Werken...


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
October 4th 2005
Published: October 4th 2005
Edit Blog Post

Acland StreetAcland StreetAcland Street

Weet niet of het echt overkomt, maar een snapshot van de gezellige straat "om de hoek" bij ons, Acland
Hoi allemaal!!
Daar zijn we weer vanuit een zonnig Melbourne!! De lente is hier goed begonnen, van de week lekker in korte broek en T-shirt op het terras een lekker biertje gedronken... wil jullie verder niet jaloers maken, dus houd het daar maar bij!!

Maar wat is er allemaal gebeurd sinds de laatste blog... hmmm... wanneer was dat ook alweer? De tijd vliegt, het lijkt wel alsof we hier al 3 maanden zitten, terwijl het nog geen 2 weken is! Bizar gewoon hoeveel we gedaan hebben in die tijd. Maar goed, wat is er gebeurd sinds vrijdag.

Zaterdag hebben we weer eens een erg drukke dag gehad.... we hadden sinds vrijdag de sleutel van ons apartement, en zaterdag dus de benodigde spullen gekocht die we nog niet hadden: dekbed (zat nog in de tas die we bij Marcel hebben moeten achterlaten vanwege overgewicht)/ lakens voor op bed/ bappies (we moesten toch weer gaan proberen terug in het ritme met koken enzo te komen!!)/ etc./ etc. Dat betekende dus de hele dag door de stad heen banjeren, en als je denkt dat R'dam druk is op zaterdag: kom dan vooral NIET op zaterdagmiddag in melbourne..... sjezus wat een drukte, kan
Acland Street - zondagmiddagAcland Street - zondagmiddagAcland Street - zondagmiddag

En dit is op zondagmiddag... we waren erg verbaasd toen we de hoek omkwamen
me er nog over opwinden!! Vooral als je met 2 handen vol tassen loopt met spullen die je net hebt gekocht! Maar goed, was wel nodig, slaapt beetje vervelend zonder kussen en dekbed! 's Avonds hebben we onszelf ff lekker verwend met een lekker drankje op Acland street (bij ons om de hoek, zie foto's) en daarna lekker Grieks wezen eten. Was een goeie beloning!

Daarna zondagochtend vroeg een taxi genomen vanuit ons gemeubileerde apartementje naar onze nieuwe stek, met al onze koffers en (o ja!) de doos met onze eigen spullen!! Vlak voor vertrek vanuit NL hadden we een doos met een aantal keukenspulletjes naar Julie gestuurd, en die hebben we zaterdag ook nog opgehaald. Dat was wel erg fijn, om onze eigen borden/ glazen/ bestek en pannen te hebben in de keuken! Nadat we zondag in het apartmentje waren aangekomen hebben we de hele ochtend schoongemaakt. Moet ook gebeuren helaas.... daarna 's middags nog ff naar de overdekte markt (ook open op zondag!) om wat groente en fruit te kopen. Ook dat was weer erg apart, want er stond een jazz-bandje te spelen midden in de markt. gaf wel een aparte sfeer aan inkopen doen moet ik zeggen! 's Middags na alle drukte weer even bijgekomen op Acland Street, en het was echt enorm druk, ongelooflijk gewoon. het leek wel zaterdagavond, was erg leuk. En dan zondag onze eerste avond in ons nieuwe huisje... Jacq had mij verrast met een heerlijk flesje kasteelbier dat ze helemaal vanuit NL had meegesleept, de schat! Was erg lekker om zo ff voor de tv te hangen.

Maandag dan de eerste werkdag gehad. Was ook weer wennen... koffie halen bij de starbucks om mee te nemen naar kantoor, om dan vervolgens volledig overspoeld te worden met informatie over het project... de schaal van het hele gebeuren begint nu pas tot me door te dringen. Op het WMS-gedeelte (waarop ik werkzaam zal zijn) is nu al 15 (!!) man werkzaam.... consultants wel te verstaan. Projecten waarop ik tot nu toe heb gewerkt was sprake van 2, hooguit 3 man... en dan te bedenken dat eind 2006 het aantal consultants voor WMS naar 39 gegroeid moet zijn.... ongelooflijk!! En, o ja, WMS is slechts een van de 4 sub-projecten... daarnaast lopen er nog projecten voor TMS/ Dock-management en pfff... nog iets, weet niet meer wat... al met al zitten we met ruim
En deze is voor John!!En deze is voor John!!En deze is voor John!!

Tijdens alle hectiek en stress ook nog een momentje lol.... John, de inktvis was heeeeeerlijk!!!!!!
30 man voor de ene klant te werken... en daar komen alle programmeurs in India dan nog bij. En volgend jaar moeten dat er nog veel meer worden... niet te gloven. Dus iedereen die interesse heeft: vrees niet, er komen nog genoeg mogelijkheden volgens mij!!!!!

Vandaag dan begonnen met de training. En dat viel me gelukig mee. Stof die we vandaag hebben gehad kwam me allemaal bekend voor. Mijn ervaringen bij Franklin Mint en DCS komen gelukkig goed van pas!!! Er zijn nog geen rare dingen besproken, dus zie het nog positief in. Nog 7 dagen training te gaan, en dan een test om af te sluiten..... komt goed! En dan lekker beginnen met echt werken, heb er veel zin in! komt ook goed uit dat Jacq precies in die periode tijdelijk naar NL teruggaat, kan ik me een maand lang volledig storten op mijn werk.

Gisteren en vandaag zijn voor jacq ook wel een stukje relaxter geweest. Ook al is het voor haar wel vreemd natuurlijk, ik aan het werk, zij is alleen in een wildvreemde stad. gelukkig vermaakt ze zichzelf goed. Vandaag heeft ze een verkwikkende wandeling gemaakt naar Queen Victoria market (ruim een uur lopen
Ongelooflijk....Ongelooflijk....Ongelooflijk....

Het apartementje bij Acland Street was meant to be... tot onze verbazing zit cafe "Kat Bahloo" in Acland... laat ons poesje nou net Baloo heten!!! We hopen dat hij he thier wel naar zijn zin gaat krijgen... we missen hem nu wel :-(
aan de andere kant van de stad!!) via de Botanical gardens om wat groente en fruit te kopen. Klinkt heel saai 9ikzelf zou het walgelijk vinden!) maar geloof me dat jacq het geweldig vond! Ze zat me stralend te vertellen hoe mooi de groente en het fruit hier wel niet is, en hoe goedkoop! Verder komt ze de dag een beetje door met koffie drinken, boekje lezen, en de stad verkennen. Ze verveelt zich nog niet!! En o ja, ik mag natuurlijk niet vergeten te vertellen dat ze iedere avond het eten klaar heeft staan als ik thuis kom.... weet niet wat ik meemaak! Moet wel zeggen dat ik hoop dat ze gauw werk vindt als ze dadelijk hier is, want ik ben niet zo'n standaard "huisman" type... maar goed, iedereen die Jacq kent weet ook dat zij duidelijk geen standaard "huisvrouw" type is!!!!!!!!

En dan communicatie: ik heb mijn telefoon gekregen. Op zich wel een tof ding, een blackberry waarmee je kan emailen (wordt gesynchroniseerd met je laptop, geinig hoor!). Mijn mobiele nummer is het volgende: +61 (0)4 00220975. Ben in het begin wel ff voorzichtig met bellen en sms'en, weet niet hoe streng ze daarmee zijn hier!
Botanical GardensBotanical GardensBotanical Gardens

De mooie Botanical Gardens op weg van St Kilda naar het CBD


De laptop moet nog uit Sydney worden verscheept, zal waarschijnlijk ergens deze week gebeuren. En dan kan alles thuis geinstalleerd worden, klaar voor de skype en MSN!!! Inernet verbinding thuis is aangevraagd, zou snel geregeld moeten worden omdat het bij de huur zit inbegrepen. Toch handig een nieuw apartementencomplex! Maar goed, al te veel vertrouwen heb ik er echter niet in, want we proberen ook al sinds vrijdag de telefoon werkend te krijgen.... Hebben dus donderdag een telefoonverbinding aangevraagd, kregen vrijdag bericht dat alles was geregeld. We moesten een nummer bellen, dan werd via de computer een customer number doorgegeven, dat moesten we weer terugmelden aan het telecom-bedrijf, en dan werd het geregeld.... maar goed, het customer number enzo werkte allemaal, no worries. Toen terug gebeld en toen begon het gelazer.... "Maar jullie hebben helemaal geen werkende lijn in dat apartement, dus er moet een monteur langskomen". Maar we hadden een kiestoon, dus leek me erg onwaarschijnlijk. nog maar eens gecontroleerd, en ja hoor, was wel goed. Dus weer teruggebeld dat er geen monteur vereist is, en dat alles aangesloten kan worden. Goed, zou geregeld worden.... maandag geprobeerd, geen telefoon... dus maar weer gebeld, kregen weer een sms'je dat
Kom nou, Ans/ John/ Sja!!Kom nou, Ans/ John/ Sja!!Kom nou, Ans/ John/ Sja!!

Nou, bij deze nog even een foto om Ans/ John en Sharon over te halen toch echt ZSM hierheen te komen.... zo zijn er een stuk of 5 bakkertjes in Acland Street.... :-)
het geregeld zou zijn... weer niet dus. Vanmorgen maar weer gebeld, zou weer geregeld worden. Jacq krijgt een sms'je om 11 uur: telefoon moet het doen...niet dus. Zij weer gebeld, werd ze doorverbonden met telstra (Ozzie PTT) bleek dat men niet alleen de monteur had gecancelled, maar ook de hele verbinding!!!!! Moeten we dus weer opnieuw een nummer aanvragen... Dus ik weer teruggebeld om half 5, zegt die vent: is goed, bel je wel terug op je mobiel... heeftie eikel dus nooit gedaan. Word er echt niet goed van, wat een bureaucratisch onhandig gedoe zeg hier! Sluit die f***ing telefoon aan, en klaar.... dat soort dingen gaat in Nl toch echt wat gestructureerder.... evenals bankzaken. nou ja, dat is de charme van een ander land zeg maar... als die k**-telefoon het eenmaal doet kunnen we er om lachen....

Verder ben ik vandaag voor het eerst wezen hardlopen rond Albert Park... was weer een ervaring op zich! Ten eerste was het stervensdruk, met andere hardlopers dan! Lijkt hier wel de nationale hobby, hardlopen! Verder was het een aparte ervaring, hardlopen langs een meer (omtrek 5 kilometer) dat over een maand of 5 zal dienen als Formule 1 circuit!! Erg leuk.

Maar goed, ik ga er weer een eind aan maken. Ik zal ff afsluiten met een paar 'leuke' ervaringen die ik met jullie wil delen die je meemaakt en die je er erg bewust van maken dat je echt aan de andere kant van de wereld zit:
1. Aan de rechterkant van de tram willen uitstappen, en terwijl je op het knopje staat te drukken vraag je je af waarom die kl**e-deur niet opengaat... terwijl de mensen achter je aan de linkerkant op hun gmakje aan het uitstappen zijn...
2. Op de stoep iedere keer mensen ontwijken omdat je gewend bent rechts te lopen..... hier dus niet
3. In oktober langs een meer lopen, en daar zwarte (op zich al apart, ipv de standaard witte) zwanen te zien zwemmen met pasgeboren kuikentjes...

Als je dat leest zul je denken: ach ja, zal wel. Maar ik kan je verzekeren dat voor ons dit dingen zijn die we continu meemaken, en die ons erg doen beseffen dat dit een compleet nieuwe wereld is. Het is dit soort standaard dingen die eigenlijk de meeste indruk op ons maken, hoe raar het ook klinkt!

Nou goed, dat was het weer ff voor nu. Bedankt aan iedereen die ons regelmatig een berichtje stuurt, vinden we waanzinnig! Het is een gaaf idee om te beseffen dat iedereen thuis zo met ons meeleeft, maakt het allemaal een stuk minder ver weg voor ons..... ik beloof dat zodra we in ons apartementje de inernet verbinding hebben, en ik de laptop van mijn werk heb, we iedereen persoonlijk een berichtje zullen sturen!!!!

Nu eerst nog ff wat fotootjes erbij plakken. Tot de volgende keer, en nogmaals bedankt!!!

groetjes
Jackie en Robin

Advertisement



4th October 2005

He wereldreizigers! Wat onwijs leuk om zo jullie belevenissen te volgen. Het is net of je het gewoon zo zit te vertellen en niet aan de andere kant van de wereld hangt. Het ziet er erg leuk uit allemaal daar. Moest erg lachen om de gewone dagelijkse dingetjes die je doen beseffen dat je in een andere wereld bent. Ik zie het al helemaal voor me in die tram! Hihihi... Veel succes Robin met je trainingen en Jacq,... geniet er lekker van!!! Groetjes, Nanda
4th October 2005

Ik ga een beetje denken dat jullie alleen voor het eten en de biertjes naar australie gegaan zijn. Ik zie alleen maar foto,s met lekker eten en lekkere biertjes. Wat dat betreft hebben jullie het wel getroffen denk ik. Maar die lekkere dingen zijn hier ook te vinden hoor!!! Leuk dat het goed met je werk gaat Robin. Ik denk dat je er heel veel uit kan halen. Laat Jacky maar goed voor je zorgen. Ik heb geprobeerd om op Google Earth te zien waar jullie ongeveer wonen. Vanuit de lucht is dit toch wel moeilijk. Leuk dat de buurt ook naar jullie zin is. Al die bakkerijtjes en terrasjes, geweldig. Ga ik weer op het eten over. Het huis staat er nog steeds. Met Balou gaat het ook goed. We hebben hem vandaag extra vertroeteld en speeltjes en lekker eten gegeven. Hij vond alle aandacht maar niets, maar was niet bang of zo. Hij zat op de trap jullie een beetje te missen. Morgen gaan we met de kinderstroom naar het zwembad voor Chanan,s feestje. Drukke dag dus. Pas goed op elkaar en we horen weer van jullie. Dikke kussen.
6th October 2005

ontwerpster
HOi jackie, ik heb nu pas jullie journal van 4 oct gelezen, en snap nu die opmerking van mars over die inktvis ringen. maarre, kan je geen brilontwerpster worden, staat best wel goed. je kan ook nog uienringen gebruiken, uitgeholde aubergine rollen (nu je toch zo aan 't kokkerellen bent). this goed te horen dat jullie je in iedergeval weer relaxed kunnen voelen!!! groetjes van sharon en see yours in maart!!!
6th October 2005

Hoi, ik zit nog net niet te kwijlen als ik al die verhalen van jullie lees. Ik geloof echt dat het waanzinnig gaaf is in melbourne. Wij moeten helaas nog even door kwijlen, we weten nog steeds niks, maar we blijven positief. Ik zal zeker elke week deze site bekijken en zien hoe jullie daar alles beleven. Robin, heel veel succes met je nieuwe baan en Jackie, veel winkelplezier op de markt. Groetjes van carola en Pieter
6th October 2005

groetjes uit Den Haag/Rdam
Ff vanaf mijn werk een berichtje jullie kant op! Ik blijf lezen zeg, jullie houden de blog goed bij :) Maar zo te zien hebben jullie het prima naar de zin en het leest alsof jullie inderdaad al maaaaanden daar zitten. Hier in NL is het nu zowaar lenteachtig weer, zo'n 20 graden hoe is het mogelijk he in oktober. Nee geeeeeeen korte broeken weer oke dat is waar, maar toch... Genietze weer !! groetjes Elise

Tot: 0.047s; Tpl: 0.013s; cc: 5; qc: 28; dbt: 0.0259s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb