Great Ocean Road


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Victoria » Great Ocean Road
January 31st 2015
Published: February 1st 2015
Edit Blog Post

Great Ocean Road je australské památkové dědictví, oblíbená turistická atrakce a největší válečný památník v jednom.

Jde o silnici vybudovanou navracejími se vojáky z První světové války - jednak aby je nějak zaměstnali (jejich ruce i jejich mysli) a taky aby uctili památku všem padlým.
Budovali ji mezi lety 1919 a 1931, otevřená byla roku 1932 a měří 243 kilometrů. Začíná asi hodinu od Melbourne, v nějakém Torquay a končí v Allansfordu. Počasí se opět vůbec nevyvedlo, pršelo a bylo zataženo, na nejžádanější destinací se ale trochu vyjasnilo. Ona žádaná destinace je 12 apoštolů, skalnaté 'sochy'. Ve skutečnosti je jich jen 8 - příroda aka oceán a vítr jsou nemilosrdní.



Popravdě čekala jsem víc, nějaké cedule kolem silnice se jmény vojáků neví tak něco, ale je to prostě jen silnice kolem pěkného pobřeží. Připomínalo mi západní pobřeží jižního ostrova Nového Zélandu s tím rozdílem, že tady se (když není taková zima jako teď) dá koupat. Spousta lidí proto doporučuje projet trasu během 2-3 dní. Já osobně jsem si to ráda projela během dne, možná kdyby skutečně vyšlo počasí a já byla s kamarády (nebo s maminkou, že ano😊), tak to za to stojí, ale já si koupila
túru (všichni to na poslední chvíli odřekli a nechtělo se mi řídit samotné - i když finančně by to vyšlo téměř stejně, i kdybych si půjčovala auto já sama) a to povrchní tlachání odkud jsem a co dělám mě brzy unavilo 😊



Přežila bych i bez toho, ale tak...😊


Additional photos below
Photos: 20, Displayed: 20


Advertisement





Tot: 0.092s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.0497s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb