Alkukuulumisia Tassiesta

Oceania » Australia » Tasmania » Hobart
February 26th 2007
Published: February 26th 2007

Loputtomalta tuntuneen matkan jälkeen (30 h lentokoneessa) pääsin perille Tasmaniaan ja voi kyl sanoa että kannatti 😊 Kaupunki jossa asun on nimeltään Hobart, ehkä puolet pienempi kuin Helsinki, mutta yks kauneimmista paikoista missä oon ollu.. Ja ihmiset älyttömän ystävällisiä. Oon jo melkein kuin kotonani täällä. Reilu viikko sitten ei tuntenu täältä ketään, ja nyt oon tavannut jo varmaan 50 ihmistä. Suurin osa niistä asuu samassa asuntolassa eli collegessa, joten oli tosi hyvä vaihtoehto tulla tänne asumaan. Koko viime viikko oli tutustumisviikkoa, joten tekemistä ja bileitä riitti. Ollaan jo vierailtu paikallisessa panimossa ja suklaatehtaassa, ja herätty neljältä aamulla katsomaan auringonnousua läheisellä vuorella (tosin sumun takia ei nähnyt mitään, ja just kun noustiin takas bussiin ja lähdettiin pois aurinko sit nousikin :P).

Meitä on täällä vaan muutama vaihtari asumassa, joten lähinnä oon tutustunu paikallisiin, jotka on ympäri Tasmaniaa ja Melbournesta suurin osa. 2 jenkkityttöä Allison ja Kristin ja kanadalainen Laura on ihan huipputyyppejä, ja ollaan jo suunniteltu missä kaikkialla käydään.. Pääsiäislomalla ois ainakin tarkoitus käydä Uudessa Seelannissa. Huomenna alkaa vihdoin koulu, tuntunu aika lomalta tähän mennessä. Tosin luentoja on vaan tiistaina, keskiviikkona ja torstaina joten ei pitäis olla liian rankkaa 😉 Odotan kyl innolla kouluakin, australialainen sosiologia ja Aasia-tutkimus kuulostaa mielenkiintoselta!

Viimeviikolla meillä oli täällä lawn bowling-kisa, ikäänkuin keilaamista mutta nurmikolla, ja tarkoituksena on saada oma pallo lähimmäs pientä palloa. Ensikertalaisen tuurilla tietty voitin koko kisan :D Ens viikosta lähtien pääsee kokeilee paikallisia urheilulajejakin, collegessa pelataan rugbya ja softballia joka on vähän kuin krikettiä, mutta pojat pelaa krikettiä ja tytöt softballia jostain syystä. Lupauduin jo menemään mukaan jengiin, ja tarkoitus ois myös liittyä paikalliseen white water rafting clubiinkin eli koskenlaskua! Pääsee näkemään vähän hienoja maisempia samalla... Odotan siis mielenkiinnolla mitä tuleman pitää 😊

Mount Wellingtonin huipullaMount Wellingtonin huipulla
Mount Wellingtonin huipulla

Ei uskoisi että ollaan kesällä Australiassa!

Tot: 0.093s; Tpl: 0.013s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0527s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb