijk gegeten bij mijn favoriete restaurant in Sydney: Pony vlakbij de Harbour Bridge in The Rocks (het oudste stukje Sydney wat een van de mooiste stukjes is met veel oude gebouwen en kinderkopjes). Is mijn werk in de sales toch nog ergens goed voor zodat Jacq en K een leuke avond hebben gehad daar! De donderdag was dan wel helaas een grote domper op al het plezier... Karin had zich al heel lang verheugd op een bezoek aan de Blue Mountains bij Sydney, een heel groot en mooi nationaal park wat op ongeveer een uur met de trein buiten de stad ligt. Nou goed, eerst die treinrit dan, daarna stuk wandelen naar het uitkijkpunt bij de Three Sisters (beroemden rotsformatie) en wat blijkt.... zo mistig dat je nog geen 10 meter zicht hebt.... tsja, vond het heel triest al kon ik er eigenlijk ook wel om lachen want hoeveel pech moet je dan wel niet hebben? Vooral wel heel triest omdat het een supermooi uitzicht is (heb wat fotootjes van onze vakantie 4 jaar terug bijgevoegd zodat je een beeld hebt hoe mooi
Sydney Harbour bridgeSydney Harbour bridgeSydney Harbour bridge

Zal vast in de regen niet goed te zien zijn geweest voor K!
het kan zijn als het wel mooi weer is! Heb verder toch geen foto’s bij dit verhaal dus maakt het wat kleurrijker ook).

Maar goed, donderdag elkaar dus op het vliegveld in Melbourne ontmoet en gelijk naar huis toe. Vrijdagvond gingen we naar een show op het Melbourne Comedy Festival wat weer erg geslaagd was! De sketch die ons bij zal blijven was van een of andere Ier die zat af te geven over jonge kinderen en dan vooral de ouders die niets doen als er weer eens zo’n kind dreinend in de supermarkt staat... hij had een super oplossing: Discipline Dan!!! Een soort van super-held die je dan kan bellen, je opwacht in de bosjes buiten de supermarkt en dan je kind er ff flink van langs geeft... dat hoef je maar een keer te doen, en daarna is het een kwestie van dreigen dat Discipline Dan weer komt.. het mooie van het verhaal is dat je de taken kunt delen met vrienden die kinderen hebben: kan jij hun kinderen ff lekker te grazen nemen, en zij jouw kinderen... blijven je eigen handen schoon en het kind heeft zijn lesje geleerd.... zo leer je nog eens wat tijdens
Opera HouseOpera HouseOpera House

Uitzicht vanaf de ferry vanuit Manly, met blauwe lucht zonder golven K!!
stand-up comedy!

Was sowieso een druk weekend... zaterdag zijn we de Yarra Valley ingegaan na de wekelijkse bappen in de Prahran markt natuurlijk. Beetje rondtoeren door de vallei, ff langs Chandon winery voor het mooie uitzicht, drankje bij de winery met het schitterende uitzicht op de berg (ben naam ff kwijt) en daarna nog kopje koffie bij de kaasboer. Aan einde van de dag door naar Marco waar we zouden gaan eten (Ange zat een weekje in Byron Bay om te vieren dat haar contract op haar werk is afgelopen en ze zich echt kan gaan storten op haar kunst!). Onderweg nog ff flink in de ankers gemoeten vanwege de grootste troep kangoeroe’s die we ooit hebben gezien!! Vlakbij het huis van Marco in het dorpje Kangaroo Ground (hoe toepasselijk!!!) zat een heel weiland vol met tientallen van die mooie beestjes, zou me niet verbazen als het er 100 waren geweest. Nog nooit zoveel bij elkaar gezien, dus ook erg leuk voor Karin omdat ze ze nu ook op de film kon zetten voor het thuisfront (zie je wel Jaap, ze bestaan echt!!!). Daarna lekker eten bij Marco wat weer gezellig was. De zondag dan de volgende trip: Great Ocean Road. Ook al blijft het een schitterende route, 3x in 3 maanden is een beetje een overkill dus zal er niet te lang over uitwijden! Standaard stops gemaakt, uiteraard weer genoten van de koala’s in Kennett River en weer een drukke dag.

Maandagavond dan genoten van een heerlijk afscheidsdiner bij Cicciolina. Was weer erg lekker, en vooral de affogato met sambucca (sterke espresso, bolletje ijs, en glaasje sambuca eroverheen) was weer zalig!!! Dinsdag ging Karin dan weer naar huis toe, waarmee hotel Verkamman/ Tunderman voor deze zomer officieel op slot ging :-)! Kwam prima uit dat het paasweekend er gelijk op volgde. 4 dagen samen thuis, zonder ook maar iets te hoeven doen. En dat is ook gelukt: enkel boodschappen gedaan, koffie gedronken en op het strand gelegen met een boekje en drankje. Het was dan weliswaar niet meer boven de 30 graden, nog steeds lekker genoeg om van de herfst zon te genieten bij rond de 27 graden.

Donderdag was Jacq ook jarig natuurlijk, maar helaas was ik er weer eens niet omdat ik woensdag voor 2 dagen naar Sydney moest. Wederom drukke dagen, maar het ziet er dus naar uit het nut heeft gehad... hoop deze week dus echt definitief te horen of de deal met die klant doorgaat. Donderdga was ik dan op tijd weer thuis, rond 2 uur ofso lekker relaxed, dus toen even Jacq d’r verjaardag gevierd. Verder niet al teveel eraan gedaan, verjaardagen betekenen niet zoveel bij ons behalve dan een bos bloemen voor Jacq en een kaartje. We hebben de week erna trouwens pas echt gevierd door een heerlijk gebakje te halen bij onze favo gebakzaak Le Petit Gateau (www.lepetitgateau.com.au) waar ze echt zalig gebak maken, denk wel het lekkerste wat ik ooit op heb! Was die middag ook op tijd thuis om eea af te maken, dus onderweg gebakje gehaald en met een kopje koffie dan weliswaar een week te laat maar de verjaardag te vieren. Ach, wat in het vat zit...

Verder niet al teveel gebeurd, we rommelen lekker aan. Jacq is het sporten weer aan het oppakken en is super fanatiek op het moment. In de afgelopen 2 weken is ze minimaal 4x per week wezen sporten dus die voelt zich goed. Ik mag eindelijk weer voluit sporten na mijn enkel verdraaid te hebben op Tasmanie... heeft 6 weken geduurd en was natuurlijk veel te ongeduldig, maar hoewel het nog wel een beetje pijn doet kan ik alles weer doen. Een goede rol tape doet wonderen, dus die pijn kan er wel ff bij, ben maar al te blij dat ik eindelijk weer mag sporten!! Jacq is trouwens ook druk bezig om uit te zoeken wat ze wil gaan doen komende tijd. Ze is zich aan het verdiepen in een aantal cursusjes die ze evt kan doen, en denk wel dat er iets uit gaat komen, we shall see!!

Verder heb ik afgelopen vrijdag nog een leuke ontmoeting gehad. Was via een oud-collega in contact gekomen met een persoon van een wereldwijd bedrijf met een kantoor in Londen. Nou goed, cv gestuurd en kijken wat er mogelijk was. Krijg ik een mailtje afgelopen week dat een van de oprichters van dat bedrijf die week in Australie zou zijn, en dat ik hem moet bellen om af te spreken. Zo gezegd zo gedaan, dus vrijdagmiddag na weer een bezoekje aan die ene klant die ECHT gaat tekenen heb ik hem ontmoet op het vliegveld in Sydney. Hoe toevallig kunnen dingen lopen!! Was een goed gesprek, zelfde soort werk als wat ik nu doe zelfde industrie, maar betere lokatie, Londen dus. Ze zitten nog in de opbouw fase en willen eerst een sales vent aannemen midden van het jaar, maar daarna verwacht hij ook een pre sales nodig te hebben, en ik paste precies in het profiel dat ze zoeken: ervaring in supply chain software, met name transport & logistiek, kennis van de NLse markt met de wens om in Londen te wonen. Het zou gaan om een functie met verantwoordelijkheid over de Benelux en de UK, dus echt precies wat we zouden willen... nou goed, kan nog wel paar maanden duren maar was zeer interessant!

Verder niet al teveel te melden eigenlijk... het is rustg, begint frips te worden (vanmorgen 8 graden op de fiets, brrr... handschoenenweer!) en de donkere dagen beginnen eraan te komen. Op zich ook wel lekker, verwarminkje aan en lekker bank hangen na de drukke zomer. Alleen zo jammer van die koude ochtenden... nou ja, laten we maar alvast wennen voor als we eind van het jaar in Londen wonen, haha!!

Nou, was de update wel weer. deze keer dan eindelijk echt kort want niet veel spannends gedaan. O ja, wacht ff.. visum! Heb dus goedkeuring gekregen om het visum te verlengen en heb ik afgelopen week op de bus gedaan, zou binnen een maand ofso geregeld moeten zijn. Daarnaast is het wel erg spannend op ons werk omdat de resultaten over Q1 enorm slecht zijn... ze worden vannacht officieel bekend gemaakt op de beurs in New York, maar het is wel eens beter geweest. Er worden dan ook aardig wat ontslagen verwacht, laten we hopen dat ik er dit keer nog niet bij zit want dat valt niet in de planning... nou goed, als het wel gebeurt treedt plan B in werking natuurlijk: door Azie en NZ reizen totdat ons huis in B’drecht in december weer vrij komt, wat ook niet vervelend is natuurlijk... maar goed, zou beter zijn als we weten dat er een baan op me ligt te wachten natuurlijk.... houd iedereen op de hoogte.

Groet
Jackie en Robin





Advertisement



Tot: 0.063s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0417s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb