Townsville


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland » Townsville
November 13th 2010
Published: December 3rd 2010
Edit Blog Post

Sinds Sydney en Brisbane zijn we eigenlijk geen grote steden meer tegengekomen, en Townsville is een superleuke overgang van klein gat naar overdonderende wereldstad (wat voor Brisbane wel een eufemisme is). Zalig strand, leuke winkeltjes, én een bioscoop (eventjes ter vermelding, we zijn the social network en RED gaan zien, best goed!). Het viel ons hier zelfs zo goed mee, dat we hier zelfs zes dagen zijn blijven plakken. Hmm, wat hebben we hier gedaan…Veel op het strand gelegen! Één avondje waren we van plan om in ons busje in te drinken om daarna op stap te gaan. Een gemene regenbui verhinderde dit, waardoor Heidi en lichtjes aangeschoten (Dank je wel Jacky!) lagen te kaarten en uiteindelijk maar zijn gaan slapen. Zielig avondje uit dus… De dag erna zijn we vol moed aan de wandeling van Castle Hill begonnen. Stel je voor, een gigantische 'berg' met fantastisch uitzicht over de hele stad, maar de weg erheen was net iets te steil voor ons busje, dus dan maar met onze stapschoentjes de trapjes beklommen. En uiteindelijk zijn er twee conclusies: het was zeker de moeite waard, en mijn conditie trekt nergens meer op!! Hm, ik weet dat ik er eigenlijk ook niet te veel van zou mogen zeggen, aangezien ik op dit vlak nog beter af ben dan Heidi, maar god, ik HAAT muggen! Ik zou er een hele resem scheldwoorden voor kunnen bedenken, en na een half uurtje vloeken zou het nog steeds niet opluchten. In ieder geval, ondertussen begon ook het zonnetje er door te komen, dit wil zeggen: een drop-dead stekende en brandende zon (dusjah, we zien er een beetje tomaat uit, zeker mijn billetjes na het briljante plan mijn voorkant een beetje te sparen), maar voor een keer hadden we dus eindelijk het ideale weer om een eiland op te zoeken. Vlak bij Townsville ligt Magnetic Island (20 minuutjes met de ferry), een ongelooflijk mooi eiland waar qua toerisme niet zo veel te doen is, maar met superstrandjes en walkingtracks van de ene bay naar de andere. Blij dat we dit dus gedaan hebben (hip hoi, toch één eiland!). Met spijt in het hartje vertrekken we dus, want time is tickin' away, we hebben ons busje nog maar een weekje en er is nog zo veel te doen! Paniek?


Advertisement



Tot: 0.145s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.12s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb