12 jaar samen!

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
August 15th 2008
Published: August 15th 2008

Poesje in huis!!!Poesje in huis!!!Poesje in huis!!!

Deze poes komen we vaak tegen beneden, altijd schreeuwend om aandacht... Jacq kreeg hem deze keer eindelijk (iedereen die haar kent weet hoe volhardend ze is met katjes!) mee naar de 5e verdieping en bij ons binnen 1
Goed, daar zijn we dan weer met de volgende update! Waren weer drukke weken sinds de laatste update, dus waar gaan we beginnen? Beginnen we met de lekkere etentjes op zaterdagavond bij Syracuse in de stad, de pizza bij Renix in St Kilda, de super maaltijd tijdens ons weekendje weg in Bright bij Simone’s, of maar gewoon de simpele maar o zo lekkere lunches met Marco bij de Indier of de Indonees doordeweeks? Hhhmmm..... moeilijk hoor :-).
Nou goed, laten we maar beginnen bij het eerste weekend. Ange en Marco hebben dus besloten om hun leven te gaan veranderen, ze willen weg uit de drukte van de stad, en willen een simpeler, maar daarom wel meer voldoening gevend leven in de bush.... Ange wil zich op haar kunst gaan storten, met daarbij wat extra werk om wat extra geld te verdienen, en Marco wil gewoon uit de IT en een soort van ‘handy man’ worden... beetje klussen bij anderen thuis. De eerste stap die Ange hiervoor heeft gezet is een massage cursus te doen, waardoor ze thuis haar eigen salon kan opzetten. Die cursus was 2 weken terug, vlak bij St Kilda waardoor het voor haar makkelijker was om bij ons
VoetbalVoetbalVoetbal

Hier het voetbalveld met de stad op de achtergrond
te overnachten. Waren dus 2 gezellige avonden, vrijdagavond waren we allemaal van plan om vroeg naar bed te gaan, maar na enige ‘arm twisting’ kon ik toch iedereen overhalen om een lekker wijntje met me te drinken :-). Helaas dus toch iets later geworden, en Ange moest er om half 8 weer uit :-S helaas dus vroeg eruit om ontbijt te maken, wat wel betekende dat we al vroeg klaar waren om ‘ons ding’ te doen. Vandaar dus dat we al om 9 uur op de markt liepen, half 11 in de supermarkt, daarna wezen hardlopen zodat we al vroeg in de middag niets meer wisten te doen... dan maar weer een drankje doen in St Kilda uiteraard, tot het tijd was om naar de Indier te gaan voor een hapje eten!!! Ange kwam gezellig naar de Indier toe, daarna nog ff wat wezen drinken in de Dog’s Bar (helaas was Spuntino dicht :-(, balen die winter) en toen weer naar huis. zondag weer vroeg op, Ange de deur uitgewerkt, ik voetballen... ga daar verder niet op in!!! ’s Middags eigenlijk niets meer gedaan dan samen tegen de verwarming aankruipen om van de kou te ontsnappen, was echt niet fijn.
VoetbalVoetbalVoetbal

De kantine na de wedstrijd; vlnr Andy, Mickey en Colin

Rest van de week gewoon gewerkt. Bij mij nog steeds druk, kreeg op dinsdag te horen dat ik een demo moest geven via internet voor een prospect in Thailand op donderdag, dus ff aanpoten. Jacq verder lekker haar ding aan het doen, en begint zich enorm te irriteren aan de Ozzie way of doing business.... heel autoritair, heel competitief (haar collegaatje op de receptie gaat voor een maandje een baan van iemand overnemen als Personal Assistant, en dat wordt natuurlijk in geuren en kleuren verteld) en niet Jacq’s ding. Maar goed, het brengt extra geld in het laatje waardoor we over 3 maanden lekker een paar dagen naar het Great Barrier Reef kunnen! Bij mij wordt het extra druk komende tijd, omdat mijn directe collega die hetzelfde werk deed als ik (Max) zijn ontslag heeft ingediend en ik niet zo 1-2-3 iemand zijn baan zie innemen. Dus ja, demo voor Thailand, demo voor een van de prospects die we in Sydney hadden bezocht, proces analyse bij een van onze prospects in Sydney/ Melbourne, dan ook bezoek aan Singapore/ Hong Kong voor bezoek aan een aantal prospects... wordt druk! Wel leuk, omdat ik dat niets doen wel een beetje zat begon
Milawa CheeseMilawa CheeseMilawa Cheese

Teveel keus
te worden hoor.
Het weekend erna hadden we besloten om helemaal niets te doen... Ange had ons uitgenodigd om het weekend bij hen te komen, zodat ze onze gastvrijheid kon terugbetalen met een gratis massage bij haar en een gezellig avondje bij de open haard. We wilden echter lekker ons laatste weekendje thuis samen doorbrengen, dus niet gedaan. Lekker onze standaard routine opgepakt: markt/ hardlopen/ relaxen! ’s Avonds eerst een hapje wezen eten bij Syracuse in de stad, een heerlijk restaurant waarheen Alan (mijn sales collega) me een tijdje terug mee had genomen en wat helemaal super was. Wilde dat dus nog wel eens overdoen met Jacq samen, wat erg geslaagd was! Lekkere wijn, goed eten, niets mis mee! Daarna lekker naar de film op Southbank... uiteraard onze ogen daar weer uitgekeken naar iedereen die zich enorm had uitgedoft... blijft ons verbazen hoeveel de mensen hier zich uitdoffen als ze een avondje gaan stappen op Southbank. Er zit daar een aantal discotheken/ cafes/ casino/ etc. en een hele berg mensen doet dus echt hun avondjurk en pak aan, echt te bizar voor woorden (voor NLse begrippen dan!). nou goed, wij gingen gezellig naar de Dark Knight, dus dat was absoluut
Lente!!!Lente!!!Lente!!!

Deze boom met schitterende gele bloesem kwamen we overal tegen onderweg.. ishet al lente?!?!
de moeite waard! Super film, en die Heath Ledger acteert echt supergoed, misschien zijn we wat bevooroordeeld omdat de lokale media hier hem enorm ophemelen sinds zijn dood (hij was een Ozzie) maar die vent was echt goed...
Zondag dan weer voetballen, en we speelden tegen de buren (Albert Park) wat dus een spannende wedstrijd zou moeten worden, vooral omdat ze maar 1 punt boven ons stonden en we nog steeds in degradatie gevaar waren!! Jacq was zo lief om eens een keer langs te komen (voor het eerst in 12 jaar dat ze me ziet voetballen, wat ik echt super leuk vond!) alleen weet ik niet of ze het vaker moet doen... op zaterdag zat ze al wat hints te geven dat ze iets van plan was, dus ja... en dat was idd waar: ze kwam vlak voor de wedstrijd aanrijden, had mijn Ajax sjaaltje bij zich die ze flink ging zwaaien en mijn naam schreeuwen langs het veld.... hhhmmm.... maar goed, was wel super tof! Gelukkig maar dat we zaterdag geen tijd hebben gehad om nog langs de winkels Alleen jammer dat we WEER verloren... word er echt gek van. We stonden na die wedstrijd een-na-laatste met kans
uitzichtuitzichtuitzicht

vanuit ons hutje in Bright
om te degraderen, niet fijn.... nou goed, wat doe je eraan he! Verder niet veel gedaan die middag, wordt tijd voor de zomer zodat we weer lekker op een terras kunnen gaan zitten! Zondagavond nog ff tv zitten kijken, was een interessante documentaire op over een groep mensen die 40 weken ging trainen om mee te doen aan de Boston marathon. Super om te zien hoe die mensen gefocust waren, ook al waren ze 30kg te zwaar, hadden ze een gezin met 3 kids, waren ze druk met een eigen bedrijf, etc. Ze vonden allemaal de tijd en motivatie om naar die marathon toe te werken, was zo geinspireerd dat ik maar eens op internet ging kijken om te zien wanneer de marathon van Melbourne was
Rest van de week gewoon gewerkt, genoeg te doen weer dus erg prettig! Eerst maandag ff op en neer naar Sydney, dan 3 dagen om het eea uit te werken, om vrijdag lekker vrij te hebben voor ons weekendje in de bergen in Bright! Eerst donderdagavond nog de laatste voetbaltraining van het jaar.... en was er eentje om niet te vergeten.... het regent hier verdomme noooooooit, en als het al regent dan is het
Eten!Eten!Eten!

The catch of the day!
een beetje miezer dat na 5 minuten ophoudt.... behalve dus deze ene laatste training van het jaar... was 3 dagen schitterend weer geweest, kregen zelfs al het idee dat de lente er aan zat te komen! Ging beetje regenen op weg naar de training op mijn fiets, maar ach... in OZ weet je dat het nix voorstelt! Totdat ik een half uur later over het veld liep, totaal verkleumd, zeiknat, stromende regen en een veld dat in 10 minuten tijd veranderde van een hardcourt veld (velden hier zijn keihard door de droogte) in een modderpoel met een laag water erop. Niet fijn dus.... en de wind die horizontaal over het veld stond bij een temperatuur van 6 graden maakte het er niet beter op! Memorabele afsluiting van het seizoen dus, nog een wedstrijd volgende week en dan zit het seizoen er alweer op... kort seizoen hier door de droogte en het feit dat geen enkele wedstrijd ooit wordt afgelast dus in paar maanden voorbij. Klaar voor de zomer en zondagen nix doen!! Maar goed, training werd eerder gestopt vanwege het weer, dus lekker op tijd weer thuis voor de verwarming, klaar voor ons weekendje weg om te vieren dat we
BrrrrrrBrrrrrrBrrrrrr

Lekker opwarmen met ontbijt bij de open haard
12 jaar samen waren!
Vrijdagochtend lekker op tijd in de auto gestapt, op weg naar Bright in de Victorian Alps, lekker de bergen in dus! Hadden ons voorbereid op de lange en saaie rit, wat goed was want hij bleek ook lang en saai te zijn, haha!na een uurtje of 2/3 kwamen we aan in Milawa, waar we 2 jaar eerder ook waren geweest toen we ons weekendje in Mansfield vierden. Milawa is het hart van de King Valley wat bekend staat om het goede eten en drinken daar, dus ipv onze avondmaaltijd in de supermarkt te kopen zijn we maar in Milawa op strooptocht gegaan!!! Kaas van de Milawa Cheese Factory (een van de best kaasfabrieken in het land), olijfjes in knoflook van een lokale olijven boederij, lekker brood van een goed bakkertje daar, en onderweg ook nog een lokale gerookte forel filet. Mjam mjam, we voelden ons net terug in het stenen tijdperk toen je je eigen kostje nog bij elkaar moest sprokkelen!! Daarna door naar Bright, waar we na een trip van 4 uur eindelijk aankwamen.... bappies gedaan bij de supermarkt, nog een flesje lokale wijn en wat bier van een micro-brouwerij op de kop getikt, en
Lente!!!Lente!!!Lente!!!

Onderweg naar de rutherglen kwamen we dit lammetje tegen dat echt minuten eerder was geboren... de plas bloed is nog te zien! Erg lief
door naar ons huisje. En was een goede keus weer dit keer, waren eco-hutjes in de bossen op de berg, met een prahtig uitzicht over de vallei vanuit iedere kamer, echt super! Het weer was nog steeds niet al te best, dus eigenlijk konden we het niet meer opbrengen om nog wat te doen. Dus lekker de open haard aangedaan, Jacq ging lekker op de bank hangen, en ik ben heerlijk een uurtje of 2 in bad gaan poedelen met een boek en mijn biertjes, prima geregeld! Daarna lekker samen wijntje opengemaakt, hapjes erbij gepakt, beetje rummikub gespeeld en lekker gerelaxed. ’s Avonds wel de tv nog ff aangehad om ‘So you think you can dance’ te kijken (weet niet of dat nou in NL wordt uitgezonden, maar is een grote hit hier en Jacq is er helemaal verslingerd aan, soort van Idols maar dan met dansers, en dan met mensen die ECHT goed zijn in wat ze doen ipv Idols 😊!!!) maar dat was het wel. Zaterdag regende het helaas toen we wakker werden, en het was heeeeeel koud.... laat ik zeggen dat het koud genoeg was om Jacq heel chagrijnig te maken, dus maar snel de open haard
Kom maar op....Kom maar op....Kom maar op....

Lunch onderweg in de Rutherglen, ze hadden me een goede plek gegeven zo onder de dessertwijtnejs!
aangegooid! Was enige verwarming die we hadden :-S. We wilde die dag eigenlijk een stuk gaan wandelen, maar was het gewoon geen weer voor. Dus maar de auto gepakt en naar de Rutherglen gereden, een wijnstreek helemaal ten noord-oosten tegen de grens van NSW aan, waar ze gespecialiseerd zijn in dessert wijn en ‘stickies’ (zoete wijntjes als muscaat, port, etc.). Kortom: weer eens wat anders!!! En dat bleek ook wel, was echt een superdag, eienlijk de meeste gewone wijn overgeslagen en ons vol overgave op de dessertwijn gestort, en was een groot succes!!! Vooral het proeven van een 50-jaar oude muscaat wijn a $95 voor een 375ml fles was een ervaring op zich!!! Man wat was dat lekker... net snoep, maar dan beter! Was ook interessant om te horen hoe ze die wijnen maken: blenden met rum, laten staan in gestapelde vaten waardoor de bovenste de meeste warmte krijgen, dan wijn uit de bovenste laag halen na een aantal jaar om die te verkopen als “reserve dessertwijn”, die dan bijvullen met de vaten van de laag eronder, die weer met de laag daaronder, etc tot je op de bodem zit, en die vul je dan weer bij met de nieuwe
RutherglenRutherglenRutherglen

Een van de wineries die we bezocht hebben
oogst. Dan zetten ze een aantal vaten van iedere oogst apart voor een jaar of 30 om te laten rijpen als reserve kwaliteit... echt interessant. Maar goed, het ging om de booze en die was goed!
Daarna ’s avonds lekker wezen eten bij Simone’s een Italiaans restaurant dat goed staat aangeschreven en ook een Chef’s Hat heeft. Is gevestigd in een oud huis in het dorp, en doet dus heel knus aan met kleine kamertjes verspreid over het huis met in ieder kamertje een paar tafels. Eten was goed, niet zo geweldig als we hadden gehoopt maar kwam waarschijnlijk ook doordat we de verkeerde gerechten hadden gekozen, we twijfelden al wat we wilden nemen en dit was weer duidelijk zo’n geval van de verkeerde keus. De wijn/ toetje/ dessertwijn/ handgemaakt nougat met koffie deden echter wonderen!!!!!!
Die avond verstandig geweest en de open haard laten branden. Blokken hout erin, geen zuurstof erbij en lekker laten verkolen, ’s nachts nog een blokje erbij en het was heerlijk warm de hele nacht en de ochtend! werden toch vroeg wakker, lekker de luxaflex open, uitzicht over de vallei, en Jacq spotte zelfs nog een wallaby! De avond ervoor toen we terug liepen van

Andere winery
het restaurant en we waren op het terrein van ons hutje (was een terrein van 10 hectare met slechts 4 hutjes erop) hoorden we aan alle kanten de kangoeroe’s van ons weghoppen. Blijft apart dat te horen, het was stil, heldere nacht, en dan hoor je dat gehop van die kangoeroe’s in de bossen... ergens beetje angstaanjagend, maar wel weer tof. Maar goed, de volgende ochtend zagen we er dus eentje bij daglicht. Was een klein donkerbruin wallabietje, erg lief! Daarna hadden we het wel een beetje gehad, regende weer, dus weer geen wandel weer, dus maar lekke rop het gemak ontbeten, Bright ingegaan voor een kopje koffie en terug naar Melbourne. Daar waren we lekker op tijd terug (na 950 km te hebben afgelegd in 3 dagen!) snel bappies gedaan, en lekker op tijd in ons huisje waar we vroeg gekookt hebben, en lekker hebben zitten relaxen.
Maandag vertrok ik dan voor mijn trip naar Singapore/ Hong kong (daarover volgende keer meer) maar het was ook de dag dat we 12 jaar samen waren! Jacq ging naar de personal trainer in de ochtend, ik ging voor mijn eerste serieuze halve marathon training: 15km waarvan laatste 5 over het strand
RutherglenRutherglenRutherglen

De winery van binnen, zag er leuk uit
dus was niet verkeerd! Helaas was het nog steeds kl*te weer, dus was best trots op me toen ik klaar was! Jacq was net voor mij thuis, en die ging lekker ontbijtje maken: vers fruit ontbijt, roereitje net zalm, avocadootje erbij, lekker hoor! Ik rammelde van de honger uiteraard, dus kwam goed van pas! Daarna nog beetje aangelummeld en om half 1 de deur uit om naar het vliegveld te gaan. Maar goed, over die trip volgende keer meer. Ben net klaar, zit nu op het vliegveld van Singapore om lekker weer naar huis te gaan! Morgen om kwart voor 5 landen we, dus hopelijk kan ik om kwart voor 6 weer lekker ff in bed kruipen bij Jacq! We hebben enkel handbagage bij ons dus zou moeten lukken.
Nou goed, nu ff wat fotootjes erbij en klaar d’rmee. Lekker uitrusten in het weekend, wordt druk zat volgende week met 2 demo’s in Sydney dus waarschijnlijk 4 dagen Sydney :-S
JnR

RutherglenRutherglen
Rutherglen

Jacq vindt ze overal....
RutherglenRutherglen
Rutherglen

En moest me echt inhouden om die kraan niet ECHT open te draaien...
BrightBright
Bright

Ondergaande zon over de vallei in Bright
UiztichtUizticht
Uizticht

Uitzicht vanuit bed, daar moet die wallaby ergens tussen zitten... wie vindt hem?!

Tot: 0.082s; Tpl: 0.018s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0561s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb