Rrrrrrruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuust

January 15th 2009
Published: January 15th 2009

SummadayzeSummadayzeSummadayze

De ingang
Zo, daar zijn we dan weer met de eerste normale update na alle drukte!!
Nou goed, we zijn getrouwd en nu al geen zin meer in avontuur, dus op oudejaarsavond lagen we lekker om kwart over 12 in bed, haha!! Hadden nog ff het vuurwerk in Sydney op TV bekeken, en zitten mijmeren over het feit dat we daar een jaar eerder zelf bij waren, en daarna gingen we lekker naar bed toe. We wilden eerst nog naar het strand van St Kilda gaan omdat daar ieder jaar een openlucht concert wordt gegeven op het strand, maar helaas was dat dit jaa rniet. Toen kwam Jacq met het idee om de stad in te gaan, omdat het de laastte keer zou kunnen zijn dat we hier O&N vieren, maar om 10 uur had ze al besloten dat ze toch maar niets meer wilde doen en had ze haar tanden al gepoetst. Ikw as toen nog heel zeker dat ik ff St Kilda in zou gaan om het vuurwerk te gaan bekijken, maar om half 12 werd al duidelijk dat dat er ook niet van zou komen en ben ik ook mijn tanden maar gaan poetsen. Het is dat het O&N was
SummadayzeSummadayzeSummadayze

Het grote podium
anders hadden we 2 uur eerder op bed gelegen geloof ik, wat een stelletje saaie lui, haha!!

Nou goed, de volgende dag gingen we dan voor het eerst sinds we elkaar kennen (!!!!!!) samen stappen. We hadden kaartjes gekocht voor Summadayze, de Ozzie versie van Dance Valley zeg maar. We waren wel beetje nerveus, want had de kaartjes op eBay gekocht, maar gelukkig kwamen we zonder problemen binnen, al werden de kaartjes wel gescand. Het zullen dan wel echte kaartjes zijn geweest!!! Nou goed, eenmaal binnen vielen ons een flink aantal dingen op. Ten eerste de muziek... als je in NL ind e rij staat hoor je van verre al het zware ‘doef doef doef’ van de bas, en begint de spanning al opte lopen. Nou ja, hier hingen dus een paar kleine speakertjes bij de rij en waren we in 5 minuten binnen. Dan het formaat... waar je in NL zo’n 15 tenten hebt staan verspreid over een super grote oppervlakte, had je hier 5 podia waarbij je binnen 5 minuten avn de ene kant naar de andere kan lopen... dan de mensen: er werd amper gedanst, terwijl in NL overal wordt gedanst. Enkel vlak voor de podia
Happy married coupleHappy married coupleHappy married couple

Kijk, zo kunnen getrouwde mensen er ook uit zien!!!
werd wat gedanst, en bij het grootste podium moest men zelfs in de rij staan om naar de dansvloer te mogen, haha!! En de gasten dansen sowieso amper hier, over het algemeen alleen de meiden. En dan tenslotte de sfeer: waar het in NL allemaal heel uitbundig en gezellig is, zie je hier dat het allemaal toch wat meer op zichzelf is gericht, en dat er enorm veel wordt gezopen, veel minder open sfeer dan in NL. Maar goed, having said that was het toch een super leuk feestje! We hebben ons van 4 uur in de middag tot 11 uur ind eavond prima vermaakt, en dat dus zelfs als getrouwd echtpaar, het kan dus toch.

De dag erna moesten we werken, maar was vrijdag dus dat ging wel. Het weekend hadden we echt helemala niets gedaan. Beetje markt, sporten, bappies, etc. Op zondag geloof ik nog ff samen op het strand gelegen.w as lekker weer, hadden boekje meegenomen en drankje, en lekker een paar uurtjes op het tsrnad gelegen. En verder helemaal niets, we waren echt toe aan rust,z alig zo’n weekend niets doen. Het weekend erna was eigenlij khetzelfde, met het verschil dat ik alleen naar het
Kerstfeest in SydneyKerstfeest in SydneyKerstfeest in Sydney

Kwam ik nog tegen, een borreltje in de haven bij Sydney voor het kerstfeest met mijn werk.
styrand ging omdat Jacq naar de schoonheidsspecialiste moest. Ik was in slaap gevallen waardoor ik beetje was verbrand op mijn buik, dat was wel balen, maar het blijft toch zalig om zo vanaf je apartementje naar het strand te kunnen lopen met dit weer. Op zondag zijn we dan wel met zijn 2-tjes nog ff naar het park gegaan. Is weer eens wat anders dan de hele middag op het terras bij Spuntino zitten: picknick kleedje mee, drankje erbij, en lekker tussen de palmbomen op het gras gaan liggen. Was wel druk omdat het midden in St Kilda bij het Lunapark is, maar een beetje sfeer is wel zo prettig.

Verder eigenlijk niet al teveel gedaan. Zijn druk bezig met uit te zoeken hoe we ons huwelijk in NL kunnen laten bijschrijven in de burgerlijke stand, dat is nog niet makkelijk, vooral omdat Jacq in Roemenie is getrouwd! Ten eerste kwamen we erachter dat er een fout op de trouwakte staat (en ja, dat is idd de fout van dat mens dat ons getrouwd heeft, breek me de bek er asjeblieft niet van open want ik ben het bijna kwijt!!!). ik moest dus op maandag terug naar dat ministerie
Picknick in St KildaPicknick in St KildaPicknick in St Kilda

Lekker op zondag middag op een kleedje in het park...
om een wijziging te laten aanbrengen wat uiteraard weer een paar dagen duurt. Vervolgens moeten we in Barendrecht een bewijs van uitschrijving aanvragen, wat via email moet, betalen via de Rabobank, dus daar zijn nu ook al 2 weken overheen gegaan. Maar dan het lastigste... bewijs van geboorte van Jacq. Die is dus in ROE geboren, dus haar geboorteakte hebben ze niet in NL. Nu schijnt de oorpsronkelijke akte wel in het NLs te zijn vertaald en te zijn aangegeven bij het ministerie van justitie, dus zouden we het moeten kunnen opvragen. Nou goed, ook dat is allemaal lastig lastig, en moet dus weer met een officieel formulier met allerlei documenten aangevraagd worden. We hebben nog geen antwoord of ze het daadwerkelijk hebben, dus we wachten maar af! mar goed, als dat dan eenmaal rond is dan zijn we er nog niet... dan moeten we de Ozzie trouwakte naar een ander justitie brengen, waar ze de authenticiteit van de akte moeten verifieren en dat dan met een zgn. apostille stempel bevestigen. Nou goed, als dat dan eenmaal is gebeurd dan kan het hele zwikkie naar Den Haag en mag je een maand of 7 wachten eer het ingeschreven is!! Voorlopig
Picknick in St KildaPicknick in St KildaPicknick in St Kilda

Mooi plaatje met palmboompjes :-)
zijn we er dus nog niet....

Verder dus neit al teveel gedaan. Een ding hebben we wel teveel gedaan, en dat is gevreten!!! Al dat snoep dat Jaap had meegenomen uit NL begon opeens verschrikkelijk te branden. Konden we het vorig jaar allemaal nog netjes lang uithouden, om de een of andere reden werkte dat nu niet. denk dat we de afgelopen weken bijna dagelijks een zak drop hebben opengetrokken, en kan dan ook met veel trots en blijdschap verkondigen dat we ons erdoorheen hebben gewerkt en er nog maar 2 zakken over zijn!!! Daar zijn we dus echt heel blij mee, want er ging gewoon elke avond een zak drop doorheen. We kwamen uit kantoor, zak open, op binnen 20 minuten.... en daar word je niet vrolijk van hoewel het wel lekker is!!! Het positieve eraan is wel dat we allebei flink aan het sporten zijn. Jacq was helaas ziek vorige week dus die is die week niet kunen gaan, maar die heeft het deze week goed opgepakt. En ik heb het zowaar kunnen opbrengen om iedere ochtend voordat ik ging werken al 2 weken lang naar de gym te gaan voor een goede 40 minuten work-out! Niet dat het veel helpt want ik vreet alles er weer aan als ik ’s avonds thuis ben, maar stilstaan is beter dan achteruitgaan denk ik dan maar!! Ook lekker het hardlopen weer aan het oppakken, zeker nu het weer wat lekkerder wordt is dat erg prettig.

Hoewel dat afgelopen dinsdag ff anders was... was zaterdag en zondag wezen lopen en had weeer een beetje pijn in die spier die me al parten speelt sinds de halve marathon dus wilde rust nemen. Dinsdag was het echter zulk lekker weer... het was 37 graden, en waar je normaal een flinke woestijnwind hebt met zulke temeraturen was het nu bijna windstil. Het was dus zowaar echt aangenaam (al moeten jullie wel begrijpen dat dit onze 4e zomer is en een zomerse dag van 23 graden voor ons koud is en we nu dus niet meer kunnen wennen aan de winters in NL) en kreeg zoveel zin om een rondje te gaan lopen. Wilde eerst mijn standaard nieuwe rondje doen rond het park en dan over het strand terug, maar terwijl ik aan het lopen was besefte ik al dat dat geen goed idee zou zijn. Mijn tempo sloeg ook echt nergens op, en ging steeds langzamer. Ben halverwege zelfs moeten stoppen en kon maar met tegenzin verdergaan. Totdat ik op 500 meter van huis was, zwetend als een otter natuurlijk, en opeens mijn hart voelde. Niet dat ik echt hartkloppingen had, maar hij sloeg zo hard dat het er wel uit leek te komen.... leek me dus wel een verstandig moment om te stoppen zoals je begrijpt. Nou goed, leuk voornemen, mindere uitvoering. Heb daarna nog 15 minuten op het balkon moeten iztten om bij te komen en uit te zweten, hoewel dat niet echt lukte omdat de zon op het balkon staat in de middag. Nou ja, was toch fijn dat ik geweest was!

Daarna ff gedouched, en het was binnen niet te harden uiteraard. Toen maar een spud-je gehaald, flesje wijn in onze koeltas gedaan, en lekker met een kleedje naar het strand gegaan. Daar hebben we tot kwart voor 10 gelegen en toen was het nog steeds ruim boven de 30 graden. We konden het nog steeds niet opbrengen om naar huis te gaan, dus nog maar ff de kroeg ingedoken, en dat was erg gezellig. Het was zo enorm druk op straat, leek wel alsof iedereen op het idee was gekomen om naar St Kilda te gaan. We kregen echt zo’n beetje een “Zuid Frankrijk in augustus” gevoel met al die mensen die in korte broek, slippers, jurkjes en (helaas te veel) zonder shirtje rondliepen. Echt zo’n vakantie gevoel, en dat was wel prettig. Dus wat langer in de kroeg blijven hangen dan we van plan waren (helaas was Spuntino dicht anders hadden we daar gaan zitten en waren we zeker niet meer weggegaan) tot we om een uur of 11 echt naar huis moesten omdat we moesten werken de dag erna. De nacht was warm.... het was de op 2-na-warmste nacht ooit in Melbourne. Het was om kwart over 4 in de ochtend afgekoeld naar 29 graden... om kwart over 9 in de ochtend was het alweer 33 graden. We keken flink op tegen de hitte maar konden allebei goed slapen gelukkig, wonder boven wonder waren we niet moe en konden we echt zeggen dat we genoten van het mooie weer!!

En over mooi weer gesproken... we hebben natuurlijk ook de situatie in NL op de voet gevolgd... alle foto’s op AD.nl gekeken, op nu.nl en de fotootjes die we van vrienden/ familie hebben gekregen. En natuurlijk op maandagochtend om kwart voor 7 op het NOS journaal hier op de lokale SBS zender. Zoals gebruikelijk kijk ik het NLse nieuws als ik het ontbijt sta te maken, en dit keer gingen ze met een helicopter over een aantal plekken in NL heen tijdens de schaatstochten. Man wat was dat prachtig mooi zeg... NL kan toch wel super-mooi zijn, alleen zo jammer dat het 12 jaar heeft geduurd. Kan me de tijd nog wel herinneren dat we elke winter in het Ghijseland in Rhoon hele dage op het ijs aan het ijshockeyen waren!! Wat een super mooie tijd moet dat zijn geweest zeg bij jullie, geweldig gewoon! Moet eerlijk bekennen dat ik stik-jaloers ben geweest in die dagen, ook al was het hier mooi zomerweer, zo’n winter is toch wel super. Als het dan winter moet zijn, dan zo ipv dat miezerige, grijze en grauwe weer!!

Nou, en verder niet veel te melden eigenlijk. Zaterdag gaan we uit eten van de bon die we van Sja en Mars hebben gekregen voor ons trouwen... we gaan eten bij Il Bacaro, een Italiaan waar we al een jaar of 3 eens heen willen, we hebben er veel zin in! We hebben ook nog een weekendje weg geboekt van het geld dat we vanuit NL hebben gekregen voor ons trouwen. We hebben een heerlijk luxe resort op de Mornington Peninsula geboekt, waar we op de zaterdag naar een hot spring gaan (was een kado van collega’s van Jacq: diner en hele avond bezoek aan die hete bronnen) en verder gaan we niets doen... beetje wijn proeven, uitslapen, misschien naar het strand als het mooi weer is, lekker relaxed, heerlijk! Op de 26e is het hier Australia Day, dus een vrije dag waardoor we een heerlijk lang weekend hebben. Verder ook nog veel bezig geweest met het uitzoeken en boeken van de reis van Ray. Die komt nu al over 5 weken aan voor zijn vakantie, kan niet wachten! Gaat een super inspannende maar ook wel bijzondere trip worden: eerst naar Tasmanie waar we samen de Overland Track gaan doen, dan vliegen we via Melbourne waar we Jacq oppikken door naar Adelaide waar we een 4x4 ophalen en dan 6 dagen de outback ingaan, beetje door de woestijn crossen! En dan vertrekt Ray nog voor een paar dagen naar Cairns en wij terug naar MLB voordat hij in het weekend terugkomt en hij weer teruggaat naar NL. Kortom: wordt drukke maar leuke tijd!

Nou, dat was het eigenlijk dan wel weer... niet al teveel te melden verder... o jawel, we gaan zaterdag een proefrit maken in een Audi TT cabrio!!! Jacq kreeg het opeens op haar heupen en wilde wel eens weten hoe zo’n ding rijdt.. nou goed, toen heeft ze dus gebeld en een proefrit ingepland, haha! Dus dat wordt wel lachen.... daarna gaan we bappies doen op de Vic Market die daar vlakbij zit, en dan zondag ga ik een potje cricket spelen met mijn voetbalclub. Ze hebben een wedstrijdje geregeld, en daarbij gaan de bar open en de bbq aan, dus dat beloof een gezellige dag te worden. Goed insmeren denk ik maar want anders verbrand ik levend...

Nou goed, dat was het voor nu...
Liefs
JnR

Tot: 0.195s; Tpl: 0.012s; cc: 15; qc: 86; dbt: 0.1436s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb