Zoo og bolig

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
July 20th 2008
Published: July 20th 2008

DSC00767DSC00767DSC00767

En del af skolen udefra.
Hej igen.
Så er der lidt nyt hernede fra. Det skal lige siges at der faktisk er pisse koldt hernede, og havde måske undervurderet det vinter snak en lille smule...
Nå men nok om det. Jeg har nu fundet et sted at bo :-) Det er det eneste sted jeg så på faktisk, da alt andet var optaget, men det er et ganske fint sted. Bor ved en australier, der læser tysk af alle sprog! For de af jer som er lokal kendte ligger det i St. Kilda East. St. Kilda er et rigtigt cool sted med en dejlig strand, så det bliver rigtigt lækkert når her bliver lidt varmere. Det tager ca. 20-30 min. at komme ind til centrum med tog eller sporvogn, men det skal jeg nok overleve i 4 måneder! Til gengæld har jeg også lige fået lavet midlertidig skema (ved ikke helt om det kommer til at holde endnu), men der ser det ud til, at jeg får fri hver torsdag og fredag :-) Det virker virkelig ikke til det bliver et særlig hårdt semester, men starter imorgen, så får vi at se!
Det gode er at jeg kan komme til at tage på nogle lidt længere
DSC00769DSC00769DSC00769

Her ved hovedindgangen.
ture i de forlængede weekender :-)

Og der er vist rigeligt at se hernede! Vi startede lidt idag ved at tage ud og se en zoologisk have. Sjovt at se alle de forskellige australske dyr som koalaer, kænguruer, wombats, dingoer osv. Men de var allesammen utroligt dovne og lå mest bare og sov! Vi fik slet ikke set tasmanske djævle, fordi de bare lå i deres huler :-(
Jeg har lagt lidt billeder ind fra zoo, og lige et par stykker af skolen udefra. Men har ikke rigtigt været så aktiv med kameraet før idag.

Til sidst kan jeg lige nævne at jeg har fået gang i Skype, så hvis der er nogen der vil ringe er mit brugernavn: th_lassen
Og ellers har jeg også fået et australsk nummer som er: +61450643531
Men husk lige der er 8 timers forskel :-P

Det var vist alt herfra.

Hyg jer - Thomas

DSC00777DSC00777
DSC00777

Pia, der er så glad for koalaer!
DSC00799DSC00799
DSC00799

Den går ud til Doktoren. Han ved godt hvorfor :-P
DSC00821DSC00821
DSC00821

SE KOALA!
DSC00836DSC00836
DSC00836

Og så lige et lille shoutout til Esben :-) De her var nok dobbelt så store som dem du "næsten" fangede!
DSC00848DSC00848
DSC00848

En doven Wombat
DSC00856DSC00856
DSC00856

SÃ¥ er der Dingoer...

Tot: 0.112s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.0526s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb