Als je haar maar goed zit!!!

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
December 3rd 2008
Published: December 3rd 2008

En toen waren we weer een maand verder… eigenlijk heel weinig gebeurd dus vandaar de vertraging helaas… eigenlijk enkel de standaard dingen gedaan: gewerkt, gesport, uit eten gegaan in de weekends en meer eigenlijk niet.

Belangrijke dingen eerst: uit eten.. .zijn bij een paar nieuwe tentjes geweest: Cafe di Stasio, Rangoli en Sweet Basil. Di Stasio is een tent waar Jacq al veel over had gehoord. Zit hier in St Kilda en beroemdheden als Claudia Schiffer of een of ander foto-model ofso (moet je Jacq vragen.... gaat bij mij een oor en een oor uit!) zouden er wel eens heengaan.. .nou goed, we hadden zin in een luxe etentje en dat was het ook! Al viel het wel tegen voor het geld, was wel leuk. Rangoli is een nieuwe Indier hier in St Kilda, en was een erg goede. Hij is niet gezellig, veel te groot en weinig mensen maar het eten was super! En dan Sweet Basil... dat was een schot in de roos! Thais kan nog wel eens zo’n ’13 in een dozijn’ restaurant zijn, net als Chinees bij ons. Er zijn er zoveel dat er ook veel troep zit. Nou, deze dus echt niet! De referenties waren al erg goed, daar ben je altijd ovorzichtig mee natuurlijk, maar deze keer as het niet overdreven! Gaan we zeker terug.

Dan werk: Jacq heeft de hele maand november ochtenddienst gedraaid en dat beviel goed! Elke morgen om half 7 opstaan, ik snel fruit ontbijt maken, Jacq snel douchen etc, dan zij om 5 over 7 de deur uit, ik kwartiertje later na mijn dingen gedaan te hebben, zij de ochtend werken, ik eerst ff 40 minuutjes de gym in op kantoor en daarna gewoon werken, en jacq dan na werk sportief doen: naar huis wandelen en 2x in de week naar de gym. Dus ook al is Jacq nog niet de oude, ze is een doorbijter en gaat ze er keihard tegenaan, ziek of niet ziek. Gaat haar moeizaam af, maar ze houdt vol en voelt zich er goed bij dat ze wat doet. Op mijn werk niet veel bijzonders, wel structureel bezig nu met het sales proces. Heb ik eigenlijk nooit gedaan, maar nu het wat rustiger is is het goed om wat tips en advies te krijgen van die sales vent over hoe we het moeten doen. Ook al hebben we weinig verkocht, heb wel het idee dat ik het eea heb geleerd op het vlak van “hoe verkoop je iets”. Volgend jaar hopelijk van profiteren! Ook nog bezig met een paar dingetjes in Europa qua werk, verwacht er niet veel van gezien de huidige economie, maar uiteindelijk moet er wat tussen zitte toch! Jacq werkt nu weer in de middag, is ze niet blij mee omdat dat heel ongunstig is voor de tijdsindeling. Ze moet om 12 uur de deur uit, en als ze wil sporten in de ochtend dan moet ze zich redelijk haasten. Ze is ook voorzichtig aan het kijken voor ander part time werk in de ochtend, maar rustig ana allemaal omdat ze vanaf volgende week vrij is als haar pa er is!

Dat is eigenlijk het grootste nieuws: vorige week Jacq haar moeder van het vliegveld opgehaald. Die kwam donderdag ochtend aan en had een paar uur tussenstop voordat ze doorvloog naar Perth naar een vriendin van haar. Dus ff gezellig 3 uurtjes zitten bijkletsen met veel koffie erbij! Erg leuk, en we hebben er nu al zin in als ze dadelijk wat langer hier is. Haar pa komt dan vrijdag aan, en dat wordt ook super leuk natuurlijk.

Verder nog leuk om te melden dat Ange en Marco een hondje hebben sinds een paar weken! Een jonge colli is het geloof ik, zo’n zwart/witte. En de naam... die is Mooi! Tsja... Ange vindt Hollands een leuke taal, en in Australie klinkt ‘Mooi’ toch heel apart, terwijl het in NL misschien raar zou klinken. Erg lief beest, wel druk natuurlijk! Zijn daar de eerste week een nachtje blijven slapen, en dat was gezellig. Lekker gegeten, wijntje erbij, met hondje knuffen en spelen... 2 weekjes erna op zaterdag langs gegaan. Eerst naar de markt om een trutje (forel) en oesters te halen en bij hen lekker gelunched met de trut op de bbq en lekkere salade en brood en wijntje erbij. En weer met hondje geknufd en gespeel dnatuurlijk 

Ja, en verder de trouw voorbereidingen. Jacq is weer teruggeweest voor een trial voor haar make-up en haar. Was vorige keer een drama, maar nu was ze erg tevreden met het resultaat: haar is ook goedgekeurd! Alleen wel jammer dat het niet helemaal goed afliep... Jacq has helaas niet goed op de borden gelet toen ze de auto parkeerde... op de parkeerplaats moest je betalen tot half 5, dus toen ze om kwart over 4 aankwam had ze netjes betaald tot half 5. Alleen jammer dat na half 5 de ‘Clearway’ regel inging op die weg... een ‘Clearway’ staat aangegeven op een bord met een rode ‘C’ en de tijd erbij. Is bedoeld om de weg vrij te houden tussen bepaalde tijden, met name in de spits. Mensen mogen in die tijden dan niet daar parkeren zodat het verkeer beter kan doorstromen. Helaas wist Jacq niet wat een clearway was, dus had ze ook niet gezien dat ze daar stond geparkeerd... ze stond dus gek te kijken toen ze terugkwam en zag dat de auto weg was... tijdje zoeken, niets gevonden. Tsja, het is een oude auto dus wie wil dat ding jatten! Dus Jacq maar politie gebeld om na te vragen.... en verdomd, weggesleept!! Ze was dus NIET blij, moest naar politie bureau lopen om auto op te halen, $300 kosten voor het slepen, plus daarbovenop nog een boete van $110 voor verkeerd parkeren.... tsja, laten we er maar een ‘klassieker’ bij halen: als je haar maar goed zit, hahahaha!!!!! Tsja... je kan je wel voorstellen wat voor onthaal ze kreeg toen ze thuiskwam!!! Hoefde verder niets te zeggen over hoe stom het wel niet was van haar, want ik kon haar humeur toch niet erger maken.. dus ik hoefde enkel te lachen, en uiteraard Frizzle Sizzle op te voeren: ‘Als je haar maar goed zit baby’... (was dit geen songfestival lied van de ‘super’ meiden band Frizzle Sizzle ergens begin jaren 90 ofso?!?!?!?). Dus ook al was het een heleboel geld, en vooral zonde geld, kon de humor er wel van inzien... en uiteraard gaat dit af van Jacq haar budget dus heeft ze nu welgeteld $17 over voor haar make-up en haar op de trouwdag!!!! Ook dit is een voortdurend grapje tussen ons... toen we besloten te gaan trouwen hebben we een budget opgesteld, waarbij ik uiteraard iedere keer onbegrijpend reageerd als Jacq haar budget voorrekende... veel te hoog natuurlijk! En ik had zo’n grote mond dat toen we mijn budget bespraken het veel te veel was en ik het voor veel minder zou doen.. nou goed, ik zit er dus uiteindelijk (een beetje) overheen terwijl Jacq er nog ruim onderzit... dat werd me regelmatig ingewreven door Jacq... tot vandaag!!!!! Die parkeer stunt heeft het spel ff flink veranderd, hahaha!!!

Vorige week ook de plechtigheid afgerond... was ook een verhaal trouwens. Toen we aankwamen was de ambtenaar van de burgerlijke stand (Catherine) nogal verward toen we aanbelden. Ze was ’s middags wezen lunchen en had een paar vino’s op en was op de bank in slaap gevallen. Ze sliep dus nog toen we aanbelden, en was een beetje Truus de mier. Nou goed, wij de ceremonie doorgenomen, verteld wie we wilden dat genoemd worden, welke woorden we willen zeggen, etc. nou goed, allemaal goed tot we 2 dagen later de draft tekst kregen! Klopte geen moer van!!! Opeens was mijn oma dood en was de Roemeense oma van Jacq springlevend, waren Thea en de kids opeens bij ons tijdens de ceremonie (was het maar waar!!!) en nog een paar van die dingen. Nou goed, stuurde Jacq dus een mailtje met de welbespraakte tekst: “sjezus man, dat mens had echt teveel gezopen, er klopt geen moer van!” Helaas kwam ik er 5 minuten later achter dat ik ‘Reply’ had gedaan ipv ‘Forward’ en de tekst dus naar Catherine had gestuurd!! Nog niet erg zou je denken, want wie spreekt er nou Nederlands... laat ze nou net tig jaar in Nederland hebben gewoond omdat ze getrouwd was met een Nederlander en nog dochters hebben die hun hele leven al in Nederland wonen....... goed, laten we het er maar op houden dat dit weer een van de beroemde Robin-acties was..... nou goed, laten we het er maar op houden dat ik niets gelogen had in mijn mail, haha!!

Daarnaast gaan we zaterdag voor een laatste keer naar Daylesford voor het trouwen. Nog ff praten met de fotograaf, en ook met de vrouw die alles organiseert in The Lake House. We moeten nog ff de champagne kiezen, het menu bespreken, en wat kleine dingetjes over de ceremonie. Dan is het gebeurd... en is het afwachten tot we er 2 weken later zijn om elkaar eens goed in de ogen te kijken... en wellicht ja te zeggen ;-)!

Nou goed, dat was het wel weer denk ik zo. Het is alleen nog even wachten op de zomer. Regent hier gelukkig zelden, alleen jammer dat het de laatste 3 weken bijna constant bewolkt en winderig was met relatief veel regen... in november zelfs evenveel regen gevallen als het maandelijks gemiddelde, moet niet veel gekker worden! Helaas lijkt het er ook op dat de week rondom ons trouwen er ook grote kans op regen is... nou ja, je kan niet alles hebben, hopelijk hebben ze het verkeerd! Nou ga ophouden, zal jullie dit keer wat rust gunnen qua tekst!!!

Groetjes
JnR

10th December 2008

mooi verhaal
Van dat haar en dat budget :-) Ik had laatst trouwens ook een Robin actie Heb ik nog niet verteld volgens mij....vertel ik nog wel eens :-)

Tot: 0.044s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0244s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb