Twelve Apostles tur/retur

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » Bentleigh
March 14th 2011
Published: March 14th 2011

Her i weekenden var jeg og nogle venner på en lang køretur til Great Ocean Road. Great Ocean Road er en lang vejstrækning langs vandet i bunden af Australien 100 km sydvest for Melbourne, den blev bygget efter 1. verdenskrig til minde om de Australske soldater der faldt i krigen. På Great Ocean ligger blandt andet de 12 apostle som er en af verdens syv naturlige vidundere, de er nogle klippeformationer der står ude i vandet. Vi har mødt tre danskere hernede Mikkel, Pernille og Emilie som også studerer på UNSW. De er vældig flinke og vi besluttede at leje en camper og tage en forlænget weekend sydpå. Det var utroligt lækkert at have en camper, vi sad alle seks behageligt under køreturen og vi kunne lave mad og sove når vi havde lyst. Vi startede fra Sydney torsdag aften hvor vi kørte til kl. 01.00, her holdt vi ind på en rasteplads og sov. Næste dag kørte vi så videre på den 850 km lange tur til Melbourne, her ankome vi ved 18 tiden. I Melbourne bor der cirka 4 millioner indbyggere, så byen er næsten lige så stor som Sydney. Vi havde en enkelt aften i byen hvor vi var på en restaurant ved vandet og få noget godt at spise. Vi overnattede på en campingplads lidt udenfor byen. Hele lørdag kørte vi frem og tilbage på Great ocean road, terrænnet var meget bakket og det var svært at styre det store skrummel. Især når man også skulle køre i den forkerte side af vejen, men det gik nu okay når man først fik vænnet sig til det. Langs kysten var der den ene vidunderlige strand efter den anden, og de 12 apostle var virkeligt også fantastisk flotte. Hvis man ville kunne man få en helikoptertur over området for 140 dollars, det var liiiige lidt for dyrt men kunne have være lækkert. Natten mellem lørdag og søndag camperede vi i Apollo Bay som er en lille by ved vandet, vi grillede burgere og hyggede i vores campingstole. Søndag gik turen så hjemad med kørsel hele vejen.

Tot: 0.115s; Tpl: 0.013s; cc: 14; qc: 50; dbt: 0.0585s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb